MS Windows
briani 27239
NAT
Fra : olefabricius

Dato : 09-11-02 15:16

Kan nogen forklare hvordan og hvor man får hentet NAT, og hvordan man
anvender det.Har fundet et par sider med forklaring,men det er
kinesisk,så hvis en kunne forklare det på dansk.Teorien i det mener jeg
at have forstået,men udførelsen,udførelsen venner.Mvh Ole

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-02 15:33

"olefabricius" <olefabricius.news@kandu.dk> wrote in message
news8z9.11013$oC3.1152164@news010.worldonline.dk...
> Kan nogen forklare hvordan og hvor man får hentet NAT, og hvordan man

Hvad forstår du ved NAT ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-11-02 19:03

NAT er ikke noget du henter. Det er indbygget i Win98SE + samt i
WIN2000+

On Sat, 09 Nov 2002 14:15:56 GMT, "olefabricius"

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 09-11-02 19:22

NAT som i NAT protokol i en router?

/Thomas

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 09-11-02 20:13

> [...]

>kinesisk,så hvis en kunne forklare det på dansk.Teorien i det mener jeg
>at have forstået,men udførelsen,udførelsen venner.Mvh Ole

Hvad mener du med at hente NAT?

NAT = Network Address Translation

dvs. "oversættelse" af en IP-adresse på ét netværk til en IP-adresse
på et andet netværk.

NAT-funktionen er f.eks. indbygget i min ADSL-router
(LinkSys BEFSR41).

Hér omsættes min faste IP-adresse på "ydersiden" af routeren
(internettet) til en IP-adresse på "indersiden" af routeren (routerens
4-port switch, som udgør mit LAN, og som har 3 PC,er tilsluttet .)

Disse 3 PC,ers IP-adresse er altså ikke kendt på internettet;
dér er kun routerens faste IP-adresse kendt.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : MortenC.

Dato : 10-11-02 09:24

> [...]
> kinesisk,så hvis en kunne forklare det på dansk.Teorien i det mener jeg
> at have forstået,men udførelsen,udførelsen venner.Mvh Ole

Jeg tror sq Ole her egentlig spørger efter, hvordan man konfigurer og hvilke
kommandoer man bruger i sin windåze for at enable og styre NAT'en..

På dette område har M$ den mest elendige beskrivelse for *hvordan* man
udfører det:
"By using the command line tool, cmd.exe"

Så kan du ellers gå igang med at brygge kaffe på din kommandoprompt :(

Så kære venner, er der ikke nogen af jer, der kender til de rigtige
kommandoer, man skal bruge, for at bevæge sig ind i NAT'ens mørke i
windows???

(Jeg mangler dem nemlig også selv....

//MortenC

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 10-11-02 13:04

olefabricius,

> Teorien i det mener jeg
> at have forstået,men udførelsen,udførelsen venner...

Jeg bruger HyperTerminal og på CyberCity's hjemmeside kan du finde en
vejledning.

Den er dog mest tilegent Cisco 677 routeren, men du kan måske bruge den
alligevel.

Link:
http://makeashorterlink.com/?S6DE32662

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-11-02 16:39

"olefabricius" <olefabricius.news@kandu.dk> wrote in message
news8z9.11013$oC3.1152164@news010.worldonline.dk...
> Kan nogen forklare hvordan og hvor man får hentet NAT, og hvordan man

Du skal måske kigge i en netværksgruppe...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Vacca foeda

Fra : Simon Kamber

Dato : 17-11-02 00:06

> [...]

>kinesisk,så hvis en kunne forklare det på dansk.Teorien i det mener jeg
>at have forstået,men udførelsen,udførelsen venner.Mvh Ole
NAT er noget en router gør.