/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Hvordan åbner jeg en iMac DV+ for at skift~
Fra : Morten


Dato : 09-11-02 22:54

Hej,

Jeg skal udskifte batteriet på en iMac DV+, men hvordan åbner jeg
kabinettet?

Jeg har løsnet de 4 skruer i bunden, men den sidder stadig sammen
foran - hvordan får jeg løsnet det sidste stykke?

Jeg går ud fra at der er en eller anden bestemt måde man skal hive på?

Mvh.
Morten

 
 
Martin Bredthauer (09-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 09-11-02 23:25

Morten <spam@borg.net> wrote:

> Jeg går ud fra at der er en eller anden bestemt måde man skal hive på?

Om der er en bestemt måde ved jeg ikke, men det skal gøres fosigtigt og
med styrke - på en gang! Der er tre plastikbesalg foran, som skal vrides
fra hinanden. Det minder lidt om den måde mange fjernbetjeninger er sat
sammen på. De kan skildes ad, men der er fare for at brække
plasiktapperne i processen.

--
Mvh
Martin

| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |

Martin Edlich (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 10-11-02 02:29

In article <1flelzj.1reid7l1bj097uN%spam_spam_spam@talent.dk>,
spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> De kan skildes ad, men der er fare for at brække
> plasiktapperne i processen.

Nu har jeg hørt det nogen gange, men er der rent faktisk nogen der har
oplevet det?
Jeg har skilt og smalet et utal af iMac'er, og det er aldrig lykkedes
mig at knække noget som helst.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Peter Kiil (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 10-11-02 02:35

in article newsspam4-E9AD2E.02291610112002@sunsite.dk, Martin Edlich at
newsspam4@mail.edlich.dk wrote on 10/11/02 2:29:

> Jeg har skilt og smalet et utal af iMac'er, og det er aldrig lykkedes
> mig at knække noget som helst.

Samme her, bortset fra jeg har samlet dem

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.


Martin Bredthauer (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 10-11-02 08:26

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Nu har jeg hørt det nogen gange, men er der rent faktisk nogen der har
> oplevet det?

Øhh ja... det har jeg (aka "ti tommelfingre")

--
Mvh
Martin

| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |

Martin Edlich (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 10-11-02 10:43

In article <1flfbbf.15alhwp1yxtxi2N%spam_spam_spam@talent.dk>,
spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Øhh ja... det har jeg (aka "ti tommelfingre")

Hvordan bar du dig ad?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Martin Bredthauer (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 10-11-02 11:25

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Hvordan bar du dig ad?

Jeg fulgte bare instruktionen!!!!

--
Mvh
Martin

| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |

Martin Edlich (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 10-11-02 11:59

In article <1flfjof.g8zgwh1x0xkcqN%spam_spam_spam@talent.dk>,
spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Jeg fulgte bare instruktionen!

Stod der måske i instruktionen at du skulle knække nogen plastiktapper?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Martin Bredthauer (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 10-11-02 14:55

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Stod der måske i instruktionen at du skulle knække nogen plastiktapper?

Næh, der stod bare at bunden skulle af - og af det kom den så.

--
Mvh
Martin

| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |

Martin Edlich (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 10-11-02 20:19

In article <1flftet.1gsb1z31qvvkm6N%spam_spam_spam@talent.dk>,
spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Næh, der stod bare at bunden skulle af - og af det kom den så.

Det skal jeg love for

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Mich. Ottosen (14-11-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 14-11-02 00:40

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Nu har jeg hørt det nogen gange, men er der rent faktisk nogen der har
> oplevet det?
> Jeg har skilt og smalet et utal af iMac'er, og det er aldrig lykkedes
> mig at knække noget som helst.

Ja, Martin. Men lidt forsigtighed skader vel ikke. Jeg har osse prøvet
at skille nogle stykker ad (iMac 400 MHz slotloading) uden at knække
tapperne. Man skal bare forstå at 'vride' plastikken på den rette måde
og undlade vold mod .... maskinen. Den der eksploderede vejledning hos
apple.com er virkelig værd at have liggende ved siden af i print Det
er ikke spor vanskeligt og krøver bare almindelige skruetrækkere. Har
du, Martin, fortalt mig, hvor og hvordan man skaffer torx/torch
skruetrækkere? Det spurgte jeg om i en anden tråd ..

Det kan godt være, at du ikke har knækket noget som helst, men det
lykkedes mig at knække højre ben. Det var godt nok i en helt anden
anledning - situtation. Så pyt med det. For Mac'en jeg bar på, tog ikke
skade.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Martin Edlich (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 13-11-02 00:48

In article <1flm3i5.1oxxit31fpx5fkN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Ja, Martin. Men lidt forsigtighed skader vel ikke.

Det kan det nu godt - en gang i mellem er det et fats tag der kræves.

> Jeg har osse prøvet at skille nogle stykker ad (iMac 400 MHz
> slotloading) uden at knække tapperne. Man skal bare forstå at 'vride'
> plastikken på den rette måde og undlade vold mod .... maskinen.

Man vender skærmen væk fra sig selv og skubber fremad samtidigt med at
man løfter bunden af, så går det som smurt i lammesovs.

> Den der eksploderede vejledning hos
> apple.com er virkelig værd at have liggende ved siden af i print Det
> er ikke spor vanskeligt og krøver bare almindelige skruetrækkere. Har
> du, Martin, fortalt mig, hvor og hvordan man skaffer torx/torch
> skruetrækkere? Det spurgte jeg om i en anden tråd ..

Det må jeg have overset. Du kan købe torx skruetrækkere/bits i de fleste
byggemarkeder.

> Det kan godt være, at du ikke har knækket noget som helst, men det
> lykkedes mig at knække højre ben. Det var godt nok i en helt anden
> anledning - situtation. Så pyt med det. For Mac'en jeg bar på, tog ikke
> skade.

Mac'en er vel heller ikke så gammel at den lider af knogleskørhed?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Martin Bredthauer (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 13-11-02 16:21

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Man vender skærmen væk fra sig selv og skubber fremad samtidigt med at
> man løfter bunden af, så går det som smurt i lammesovs.

Lyder lidt usundt for Mac'en, med det lammesovs

Næste gang vil jeg lige prøve det med at vende skærmen som du anviser.
Jeg har altid haft min iMac liggende PÅ skærmen (på en håndklæde), som
vises i de fleste instruktioner. Netop det gør at man ikke kan skubbe
bunden fremad, men må vride/vippe den skråt frem og ned. Og det kan ikke
anbefales.

--
Mvh
Martin

| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |

Martin Edlich (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 13-11-02 20:13

In article <1fllggj.rtvzbphmow2qN%spam_spam_spam@talent.dk>,
spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Lyder lidt usundt for Mac'en, med det lammesovs

Det skal bare være det for lamsebenene.

> Næste gang vil jeg lige prøve det med at vende skærmen som du anviser.
> Jeg har altid haft min iMac liggende PÅ skærmen (på en håndklæde), som
> vises i de fleste instruktioner. Netop det gør at man ikke kan skubbe
> bunden fremad, men må vride/vippe den skråt frem og ned. Og det kan ikke
> anbefales.

Den metode har jeg aldrig prøvet og det virker da også ret ulogisk at
stille Mac'en på den del der skal tages af. Er Apple virkelig så
fjollede i deres anvisninger?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Martin Bredthauer (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 13-11-02 20:22

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Den metode har jeg aldrig prøvet og det virker da også ret ulogisk at
> stille Mac'en på den del der skal tages af. Er Apple virkelig så
> fjollede i deres anvisninger?

Det er ordret citeret (faktisk kopieret) fra Apples servicemanual om
iMac DV:

"Before you begin, position
the computer face down,
resting the computer on an
ESD mat or other soft
surface."


--
Mvh
Martin

| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |

Martin Edlich (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 13-11-02 20:47

In article <1fllsi9.u1grgjslo65yN%spam_spam_spam@talent.dk>,
spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Det er ordret citeret (faktisk kopieret) fra Apples servicemanual om
> iMac DV:

Hold kæft de er fjollede. Hvad dælen skulle plast/glas mod en ESD-måtte
gøre godt for? Stiller man iMac'en med bunden i vejret, så falder
skruerne heller ikke så nemt ned til de ædlere dele (iMac'ens).

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Per Madsen (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 13-11-02 22:38

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Hold kæft de er fjollede. Hvad dælen skulle plast/glas mod en ESD-måtte
> gøre godt for? Stiller man iMac'en med bunden i vejret, så falder
> skruerne heller ikke så nemt ned til de ædlere dele (iMac'ens).

Det gør de faktisk meget let i en iMac DV SE, hvor man skal fjerne et
"varmeskjold" og hvor ikke alle skruerne er lige let at komme til. Jeg
lå selv på grænsen til sindsyge efter i 30 minutter, med
pincet/tyggegummi-på-pind/tape-på-pind etc. etc., at få en tabt skrue ud
af selve chassiet...., men ok, der lavede den heller ikke ulykker hvis
bare jeg ikke vendte den om igen

Martin Edlich (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 13-11-02 22:49

In article <1fllyhm.1muof8g1przd1gN%permand@cool.dk>,
permand@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> Det gør de faktisk meget let i en iMac DV SE, hvor man skal fjerne et
> "varmeskjold"

Det er en del af faraday-buret.

> og hvor ikke alle skruerne er lige let at komme til. Jeg
> lå selv på grænsen til sindsyge efter i 30 minutter, med
> pincet/tyggegummi-på-pind/tape-på-pind etc. etc., at få en tabt skrue ud
> af selve chassiet...., men ok, der lavede den heller ikke ulykker hvis
> bare jeg ikke vendte den om igen

Når man først har bakset med at ryste en af de skruer ud een gang, så
lærer man at holde fast i dem med en pincet mens man skruer dem ud.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Per Madsen (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 13-11-02 23:20

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1fllyhm.1muof8g1przd1gN%permand@cool.dk>,
> permand@cool.dk (Per Madsen) wrote:

>
> Det er en del af faraday-buret.

Ahh, ingen signalsnidder fra mobillos o.lign.

>
> Når man først har bakset med at ryste en af de skruer ud een gang, så
> lærer man at holde fast i dem med en pincet mens man skruer dem ud.

Jep, det var jeg meget hurtig til at tage til mig

Martin Edlich (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 13-11-02 23:25

In article <1flm0p2.1lno7a81wglq0wN%permand@cool.dk>,
permand@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> Ahh, ingen signalsnidder fra mobillos o.lign.

Gid det var så vel, men det er nu mere den anden vej det hjælper, og
også det der gør at det er et lovkrav - din computer (og alt muligt
andet) må ikke sende unødig støj ud i æteren.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Martin Edlich (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 13-11-02 20:45

In article <newsspam4-D2193A.20123713112002@sunsite.dk>,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Det skal bare være det for lamsebenene.

Tis, der skulle have stået "Det skal bare være det fra lamsebenene".

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Martin Bredthauer (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 13-11-02 20:55

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> > Det skal bare være det for lamsebenene.
>
> Tis, der skulle have stået "Det skal bare være det fra lamsebenene".

Ja, man må sige at der er forskel i viskositeten

--
Mvh
Martin

| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |

Mich. Ottosen (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 13-11-02 22:59

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>
> Man vender skærmen væk fra sig selv og skubber fremad samtidigt med at
> man løfter bunden af, så går det som smurt i lammesovs.

Jamen, kære Martin, det var nu ikke mig, der var urolig. Jeg har prøvet
det uden at ødelægge noget, men jeg vil bare antyde, at vold aldrig er
godt. Heller ikke når man skiller en computer ad

"Smurt i lammesovs"? Jeg er en stor ynder af sporglige nyskabelser
(indenfor visse grænser), men meningen skulle helst være indlysende.
Kunne du oplyse os lidt mere ? Og lad nu være med at futte over i
sproggruppen. Det må jo være noget sovs, der _kun_ bruges til iMac?

> Det må jeg have overset. Du kan købe torx skruetrækkere/bits i de fleste
> byggemarkeder.

Tjah, med den store aktivitet, der heldigvis er her i gruppen, kan man
godt miste et par hints. Tak for forbugeroplysningen, jeg troede faktisk
at man skulle opsøge en eller anden elektronikpusher i SiliconValley
eller lignende.

> Mac'en er vel heller ikke så gammel at den lider af knogleskørhed?

Gør en ti år gammel Mac da det? Plast har det jo med at henfalde (hvad
hedder det korrekte udtryk for den proces, hr. plastingeniør?)

P.S. jeg er glad for at du ikke havde indføjet et 'også' på et kritisk
punkt i dit udsagn.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Martin Edlich (13-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 13-11-02 23:16

In article <1fllze4.1as888lar57duN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Jamen, kære Martin, det var nu ikke mig, der var urolig. Jeg har prøvet
> det uden at ødelægge noget,

Statistisk usikkerhed?

> men jeg vil bare antyde, at vold aldrig er
> godt. Heller ikke når man skiller en computer ad

Det er desværre bare ikke helt rigtigt. Det kræver ret ofte et fast tag
og ikke al den små-lirken, der bare fører til udmattelse i materialet,
hvilket leder til at det knækker. Erfaring hjælper så en til at
differentiere mellem "fast tag" og "ups".

> "Smurt i lammesovs"? Jeg er en stor ynder af sporglige nyskabelser
> (indenfor visse grænser),

Og jeg som troede at det var dit tastatur der drillede - du gør det
altså med vilje?

> men meningen skulle helst være indlysende. Kunne du oplyse os lidt
> mere ? Og lad nu være med at futte over i sproggruppen. Det må jo
> være noget sovs, der _kun_ bruges til iMac?

Ved du hvad et lamseben er?

> > Det må jeg have overset. Du kan købe torx skruetrækkere/bits i de fleste
> > byggemarkeder.
>
> Tjah, med den store aktivitet, der heldigvis er her i gruppen, kan man
> godt miste et par hints. Tak for forbugeroplysningen, jeg troede faktisk
> at man skulle opsøge en eller anden elektronikpusher i SiliconValley
> eller lignende.

Næh, torx er så udbredt at man kan købe værktøjet stort set alle steder.

> > Mac'en er vel heller ikke så gammel at den lider af knogleskørhed?
>
> Gør en ti år gammel Mac da det? Plast har det jo med at henfalde (hvad
> hedder det korrekte udtryk for den proces, hr. plastingeniør?)

Det kommer an på hvilken påvirkning, der leder til forfaldet. Plast kan
oxydere ligesom stål kan (rust), men der man oftest ser plast henfalde,
er pga UV-stråling, og der er det en simpel kemisk nedbrydning.

> P.S. jeg er glad for at du ikke havde indføjet et 'også' på et kritisk
> punkt i dit udsagn.

Jeg brugte "heller" i stedet for.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Mich. Ottosen (17-11-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 17-11-02 23:53

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Statistisk usikkerhed?

Ja, i høj grad, for det er vist kun tre eller fire stykker ...

> Det er desværre bare ikke helt rigtigt. Det kræver ret ofte et fast tag
> og ikke al den små-lirken, der bare fører til udmattelse i materialet,
> hvilket leder til at det knækker. Erfaring hjælper så en til at
> differentiere mellem "fast tag" og "ups".

Selvølgelig har du ret. Udmattelse af materialet kan enhver overtyde sig
om med en papirclips (osse dem i plast)

> Og jeg som troede at det var dit tastatur der drillede - du gør det
> altså med vilje?

De fleste af mine gerninger er gjort med vilje, men der gives også nogen
som er gjort med mindre vilje. Ind i mellem tvinges jeg goså til at gøre
ting med dyb uvilje

> Ved du hvad et lamseben er?

Jeg er slet ikke sikker på, at vi tænker på det samme. Men hen imod
slutningen af måneden skal jeg vel have købt det røgede lammelår (som e
er en fødselsdagsgave til mig selv). Det filer jeg så af hver dag indtil
julen - og så er der alligevel noget tilbage til familien i juledagene.
Herlig opfindelse: Lamseben.

> Det kommer an på hvilken påvirkning, der leder til forfaldet. Plast kan
> oxydere ligesom stål kan (rust), men der man oftest ser plast henfalde,
> er pga UV-stråling, og der er det en simpel kemisk nedbrydning.

Tak for en opfriskning og en oplysning.
Jeg har flere gange kunnet demonstrere "BIC-prøven": En gammel kuglepen,
der har ligget i en lukket skuffe i mange år. Den ender med at kunne
brydes i splinter, når den knækker. Det er vel oxyderingen?

Måske skulle vi oprette en dk.videnskab.plast ?

> > P.S. jeg er glad for at du ikke havde indføjet et 'også' på et kritisk
> > punkt i dit udsagn.
>
> Jeg brugte "heller" i stedet for.

citat fra Maritin "Mac'en er vel heller ikke så gammel at den lider af
knogleskørhed?"

"Heller" går vel på Mac'en? Mit ikke-ønskede "også" skulle have stået
mellem den og lider Men lad nu dét ligge, Mac'en kom jo godt igennem
hændelsen.


--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Martin Edlich (18-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 18-11-02 01:31

In article <1fltfct.1yqx0c69869dyN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> De fleste af mine gerninger er gjort med vilje, men der gives også nogen
> som er gjort med mindre vilje. Ind i mellem tvinges jeg goså til at gøre
> ting med dyb uvilje

Samme her og nu er det snart den tid igen.

> > Ved du hvad et lamseben er?
>
> Jeg er slet ikke sikker på, at vi tænker på det samme.

Det er jeg bestemt heller ikke.

> Men hen imod slutningen af måneden skal jeg vel have købt det røgede
> lammelår (som e er en fødselsdagsgave til mig selv). Det filer jeg så
> af hver dag indtil julen - og så er der alligevel noget tilbage til
> familien i juledagene.

Du får problemer hvis du bruger en fil på de lamseben jeg tænker på.

> Herlig opfindelse: Lamseben.

Fuldstændig 110% enig.

> Tak for en opfriskning og en oplysning.
> Jeg har flere gange kunnet demonstrere "BIC-prøven": En gammel kuglepen,
> der har ligget i en lukket skuffe i mange år. Den ender med at kunne
> brydes i splinter, når den knækker. Det er vel oxyderingen?

Sandsynligvis. Jeg ved dog ikke lige hvilket materiale nævnte kuglepenne
er fremstillet at, så det kan også bare være "fordampning".

> Måske skulle vi oprette en dk.videnskab.plast ?

Kan det komme ind som en undergruppe til cykelgruppen så vi ikke skal
bevæge os for langt væk hjemmefra?

> citat fra Maritin "Mac'en er vel heller ikke så gammel at den lider af
> knogleskørhed?"
>
> "Heller" går vel på Mac'en? Mit ikke-ønskede "også" skulle have stået
> mellem den og lider

"det vil jeg heller ikke". Comprende?

> Men lad nu dét ligge, Mac'en kom jo godt igennem
> hændelsen.

Når enden er god, så er livet godt.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Sebastian Loeck (10-11-2002)
Kommentar
Fra : Sebastian Loeck


Dato : 10-11-02 21:11

Morten <spam@borg.net> wrote:

> Hej,
>
> Jeg skal udskifte batteriet på en iMac DV+, men hvordan åbner jeg
> kabinettet?
Jeg har lagt servicemanualen til download. Alle spørgsmål bliver
besvaret i den.
pas på den er på 11,1 MB.

http://www.mobilixnet.dk/~wai25708/imacdv.pdf

Moin
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste