MS Windows
briani 27239
Hjælp - filer der ikke kan slettes
Fra : MightyMax

Dato : 09-11-02 11:20

Hej alle

Min søn har haft et spil installeret der hedder ZooTycoon.
I dette spil er der en folder der hedder:

C:\ANDERS\Spil\ZooTycoon\ztat\02000002\04040402

Denne folder fylder af en eller anden grund uhyggeligt meget og da han
slettede spillet kunne denne folder ikke slettes. Dvs at det er filerne der
ikke kan slettes.
Jeg har prøvet både i windows og i et DOS vindue, men uden resultat.
Filerne har også underlige navne såsom:

> på ca 4 Gb
>!J.lç på også ca 4 Gb
Ü _  på ca 4 Gb

Når jeg vil slette får jeg f.eks. en meddelelse som:

"Det er ikke muligt at slette fil: Windows kan ikke finde filen. Filen er
muligvis allerede blevet slettet eller flyttet. Tryk på F5 for at opdatere
visningen af denne mappe"

Prøver jeg at slette i et DOS vindue kommer:

"Fejl ved oprettelsen af fil"

For en ordens skyld vil jeg nævne at filerne ikke er skrivebeskyttede!

SPØRGSMÅL:

Hvordan sletter jeg disse filer?

mvh
og på forhånd tak

Kenneth

Fra : Roger

Dato : 09-11-02 11:49

> SPØRGSMÅL:
>
> Hvordan sletter jeg disse filer?
>
> mvh
> og på forhånd tak
>
> Kenneth
>
> Prøv og installere spillet en gang til så sletter du denne mappen først så
avinstallerer du spillet har fungert for meg men det finnes sikkert et bedre
råd

Fra : SonofonoS

Dato : 09-11-02 12:51

> Hvordan sletter jeg disse filer?

Prøv evt. at køre scandisk. Det kan være der er lidt problemer med
opdatering af fat'en. Det hjalp for mig engang.

SonofonoS

Fra : MightyMax

Dato : 09-11-02 13:59

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. at køre scandisk. Det kan være der er lidt problemer med
> opdatering af fat'en. Det hjalp for mig engang.
>
> SonofonoS

Tja, når jeg kører scandisk, bliver den aldrig færdig. Så det hjælper ikke.
(System er winMe)

Kenneth

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-11-02 19:03

Stop dit antivirus program imens du kører scandisk.

Fra : Supermulex

Dato : 10-11-02 00:57

> Tja, når jeg kører scandisk, bliver den aldrig færdig. Så det hjælper
ikke.
> (System er winMe)
>
> Kenneth
>
> Prøv at give den lidt tid det er jo trods alt 4gb den skal finde ud af,
hvor lang tid har du f.eks givet den før at du opgav?

Mvh Scan Mule

Fra : gammelpot

Dato : 09-11-02 14:25

MightyMax skrev i meddelelsen
<3dcce16a$0$127$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>ikke kan slettes.
>Jeg har prøvet både i windows og i et DOS vindue, men uden resultat.

Hej Kenneth,

Har du sprøvet at starte starte computeren op i fejlsikret tilstand kun med
DOS prompt? Her skulle det være muligt at gå ind og slette filerne manuelt.
Alternativt kan du prøve at boote op fra en diskette og så fra DOS prompten
gå ind og slette. Min erfaring er at disse mystiske filer kun sjældent lader
sig slette fra et DOS vindue, men derimod uden problemer fra en ren DOS
prompt.

Gammelpot

Fra : Richard Thune

Dato : 09-11-02 15:48

"MightyMax" <skak@nospam-email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Fejl ved oprettelsen af fil"
>
> For en ordens skyld vil jeg nævne at filerne ikke er skrivebeskyttede!

Prøv del *.* i komandoprompt