Newbie: clone af array
Fra : Sune Petersen

Dato : 01-03-01 03:04

Jeg har set i 3 forskellige bøger og jeg forstår ikke en dyt....

Jeg har et array som jeg gerne vil clone. Hvordan kan dette lade sig gøre?
Eller er det lettere bare at oprette et nyt array og lave en kopi af
værdierne vha. løkke?

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 01-03-01 08:15

Jeg tror ikke du kan klone et array, da det ikke er et 'rigtigt' objekt.
Men medmindre du har en speciel grund til at bruge et array, vil jeg
foreslå Vector. Den kan klone sig selv.

-dennis

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 01-03-01 09:48

Ja, jeg retter også lige mit svar til array.clone().

-dennis

Fra : Morten Nedertoft

Dato : 01-03-01 08:51

Sune Petersen wrote:

> [...]
>
> Jeg har et array som jeg gerne vil clone. Hvordan kan dette lade sig gøre?
> Eller er det lettere bare at oprette et nyt array og lave en kopi af

array.clone()

mvh. Morten Nedertoft