ADSL - for langsom - hjææælp!
Fra : Peter C. Gotschalk J~

Dato : 01-03-01 00:04

Kære alle,

Jeg har et indtil videre uløseligt problem.

Jeg har ADSL 256 bps leveret af World Online. Dertil får man jo, som I måske
ved, en Cisco Router 677. Forbindelse og det hele fungerer umiddelbart
upåklageligt, MEN der er et problem: det går for langsomt.
Downloadhastigheden sniger sig aldrig over 65 bps, hvilket er lig cirka 8 KB
i sekundet. En god 256-forbindelse bør ligge på cirka 25 til 30 KB i
sekundet, så der er noget galt. Og nu kommer alle de umiddelbare
afvisninger:

Nej, det er ikke udbyderen. Jeg har testet med en anden maskine på den samme
forbindelse, og her kørte hastigheden som den skulle.

Nej, det er ikke netkortet - jeg har prøvet alt lige fra et bambus til et
Intel Ethernet Pro, og problemet forbliver.

Min processor er en K6-2 med 300 MHz på et ASUS P5A Super 7 Mainboard (100
MHz Front Side Bus, PC100 SDRAM og 512 KB L2 Cache). Jeg har en fornemmelse
af, at problemet opstår i forb. m. PCI-bus, men min tekniske viden rækker
ikke til at gennemskue det. Jeg har netop opdateret min BIOS-driver for at
se, om der skulle ligge en patch gemt her, men det var heller ikke
tilfældet.

Har nogen andre nogensinde hørt om en lignende fejl? World Online kan
(selvfølgelig) ikke hjælpe mig.

Svar venligst til petercgj@get2net.dk

Med venlig hilsen

Peter Gotschalk

Fra : Rasmus Paulsen

Dato : 01-03-01 00:44

Hej Peter

Har du prøvet at checke din computer/netkort mod en anden computer? Altså
bare med et krydset kabel?
Du skriver, at det ikke burde være selve internetopkoblingen, der er noget
galt med. Prøv alligevel at telnette til din router og udfør: "sh int wan0".
Det brugte jeg, da jeg fandt ud af, at min meget langsomme 2MBit ADSL i
virkeligheden var en 256K :)

Held og lykke
Rasmus

Fra : Søren W Nielsen

Dato : 01-03-01 08:35

Hej Peter

Jeg har en tilsvarende opkobling mod CC og oplever sommetider samme problem.
Ikke altid - men sommetider. Jeg er selv koblet op mod en Linuxserver som
trækker ADSL forbindelsen og har en god switch imellem så det er ikke
netværket.
Jeg tror en god forklaring er at Internettet er meget "optaget" og der
derfor ikke er båndbredde nok til hastigheden.

Min påstand opstår i forbindelse med, at mine oplevelser oftes er i tidsrum,
hvor man kan forvente meget trafik og fra servere der må formodes at være en
del run på. Jeg har i hvertfald oplevet at samme download på forskellige
tidspunkter giver forskellig download rate helt fra 8 kb/s - 37 kb/s - så
det er måske forklaringen.
mvh
Søren

Peter C. Gotschalk Jensen <petercgj@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:avfn6.2803$KX2.201096@news000.worldonline.dk...

Fra : mmp

Dato : 02-03-01 11:39

Hej !

Jeg har en adsl-forbindelse hos cybercity. Og i første omgang stod min
server og trak vhja Win98 og en WinProxy - nu har jeg erstattet det hele med
Win2000 Server og en Firewall - og speedy, speedy. Det hjalp gevaldigt.
Naturligvis. Det skal oveni bemærkes, at jeg fik fuld hastighed, selvom min
server er en gammel PC med kun 75 Mhz.

mvh
mmp

Hvad har du som styresystem, hvordan beskytter du dig mod omverdenen? Det
kan godt være, at det har noget med hastigheden at gøre.

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 02-03-01 12:13

mmp wrote:

> Win2000 Server og en Firewall - og speedy, speedy. Det hjalp gevaldigt.
> Naturligvis. Det skal oveni bemærkes, at jeg fik fuld hastighed, selvom min
> server er en gammel PC med kun 75 Mhz.

Hvad bruger du til at dele og firewalle med?
--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 06-03-01 12:58

> "Peter C. Gotschalk Jensen" <petercgj@get2net.dk> wrote in message

Hej Peter

Nu kan jeg ikke lige se hvilket operativsystem du ruller med, men problemet
kunne ligge i registreringsdatabasen. Prøv at checke på
http://www.cablemodemhelp.com/win95registry.htm (ja, det er godt nok
specielt rettet mod kabelmodem, men indstillingerne er de samme).

Det har ofte løst lignende problemer...

Lars B

Fra : Sfc

Dato : 05-03-01 15:40

Min fætter havde samme problem med cybercity, det forsvandt da han købte nyt
netkort. Så prøv et andet netkort.

sfc