newbie: Objekter på GridBagLayout flytter ~
Fra : Kasper M

Dato : 01-03-01 00:10

Jeg har sat en masse ting ind i en applikation der extends JFrame. Jeg
har sat det op vha. GridBagLyout og det ser også vældig pænt ud... men
mit problem er at når jeg skriver noget i tekstfelterne osv. bliver
alle proportioner ændret i app. Hvordan gør man sådan at det får faste
pladser?

På forhånd tak! Kasper

Fra : Kasper M

Dato : 01-03-01 00:20

(Problemet opstår kun når jeg skriver noget i teksAREAS eller resizer
framen med musen?!)

Fra : Lars Dam

Dato : 01-03-01 10:12

On Wed, 28 Feb 2001 23:19:30 GMT, berlinerwurst@yahoo.com (Kasper M)
wrote:

>(Problemet opstår kun når jeg skriver noget i teksAREAS eller resizer
>framen med musen?!)

Det har noget med at gøre at dine komponenters preferred size afhænger
af _indholdet_ i komponenten :-/

Løsning er at bruge setMinimimSize()/setMaximumSize(), tildele weight
til de komponenter der resizer, og ikke til dem der ikke resizer.

vh. ld
--
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Kasper M

Dato : 01-03-01 19:45

On Thu, 01 Mar 2001 10:12:24 +0100, Lars Dam
<lars_simple_spam_protection_dam@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Løsning er at bruge setMinimimSize()/setMaximumSize(), tildele weight
>til de komponenter der resizer, og ikke til dem der ikke resizer.

Takker... jeg vil prøve mig lidt frem med det!

mvh Kasper