Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
exif og iptc
Fra : max

Dato : 09-11-02 04:20

Hvilke billed browsere og html generatorer kan
læse og bruge exif og iptc info.. Forslag..
på forhånd tak..max

Fra : emj

Dato : 09-11-02 07:47

On Sat, 9 Nov 2002 04:20:15 +0100, "max" <maxartz@hotmail.com> wrote:

>Hvilke billed browsere og html generatorer kan
>læse og bruge exif og iptc info.. Forslag..
>på forhånd tak..max

Det kan det IrfanView.
Irfanview kan alt og er gratis.
kan downloades på http://www.irfanview.com/
Du kan også downloade en dansk sprogfil

Hilsen emj

--
http://www.enterpol.dk/foto/epgalleri/epfoto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 09-11-02 09:50

emj skrev:
> Irfanview kan alt og er gratis.

Kan den også lave kaffe? Sådan en må jeg have!

:)

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://euph.dk)
Every program has two purposes -- one for which it was written and

Fra : emj

Dato : 09-11-02 10:28

On Sat, 9 Nov 2002 09:49:37 +0100, Dennis Skærup Højlund Andersen
<usenet@euph.dk> wrote:

>Kan den også lave kaffe? Sådan en må jeg have!

Sikkert, men du skal nok have fat i en speciel plugin
Hilsen emj

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-11-02 11:28

Sat, 09 Nov 2002 10:27:45 +0100, skrev emj:

>Sikkert, men du skal nok have fat i en speciel plugin

Et Java-script?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : max

Dato : 09-11-02 12:12

> Det kan det IrfanView.
> Irfanview kan alt og er gratis.
> kan downloades på http://www.irfanview.com/
> Du kan også downloade en dansk sprogfil
>
> Hilsen emj

Tak emj -
fandt osse lige ud af at thumbs+ også kan og
checker lige en der hedder breezebrowser..
Da jeg har brug for en go konfigurerbar html
generator, prøver jeg mig lige frem, men Irfan
lyder lovende.. max
PS. amdre anbefalinger modtages med glæde..

Fra : Klaus Madsen

Dato : 10-11-02 15:49

Hej

Hvad er iptc ?

Mvh. Klaus

Fra : max

Dato : 10-11-02 19:22

> Hvad er iptc ?
>
> Mvh. Klaus

Info der tilføjes en billedfil ala exif,
bruges i den grafiske branche, der er
mere info på nettet... mvh max

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 10-11-02 18:18

> PS. amdre anbefalinger modtages med glæde..

Se på Styr på fotograierne på http://www.cse-it.dk , den har både Exif
og IPTC, og informationen er endda indexeret så man kan søge i den
også når man har flere tusind billeder.

Med venlig hilsen
Carsten Schack-Eriksen

Fra : max

Dato : 10-11-02 19:20

> Se på Styr på fotograierne på http://www.cse-it.dk , den har både Exif
> og IPTC, og informationen er endda indexeret så man kan søge i den
> [...]

Den ser interessant ud, jeg vil straks prøve den - mange tak Carsten..
mvh max

Fra : Niklas

Dato : 10-11-02 21:37

"Carsten Schack-Eriksen" <carsten@schack-eriksen.dk> skrev i en meddelelse news:c6510962.0211100917.3647deb@posting.google.com...

> Se på Styr på fotograierne på http://www.cse-it.dk , den har både Exif
> og IPTC, og informationen er endda indexeret så man kan søge i den
> [...]

Komercielle indlæg er ikke i overensstemmelse med gruppens fundats.

Der har tidligere været debat om dette emne her i gruppen fordi en bestemt
person med forsæt konstant linker til en kommerciel hjemmeside.

Der skal ikke gøres forskel på folk.

Uanset hvor velment indlæget er og uanset hvor kvalificeret et produkt
du har udviklet, er det altså i strid med gruppens fundats.

Venligst

Niklas

Fra : max

Dato : 10-11-02 23:38

> [...]
>
> Uanset hvor velment indlæget er og uanset hvor kvalificeret et produkt
> du har udviklet, er det altså i strid med gruppens fundats.

Jeg søger stadig forslag til programmer der kan bruge
og overføre exif og iptc info til html sider..

Mht. dit indlæg Niklas, så ved jeg ikke hvad du snakker
om, jeg har downloaded et gratis program fra det link
Carsten var så venlig at indsende..
Hvis du har nogle relevandte oplysninger vedr. emnet er
de velkomne... max

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 12-11-02 08:47

> Jeg søger stadig forslag til programmer der kan bruge
> og overføre exif og iptc info til html sider..

I Styr på fotografierne er der skabeloner til at danne HTML filer, jeg
vil gerne lave en der tager Exif og IPTC med, hvis du er interesseret?

Hvis du derimod er mere interreseret i Web delen der kræver en IIS
server så vil jeg også gerne lave et eksempel til det?

Med venlig hilsen
Carsten Schack-Eriksen
http://www.cse-it.dk

Fra : max

Dato : 16-11-02 22:02

> [...]
>
> Hvis du derimod er mere interreseret i Web delen der kræver en IIS
> server så vil jeg også gerne lave et eksempel til det?

Faldt over dette site.. Måske er der andre der kan bruge det..
http://members.shaw.ca/jonespm2/PJDigPhot.htm
mvh max