Stamnavn
Fra : Helle Nielsen

Dato : 09-11-02 20:19

Hejsa.

Jeg søger forslag til stamnavn, så ligger du inde med en god ide, forslag
eller noget må du endelig sige til.
Du bedes sende forslaget til min emailadresse som er: mail@hellenielsen.dk

Hilsen Helle

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-11-02 11:37

Kom selv med et par stikord/inspiration
Nina

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 10-11-02 14:06

LOL
Er det den samme Helle, som skrev "Jeg har ikke travlt"?

Det er nok nemmere at finde på et stamnavn, når du har besluttet dig for,
hvilken race du vil have. Og faktisk er det ikke nødvendigt med et stamnavn,
førend dine fremtidige katte er klar til parring (dvs. om min. 1 år,
medmindre du har tænkt dig at købe voksne avlskatte).
Ud over at du endnu mangler at anskaffe katten(e), så ville det nok være en
god ide at udstille dem nogle gange, inden du beslutter dig til, om de er
gode nok til at indgå i avl.

Mvh. Else.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 10-11-02 14:32

> [...]
en
> god ide at udstille dem nogle gange, inden du beslutter dig til, om de er

Hej.
Ja det er den samme Helle OG jeg har stadig ikke travlt. Jeg regner med at
anskaffe mig kat nummer 2 omkring sommer hvor det er lidt nemmere at finde
noget fordi der er flere " på markedet". Så jeg kan ligesom ikke rigtig
udstille før jeg har en kat der kan bruges til det.
Det er heller ikke sådan at jeg står HER og NU og skal bruge det stamnavn -
det var bare mere hvis der var nogen som havde gode forslag. Jeg har selv
skrevet nogle ideer ned som jeg kan gå og kigge lidt på.

Mvh Helle

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 10-11-02 14:45

> [...]
> det var bare mere hvis der var nogen som havde gode forslag. Jeg har selv
> skrevet nogle ideer ned som jeg kan gå og kigge lidt på.

Okay, jeg går da også selv og pusler med ideer om stamnavn. Men jeg er sådan
en husmandstype, så jeg har ikke tænkt mig at søge, førend jeg VED at jeg
skal bruge det (det koster immervæk 500 kr).
Jeg vil ikke avle på mine katte før de er omkring 1½ år, og de fyldte kun 8
måneder i går, så der er jo tid nok. Og jeg har stadig ikke taget stilling
til hvem af dem, jeg vil satse på (evt. begge), men de har også kun været
udstillet en enkelt gang endnu.

Mvh. Else.

Fra : Birgitte

Dato : 10-11-02 14:54

> [...]
> det var bare mere hvis der var nogen som havde gode forslag. Jeg har selv
> skrevet nogle ideer ned som jeg kan gå og kigge lidt på.

Hej Helle
Som du selv skriver, er det nemlig en rigtig god ting, at have nogle forslag
til navne, hæng dem op hvor du jævnlig ser navnene, så er det lidt nemmere
at lave en beslutning.
Måske finder du de fundne navne dårlige efter et stykke tid, eller kommer på
andre og bedre, så tag dig endelig rigtig god tid til at finde det helt
rigtige navn.
Det er trods alt et navn du skal videregive alle dine killinger, og som du
skal leve med i MANGE år, så det gælder om at finde det helt rigtige.
Held og lykke....
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 10-11-02 17:19

> LOL
> Er det den samme Helle, som skrev "Jeg har ikke travlt"?

Ja se jeg fandt nu også på navne inden jeg overhovedet skulle bruge dem. Det
er meget rart at kunne beslutte sig i ro og mag.
Det er jo heller ikke altid men for sit først ønske på fyldt så er det da
rart at have et mere på hånden
Jeg synes nu ikke man har travlt bare fordi man tænker sig om.
Pøj pøj med det Helle. Jeg hjælper dig gerne, men ikke her på NG hellere
privat)

Hilsen Sanne