MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kopier CD indhold i txt.format
Fra : Niels Jørgensen

Dato : 09-11-02 16:06

Med win 98 brugte jeg følgende skriv i roden , når jeg ville kopier en cd`s
indhold over i en tekstfil. dette var smart når man havde mp3 filer på en
cd - så kunne man lave index.

Nu er jeg gået over til XP - der virker den ikke i dos-promten.

Nogen der har et forslag.

Hilsen Niels

Fra : Leony

Dato : 09-11-02 18:24

"Niels Jørgensen" <niels79@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
cd`s
> indhold over i en tekstfil. dette var smart når man havde mp3 filer på en

Dette lille program kan hurtigt lave en textfil med indholdet af en cd (også
for undermapper):
http://www.karenware.com/powertools/ptdirprn.asp

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 09-11-02 18:39

Niels Jørgensen skrev:

> [...]
> havde mp3 filer på en cd - så kunne man lave index.
>
> Nu er jeg gået over til XP - der virker den ikke i dos-promten.

Nu skriver du ikke hvilken kommando du forsøger med, men kan du ikke
bruge Dir-kommandoen?

Dir /s /on >c:\temp\list.txt
- vil f.eks. lave en fil ved navn list.txt i mappen c:\temp som
indeholder samtlige mapper og filer på drev D sorteret i alfabetisk
rækkefølge. Skriv Dir /? i en kommandoprompt for at se mulighederne.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-11-02 01:30

Carsten Riis skrev:

> Endnu en Eller bedre sagt en præcisering.
>
> Den tager kun det aktuelle bibliotek og alle underbibliotekerne med,
> hvis man kun bruger nævnte kommando.

Det er rigtigt. Jeg gik ud fra at man stod i roden af drevet, men
det behøver man jo nødvendigvis ikke at gøre.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-11-02 01:54

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Det er rigtigt. Jeg gik ud fra at man stod i roden af drevet, men
> det behøver man jo nødvendigvis ikke at gøre.

Carsten går jo også udfra, at det aktuelle drev "står" i roden, da han
ikke nævner noget backslash, kun drevbogstav

Altså (hvis det er drev-E):
dir e:\ /s /on > c:\temp\list.txt

Hmm... Hvad betyder den der NT/2000/XP-ting "/on"?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 10-11-02 13:23

Rudi Stegen skrev:

> dir e:\ /s /on > c:\temp\list.txt

Ja ok. Ovenstående er bedre da man så er sikker på at hele drevet
kommer med og ikke kun undermapperne til den mappe man står i.
Fordelen er også at man ikke nødvendigvis behøver at stå på drev
E da e:\ vil sørge for at den vælger E-drevet uanset hvor man står.

> Hmm... Hvad betyder den der NT/2000/XP-ting "/on"?

Ifølge en kommandoprompt i WinXP så:

/O List by files in sorted order.

sortorder N By name (alphabetic) S By size (smallest first)
E By extension (alphabetic) D By date/time (oldest first)
G Group directories first - Prefix to reverse order

Jeg opdager dog lige at det tilsyneladende også er forkert, for der
står: DIR [/O[[:]sortorder]] - så der skal åbenbart stå /O:N, hvis
det da overhovedet er nødvendigt at have det parameter med. Jeg er
for doven til at efterprøve det pt.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-11-02 15:15

> Ifølge en kommandoprompt i WinXP så:
>
> sortorder N By name (alphabetic) S By size (smallest first)
> E By extension (alphabetic) D By date/time (oldest first)
> G Group directories first - Prefix to reverse order

Ohh, på den led. Jeg tænkte ikke, men læste "on" som et ord og
ikke blot to bogstaver
Tak for gådens løsning.

> Jeg opdager dog lige at det tilsyneladende også er forkert, for
> der står: DIR [/O[[:]sortorder]] - så der skal åbenbart stå /O:N

Nej, i Win9x er "/on" fint. Men om XP skulle være anderledes på
det område, ved jeg selvfølgelig ikke. (I 9x står der heller ikke
noget kolon med et "dir /?" ved O-switchen, hvorfor XP måske
alligevel er anderledes).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 10-11-02 15:38

Rudi Stegen skrev:

> Nej, i Win9x er "/on" fint. Men om XP skulle være anderledes på
> det område, ved jeg selvfølgelig ikke.

Jeg har lige prøvet med /on på WinXP. Det giver ingen fejlmelding og
den *.txt-fil der kommer ud af det er sorteret alfabetisk efter navn,
så både /o:n og /on er åbenbart brugbare på XP også.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-11-02 18:47

Madsen skrev:

> Dir /s /on >c:\temp\list.txt
> - vil f.eks. lave en fil ved navn list.txt i mappen c:\temp som
> indeholder samtlige mapper og filer på drev D...

En rettelse.
Den vælger kun D-drevet hvis man står på D-drevet. Hvis man vil
tvinge den til at vælge F-drevet selvom man f.eks. står på D,
så kan man skrive følgende:

Dir f: /s /on >c:\temp\list.txt

Madsen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-11-02 00:33

Madsen wrote:

> En rettelse.

Endnu en Eller bedre sagt en præcisering.

Den tager kun det aktuelle bibliotek og alle underbibliotekerne med,
hvis man kun bruger nævnte kommando.
For at være sikker på, at den tager et helt drev, så skal man indtaste
drev-bogstavet mellem kommandoen og attributerne.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk