DeTeWe 240
Fra : Niels Sloth

Dato : 01-03-01 09:00

Jeg har lige anskaffet mig to af ovenstående trådløse ISDN telefoner
(á ca. 1000 kr i telebutikken), i håb om at slippe for diverse
forlængerledninger og jeg har et lille problem.

Den ene står i et kontor i kælderen med fax, pc-skærm, men ikke selve
pc-en (den står udenfor aht. støj). Den anden står i stuen over,
(etageadskillelsen er betondæk) og fungerer (er kodet) som håndsæt til
kældertelefonen.

Normalt er der god forbindelse (tre streger på displayet) til
stuetelefonen, og jeg kan også gå ned i haven, ca. 50 m fra huset og
tale uden problemer, med to streger på displayet, igen en forbindelse
der er god nok.

Problemet er, at håndsættet i stuen ca. en gang i timen, men med
fuldstændige tilfældige intervaller, mister forbindelsen, hvilket man
kan høre pga. en alarmtone. Jeg har også oplevet udfald mens jeg
talte.

Er der nogen der kan komme med en løsning? Hvordan kan der være de her
tilfældige variationer i forbindelsen, specielt når den har god styrke
det meste af tiden. Det sker også når der ikke er strøm på noget af
udstyret i kontoret. Kunne man evt. sætte en ekstra antenne på basen?

Hvis der ellers er nogen der kender features de er glade for ved
telefonen, så kunne I evt. dele jeres begejstring her og give et tip.
Jeg får et håndfrit sæt nu, det ser jeg frem til, så jeg kan gå rundt
og hente ting og sager, kigge på PC-en, tage noter osv. mens jeg taler
med folk, så jeg ikke hele tiden skal lægge telefonen fra mig. Desuden
kan jeg lave kaffe og finde en god stol, mens jeg snakker med min
gamle mor.

Mvh. Niels

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-03-01 14:54

Niels Sloth skrev:

> [...]
>fuldstændige tilfældige intervaller, mister forbindelsen, hvilket man
>kan høre pga. en alarmtone. Jeg har også oplevet udfald mens jeg

Mærkeligt. Jeg har overhovedet ikke oplevet det problem. Ganske
vist bevæger jeg mig normalt ikke længere væk fra basen end 10
meter på samme etage, men jeg har testet den udendørs, og jeg
kunne gå 150 meter væk før forbindelsen glippede. Der var ingen
udfald ved testen på kortere afstand.

>Hvis der ellers er nogen der kender features de er glade for ved
>telefonen, så kunne I evt. dele jeres begejstring her og give et tip.

Der er ikke nogen specielle features som jeg har hidset mig op
over, men det er en god, lille telefon der kan det den skal.