W2k + Bundling + Eicon Diva
Fra : @ggemam

Dato : 01-03-01 01:07

Hej Gruppe.

Første gang her. Jeg ved ikke om dette har været oppe at vende før....
Problemet er at jeg kun downer med 10kbps ved bundling. Lidt simpel
matematik siger mig at jeg burde kunne hente med 14 kbps. Jeg har tidligere
haft dette problem, men det var på et andet bundkort (Abit BE6), hvor
com-porten simpelthen ikke var hurtigt nok. Jeg købte så et High speed i/o
kort, og løste dermed problemet. Da det er et ISA kort, kan jeg desværre
ikke bruge dette i mit nye bundkort (Asus CUSL2). Men jeg kan ikke forstå
hvis portene i dette forholdsvis nye bundkort også skulle være for
langsomme. Kan ikke finde noget info om det i manualen. Er der måske nogen
af jer der ved noget om det.....??

Mvh @ggemam

Fra : Erik G Christensen

Dato : 01-03-01 02:38

"@ggemam" wrote:
> [...]
> hvis portene i dette forholdsvis nye bundkort også skulle være for
> langsomme. Kan ikke finde noget info om det i manualen. Er der måske nogen

Ja de specielle I/O port schips der siddder der understøttes ikke af
Shsmod 1.9.
Så enten et internt ISDN kort, et PCI highspeed, eller en gateway, som jeg
har lavet med ældre W98SE PC'er

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : @ggemam

Dato : 01-03-01 23:04

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

> Ja de specielle I/O port schips der siddder der understøttes ikke af
> Shsmod 1.9.
> Så enten et internt ISDN kort, et PCI highspeed, eller en gateway, som jeg
> har lavet med ældre W98SE PC'er

Ok, det nu heller ikke noget jeg vil gøre en kæmpe nummer ud af, for jeg får
ADSL i løbet 2-3 mdr.......

@ggemam

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-03-01 09:38

"@ggemam" <groove@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.
> Problemet er at jeg kun downer med 10kbps ved bundling. Lidt simpel
> matematik siger mig at jeg burde kunne hente med 14 kbps. Jeg har
tidligere

Hvordan har du regnet det ud ?
I nogle tilfælde passer det meget godt tror jeg...
Hvilken hastighed kan du hente f.eks. tekstfilern (altså filer der ikke er
pakkede med f.eks. zip) ?

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-03-01 14:54

Søren C. Fischer skrev:

>Hvordan har du regnet det ud ?

I praksis kan man ved analoge modems og ISDN-modems dividere med
9 og få en idé om den hæjeste hastighed. Det giver 7,1 kB/s. Jeg
kørte stabilt 7,6 kB/s med én kanal. Derfor skal man mindst op på
14 og gerne også over 15 med to kanaler.

>Hvilken hastighed kan du hente f.eks. tekstfilern (altså filer der ikke er
>pakkede med f.eks. zip) ?

Det siger ikke så meget. Jeg kom over 21 kB/s på en testfil en
gang (1 kanal).

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 01-03-01 15:02

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørte stabilt 7,6 kB/s med én kanal. Derfor skal man mindst op på
> 14 og gerne også over 15 med to kanaler.

Ok... jeg følger ikke så meget med i hvilken hastighed jeg DL med...
Jeg har sat GetRight (ja, jeg benytter Windows) til at få max. 10kB/s, så
der er lidt tilovers til andre programmer...

> Det siger ikke så meget. Jeg kom over 21 kB/s på en testfil en
> gang (1 kanal).

Og med Stac kan man vidst komme endnu højere op ved tekstfiler

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk