Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Slideshow på CD - skal gerne starte automa~
Fra : Fly

Dato : 09-11-02 17:48

Hejsa!

Jeg har nogle digitale fotos, som jeg gerne vil dele med andre, og min plan
var at lægge dem ned på en CD.

Det er jo ikke så svært. Mit problem er bare at nogle af modtagerne af en
sådan CD ikke har de store PC-kundskaber. Derfor ville jeg gerne lave et
slideshow, som starede automatisk når CD'en kom i skuffen på PC'eren.

I "gode gamle dage" fandtes der et lille DOS-program som lavede et slideshow
af alle filer i samme mappe som programmet lå i. Findes der noget
tilsvarende?

Jeg har også tænkt på at lægge alle billederne ind i en PowerPoint, men så
skal brugerne jo have dét installeret og desuden tager det vel ret lang tid
at lægge en masse billeder ind i en præsentation.

Jeg glæder mig til at høre et par forslag, og er det den helt forkerte
gruppe så sig til. Men det var det bedste sted jeg kunne finde på at starte!

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 09-11-02 18:42

"Fly" <doktor_fly@hotmail.com> skrev i meddelandet
> [...]

> tilsvarende?
> -Fly

> Easy+CD+Creator kan gøre det helt automatisk , med automatisk startup og

http://www.roxio-shop.com/cgi-bin/shop_alt/en/shop_main.cgi?func=rubrik&wkid
=63820715024&rub1=Easy+CD+Creator

Fra : Pico

Dato : 09-11-02 19:57

Fly wrote:
> [...]
> af en sådan CD ikke har de store PC-kundskaber. Derfor ville jeg
> gerne lave et slideshow, som starede automatisk når CD'en kom i

Jeg vil anbefale dig at bruge PhotoPlayer. Det opfylder alt hvad du
efterlyseer angående at køre på forskellige Win platforme.
Jeg bruger det selv når jeg laver foto CD'er til bekendte. Jeg kan
ikke huske hvor jeg har det fra, men det fylder kun ca. 400 kb så
jeg kan sende dethvis du vil have det.
Læs nedestående:
PhotoPlayer
is a standalone program for playing pictures specially designed to
be included on a picture CD-ROM. However it can just as well
be used as an image viewer with slideshow on your local PC.
Among the features are automatic playing of all pictures in the
selected directory and its subdirectories, full range of options
and command line supportas well as very simple shortcut keys,
quickly accessed tips, customized background color. PhotoPlayer
includes an easy to use, integrated autorun.inf creator that allows
you to create photo CDs that start automatically when they are
inserted. All you need to do is create your autorun.inf from within
the program and include it and the photoplay.exe on the CD. The
viewer will see all images displayed in the PhotoPlayer, using the
custom options, you specified. PhotoPlayer will play pictures of
JPEG, BITMAP, Windows Meta and GIF formats.
Pico

Fra : Tommy

Dato : 10-11-02 14:29

Hejsa Pico

Jeg bruger følgende program: PicShow fra http://www.anixsoft.com.

Det kan bla. lave effekter & spille musik.

--
Tommy Michael Jørgensen
tommy@the-healer.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-11-02 15:29

Nu skriver du ikke hvilket OS det drejer sig om, men Windows XP har
dette indbygget.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-11-02 15:40

Sun, 10 Nov 2002 15:29:19 +0100, skrev Jens Peter Karlsen:

>Nu skriver du ikke hvilket OS det drejer sig om, men Windows XP har
>dette indbygget.

Hvor? Hvordan? Du vidste jo at disse spørgsmål ville komme, så
hvorfor...?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Fly

Dato : 10-11-02 15:57

>Nu skriver du ikke hvilket OS det drejer sig om, men Windows XP har
>dette indbygget.

Hej igen!

Det er vel ikke så relevant med operativsystemet, for idéen var jo at få
lavet en CD, som kunne læses at "stort set alt". Med andre ord skal folk som
kører win95 og kun har installeret Word kunne se samme shoe som dem med
win2000/XP med alverdens smarte grafikprogrammer installeret. Dem som har
noget smart at vise/redigere billeder med kan så bare stoppe præsentationen
og selv åbne de eneklte fotos fra CD'en.

Jeg ved bare stadig ikke hvordan. Det må da kunne lade sig gøre uden at
brugeren skal trykke "start show" eller dobbeltklikke på noget. Bare i med
CD'en og så skal det selv starte.

Men hvordan?

Hvad vil det sige at brænde en video-CD?
Kan det evt. bruges på en smart måde?

-Fly

Fra : Pico

Dato : 10-11-02 23:08

Fly wrote:

> [...]
> at brugeren skal trykke "start show" eller dobbeltklikke på noget.
> Bare i med CD'en og så skal det selv starte.

Vil det sige du ikke kan få det program jeg sendte til dig til at gøre det ?
Pico

Fra : Madsen

Dato : 10-11-02 16:09

Fly skrev:

> [...]
> ord skal folk som kører win95 og kun har installeret Word kunne se
> samme shoe som dem med win2000/XP med alverdens smarte

Ifølge MS selv så kan det også sagtens lade sig gøre hvis du bruger
WinXP og det Powertoy som hedder CD Slide Show Generator.
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Madsen.

Fra : Frank N

Dato : 11-11-02 09:41

> Det er jo ikke så svært. Mit problem er bare at nogle af modtagerne af en
> sådan CD ikke har de store PC-kundskaber. Derfor ville jeg gerne lave et
> slideshow, som starede automatisk når CD'en kom i skuffen på PC'eren.

Jeg bruger selv Magix Photos On CD, og er meget tilfreds med resultatet,
hvadenten det skal bruges på en DVD-afspiller eller en PC.

> [...]
tid
> at lægge en masse billeder ind i en præsentation.

Det kræver ikke PowerPoint installeret for at afspille en powerpoint-fil.
Søg efter PPVIEW97 på nettet (PowerPoint Viewer), så ville du hurtigt kunne
lave en CD med en autorun-fil, der starter en powerpoint-præsentation når
CD'en sættes i drevet.

Mvh Frank Nørvig

Fra : Thomas Christensen

Dato : 11-11-02 16:11

"Fly" <doktor_fly@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg glæder mig til at høre et par forslag, og er det den helt forkerte
> gruppe så sig til. Men det var det bedste sted jeg kunne finde på at

De fleste pc'ere (og mac) har jo en browser installeret!
Hvis du lavede dit slideshow i html med jpg filer og placerede
en fil "autorun.inf" i roden på CD'en vil du kunne få et slideshow der kan
køres på næsten enhver pc.
Du skal desuden hente programmet Winopen som fungerer som "dobbeltklikker"
på den
html fil som starter show'et.
Læs mere på følgende adresse:
http://www.html.dk/artikler/00035/