Database driver...
Fra : Kenneth Jensen

Dato : 01-03-01 08:28

Vi har udarbejdet et projekt i JSP og Java, som kører RMI og forbinder til
en MS SQL Server 7.0. Indtil videre kører hele projektet på en enkelt
server, og der forbindes til SQL Serveren via en almindelig ODBC driver.

Der skal nu ske det, at klient-siden af RMI-programmet skal ligge på en
application server for sig selv. Server-siden af RMI-programmet skal ligge
på en helt anden server, og måske skal SQL Serveren ligge på en helt tredje
server. Imellem klient-siden af RMI-programmet og server-siden er der en
firewall, så database og tilhørende funktioner bliver beskyttet.

Indtil videre har vi ikke haft problemer med den almindelige ODBC driver,
men når der rigtigt begynder at blive kul på, er den for useriøs. Vi skal
derfor bruge en anden driver, og ifølge SUN skal den vist helst være type 3
eller type 4. Jeg har f.eks. set drivere som Ashna Inc., Atinav Inc., Avenir
Inc. osv som er lavet til SQL Server, men jeg ved simpelt hen ikke, hvad jeg
skal vælge. Det skal lige tilføjes, at programmet er uviklet til at bruge
JDBC API version 1.x.

Er der nogen, som kan hjælpe?

Med Venlig Hilsen
Kenneth Jensen

Fra : lars hansen

Dato : 02-03-01 22:21

Jeg har med success anvendt jdbc driveren til sql2000/7 fra
www.inetsoftware.de

Jeg har anvendt den til et større system med j2ee platformen, og udnyttet
jdbc2 optional package, og den performede ret godt.

/Lars Hansen