Baggrund i 530L
Fra : Nikolaj

Dato : 09-11-02 19:07

Hej NG,

Jeg har lige købt et 530L samt en Rocky II baggrund. Jeg har skåret den til
og skal nu have den ned i akvariet. MEN hvordan gør jeg det?

Der er jo den tværstang som er i vejen. Jeg læste på en eller anden svensk
hjemmeside, som jeg ikke lige kan finde nu (hvis nogen kan finde den igen og
sende den til mig vil jeg blive glad), at man skal bore nitterne ud som
holder stangen fast, men der er jo ingen nitter i mit nye Akvastabil
Effectline.

Kan nogen hjælpe?

--
Remove MYMAIL from my mail adress

Med venlig hilsen/Best regards

Nikolaj

Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 09-11-02 19:15

Hej Nikolaj,

"Nikolaj" <nikolaj@MYMAILjalokin.dk> wrote in message
> [...]
> sende den til mig vil jeg blive glad), at man skal bore nitterne ud som
> holder stangen fast, men der er jo ingen nitter i mit nye Akvastabil

tværstangen er bøjet ca. 2 mm i opadgående retning i enderne -du kan
simpelthen skære siliconen væk omkring den, trække lidt i rammen, og presse
den ned og ud.
Det var hvad jeg gjorde i mit 250L med en Rocky baggrund, og det virker
fint -evt. kan du bagefter sætte den fast med silicone, men jeg tvivler på
at det er nødvendigt...

vh. Jørgen

Fra : Nikolaj

Dato : 09-11-02 19:24

Hej Jørgen,

Tak for tippet. Jeg skører den væk og prøver dit tip.

Endu engang tak. Det er ret fedt at man får svar så hurtigt.

Fra : Nikolaj

Dato : 09-11-02 19:30

Der skulle selvfølgelig stå "skærer" og ikke "skører"

Fra : Nikolaj

Dato : 09-11-02 19:27

Forresten, kan man dyppe fingrene i noget der gør at det er lettere at
glatte silikone laget ud?

Det klistrer nemlig ret meget og er lidt svært at styre.

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 10-11-02 02:32

> Forresten, kan man dyppe fingrene i noget der gør at det er lettere at
> glatte silikone laget ud?
>
> Det klistrer nemlig ret meget og er lidt svært at styre.

Hej Nikolaj.
Du kan tage lidt opvaskmiddel på fingeren, før du går igang med at glatte
siliconen. Men husk lige at vaske sæben godt af igen, før du hæller i vand
og fisk...... :)
Hilsen Ditte

Fra : Christian Hinløv

Dato : 09-11-02 19:18

> [...]
> hjemmeside, som jeg ikke lige kan finde nu (hvis nogen kan finde den igen

http://hem.passagen.se/mipcom/cichlids/btn_900_1.html

Glad du nu er :)

Christian H

Fra : Nikolaj

Dato : 09-11-02 19:24

Ja glad jeg er nu

Tak.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-11-02 19:41

Nikolaj wrote:
> [...]
> sende den til mig vil jeg blive glad), at man skal bore nitterne ud som
> holder stangen fast, men der er jo ingen nitter i mit nye Akvastabil

Jeg har selv et 530L og der er ikke meget plads som dets mål er :-/.
Derfor er det jeg spørger hvorfor du vil bruge plads på at putte
baggrunden indeni akvariet?
Jeg ville anbefale at sætte det bagpå akvariet så du sparer pladsen.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-11-02 00:02

Steen Suder, privat <sfs_news@suder.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dcd56bf$1@owl...

> [...]
> baggrunden indeni akvariet?
> Jeg ville anbefale at sætte det bagpå akvariet så du sparer pladsen.

Det vil da være lidt kikset, så skal det da være en temmeligt dyb
baggrundskasse
og lyset spiller da også en rolle, en baggrund uden for akvariet, kan da
hurtigt blive
en mørk ting.

Jeg ville da også personligt sætte baggrunden inde i akvariet!

Carsten

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 10-11-02 00:12

Carsten Gall wrote:
> Steen Suder, privat <sfs_news@suder.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3dcd56bf$1@owl...

> Det vil da være lidt kikset, så skal det da være en temmeligt dyb
> baggrundskasse

Ja, men pladsen udenfor akvariet er ikke tilnærmelsesvis så dyr som den
indeni

> og lyset spiller da også en rolle, en baggrund uden for akvariet, kan da
> hurtigt blive
> en mørk ting.

Det findes der råd for, vil jeg mene.

> Jeg ville da også personligt sætte baggrunden inde i akvariet!

Optisk er det optimalt; det er er vi enige om. Det er bare de færreste
akvarieproducenter, der har fattet det. De bliver ved med at lave
tagrender i stedet for æstetisk brugbare akvarier for nu at at være lidt
grov og udfordrende
Det er som om de ikke ved at vand æder 1/3 af den optiske dybde :-/

Jeg så dog et lækkert akvarie på Akvamessen i Århus. Det var vel ca.
100Lx50Hx80D cm. Det var en god oplevelse af de sjældne.

Det stod på den lange gang imellem indgangen og "butiksområdet"; var der
andre her, der så det?

Fra : Ghetto Svend

Dato : 10-11-02 13:51

"Steen Suder, privat" <sfs_news@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grov og udfordrende
> Det er som om de ikke ved at vand æder 1/3 af den optiske dybde :-/

Jeg vil nu påstå at det er kunderne der bestemmer markedet, der er med
garanti ikke det store salg i akvarier med en god "dybde", f.eks. er det
mindste akvarie med et godt mål et 720 liter (160X75X60), her vælger folk
ofte den lange model.

Svend