Wow! Wilbur!
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-11-02 01:12

Det bliver kort, men jeg bliver nødt til at erklære, at jeg er vildt
begejstret for, ja nærmest forelsket i Lone Scherfigs nye film,
Wilbur begår selvmord.

Jeg er på nippet til at sige fem Bogart-hatte rent, IMDb-tital og
hvad man ellers kan finde på. Alt fungerer tæt på perfektionen, og
hvad man måtte have frygtet af problemer med dansk-skotske
kompatibilitetsvanskeligheder er forsvundet som dug for solen.

Jeg har det som om, det er svært at rekonstruere stemningen og
følelserne i mit hoved, fordi det ligger gemt i filmen og dens hele
komposition af billeder, mennesker, musik og ord. Der er en meget
fin kompleksitet i filmen, som har meget at gøre med blandingen
mellem det dybt melankolske, ja tragiske, og det livsbekræftende
morsomme.

Nu holder jeg kæft, men hører gerne om andres oplevelse med filmen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kong Kent

Dato : 10-11-02 09:48

<snip> Skamros af "Wilbur begår selvmord"

> Nu holder jeg kæft, men hører gerne om andres oplevelse med filmen.

*LOL* Det lyder sq da slet ikke så tosset. Jeg er selv medlem af Biografklub
Danmark, og var vanvittig begejstret for "Elsker dig for evigt", og når man
så hører den slags roser til den næste film i rækken kan man umuligt
fortryde, at man har købt et medlemsskab af den klub.

Jeg regner selv med at skulle se "Wilbur..." indenfor de næste 10 dage, og
så skal jeg også nok give mit besyv med. Men med din anmeldelse ser det ud
til, at min kæreste og jeg har en fed oplevelse til gode.

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : Troelsb

Dato : 10-11-02 12:46

> Det bliver kort, men jeg bliver nødt til at erklære, at jeg er vildt
> begejstret for, ja nærmest forelsket i Lone Scherfigs nye film,
> Wilbur begår selvmord

Kan kun være enig!

de 4 hatte fik lokket mig og kæresten i biffen og det var en dejlig film,

alt fungerede og var timet

ingen udpenslede sekvenser eller ih-så-åh-så-morsomme-eller-tragiske-eller
sammentræfs optrin som jeg synes at danske film har plaget af i en stor grad
her på det seneste.

En god og seriøs oplevelse som hviler i sig selv og helhedsindtrykket af
filmen er er klart det man husker efter at have forladt biografens mørke -
og ikke en smart bemærkning eller to.

En dejlig film, klart værd at bruge en aften eller eftermiddag på

de bedste ønsker

Troels

--
"Så ER det da billigere at spille den af til en god gang Disney Ariel,
uha en havsteg..."

Anders Hyltoft