MS Windows
briani 27239
win XP PRO, vil ikke slukke, hvordan opret~
Fra : Michael Petersen

Dato : 09-11-02 18:37

Hejsa, jeg har 2 problemer med WIN XP PRO

1. når jeg vælger luk computeren, sluker den ikke, men bliver stående med
et billede hvor der står "du kan nu slukke computeren"
her efter kan jeg slå den ihjæl, ved at holde powerknappen inde i nogle
sekunder..

2. er der et sted i XP, hvor man kan oprette de 6 start disketter, lige som
der i Win98 var et sted, hvor man kunne oprette boot disken?

alternativt, er der en der vil være behjælpelig med disk2 (min disk2 er død)

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Leony

Dato : 09-11-02 18:48

"Michael Petersen" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3dcd47c6$0$137$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> et billede hvor der står "du kan nu slukke computeren"
> her efter kan jeg slå den ihjæl, ved at holde powerknappen inde i nogle

Du kan læse om mulige løsninger her:
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm
http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

> 2. er der et sted i XP, hvor man kan oprette de 6 start disketter, lige
som
> der i Win98 var et sted, hvor man kunne oprette boot disken?

Du kan finde links til disketterne her:
http://www.bootdisk.com/original.htm
der er også en alternativ bootdisk som kun fylder 1 diskette.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-11-02 20:21

Leony skrev i meddelelsen ...

tak for hjælpen

1. jeg skulle slå AMP til inde iwinbøvl
2. det virker bare med det boot prog

Fra : Madsen

Dato : 09-11-02 18:50

Michael Petersen skrev:

> 2. er der et sted i XP, hvor man kan oprette de 6 start disketter,
> lige som der i Win98 var et sted, hvor man kunne oprette boot
> disken?

Nej, men de kan hentes hos MS.
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;310994>

Madsen.

Fra : Michael Trolle Søren~

Dato : 09-11-02 21:06

> [...]
> et billede hvor der står "du kan nu slukke computeren"
> her efter kan jeg slå den ihjæl, ved at holde powerknappen inde i nogle

Kontrolpanel --> strømstyring --> Vælg fanen "APM" --> Aktiver avanceret
strømstyring.

Mvh Michael