MS Windows
briani 27239
En fyldig XP'er
Fra : AG

Dato : 09-11-02 13:32

Hej Gruppe !

Mit spørgsmål ligner meget det der lige er stillet af Bjarne klokken11:39.

Jeg har XP Prof. liggende på min C: partition. Partitionen er på 3,9 GB, og
lige nu er der kune 955 mb. ledig. Der ligger ikke andet end XP og nogle
dokumenter på det drev, og jeg fatter ikke hvordan der så ikke kan være mere
plads tilbage på disken.

Er der nogen der kan forklare, hvilke dele af XP filerne som "sikkert" kan
fjernes, for at frigive mere plads?

Jeg har allerede slået gendannelse af alle drev fra, så der er ikke der de
store filer ligger.

Mvh

Andreas

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-11-02 13:40

"AG" <geitner@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> fjernes, for at frigive mere plads?
>
> Jeg har allerede slået gendannelse af alle drev fra, så der er ikke der de

Jeg mener ikke windows slette alle de restore punkter den har
oprette blot fordi man disabler systemrestore, kig i
c:\system volume information
du kan evt. lade Rp0-3 ligge også slette resten

ellers er der de sædvantlige Temp mapper over alt
i Doucuments and settings/userxxx

Jan Rasmussen

Fra : ha

Dato : 09-11-02 14:05

> ellers er der de sædvantlige Temp mapper over alt
> i Doucuments and settings/userxxx

.... og hvis han lader winXP bestemme hvor øvrige programmer
installeres, placeres de i C:\ programmer, så vokser XP jo
hurtigt.

mvh
ha

Fra : AG

Dato : 09-11-02 14:46

> Jeg mener ikke windows slette alle de restore punkter den har
> oprette blot fordi man disabler systemrestore, kig i
> c:\system volume information
> du kan evt. lade Rp0-3 ligge også slette resten

Tak for tippet - jeg har bare ikke adgang til den mappe, den siger "Adgang
nægtet"... selv om jeg er logget på som admin.

> ellers er der de sædvantlige Temp mapper over alt
> i Doucuments and settings/userxxx

Der var godt nok ikke så meget i dem....

Mvh

Andreas

Fra : Ole C

Dato : 09-11-02 16:19

AG skrev blandt andet:

> [...]
> "Adgang nægtet"... selv om jeg er logget på som admin.

> Der var godt nok ikke så meget i dem....

Startmenu>Systemværktøjer>Diskoprydning - tryk på fanebladet "Flere
indstillinger" og ryd op under "Systemgendannelse"

--
vh
Ole C

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-11-02 18:28

> Tak for tippet - jeg har bare ikke adgang til den mappe, den siger "Adgang
> nægtet"... selv om jeg er logget på som admin.

køre du ntfs ? ,, jeg har aldrig har besvær med at slette dem
manuelt med windows Commander på en Fat32

Jan Rasmussen

Fra : AG

Dato : 10-11-02 16:59

> køre du ntfs ? ,, jeg har aldrig har besvær med at slette dem
> manuelt med windows Commander på en Fat32

Ja, det gør jeg... gør det nogen forskel?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-11-02 19:21

> Ja, det gør jeg... gør det nogen forskel?

Ja det har stor forskel på hvad man manuelt får
lov at slette i forhold til fat32.

eks. System Volume Infomation mappen
kan jeg slet ikke komme ind i på mit D: drev (ntfs)
på mit C: drev (fat32) er der ingen problemer

Jan Rasmussen

Fra : Pico

Dato : 09-11-02 17:24

AG wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der kan forklare, hvilke dele af XP filerne som
> "sikkert" kan fjernes, for at frigive mere plads?

Det er vel din pagefil (Vituelhukommelse) der fylder 1½ x dine ram og
hvis du har mange af dem bliver det til en del. Hibernate sluger også meget
plads, hvis du ikke benytter dvale kan du roligt slå den fra.
Pico

Fra : Thomas Hjort

Dato : 09-11-02 22:55

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
meget
> plads, hvis du ikke benytter dvale kan du roligt slå den fra.

Hvor gør man det? Og hvad bruges 'dvale' egentligt til?

Mvh Thomas

Fra : LilleClaus

Dato : 10-11-02 02:09

> Hvor gør man det? Og hvad bruges 'dvale' egentligt til?

Kontrolpanel -> strømstyring.
Der vælger du fanebladet Dvale. Her kan du slå Dvale fra, hvis du ikke
bruger det.
Dvale bruges til at tage et "foto" af rammen, og kopi'ere det ned på
harddisken, hvorefter maskinen slukker. Når du så tænder den igen, starter
PC'en op nøjagtig der hvor den gik i dvale, dvs. hvis du har f.eks Word åben
med en tekstfil, og du er ved at køre en stavekontrol, går i dvale, og næste
dag tænder for din PC igen, så fortsætter den med at køre stavekontrol når
den er bootet op.

Dvale virker ikke ved spil o.lign. da funktionen bl.a. ikke kan fylde
videokortet's ram op igen.

--

Vh
B.T.

Fra : testpersonen

Dato : 10-11-02 12:25

"LilleClaus" <burgurne@hotmail.com> wrote in message
> Dvale virker ikke ved spil o.lign. da funktionen bl.a. ikke kan fylde
> videokortet's ram op igen.

Iegentligt også for dårligt ikke :)

Testpersonen