Hvad gør man så???
Fra : Eva Hagen

Dato : 08-11-02 23:49

Hejsa Gruppe

Jeg er ved at koge over af raseri. Jeg aner ikke hvad jeg skal hugge eller
stikke i. Det er således at jeg gennem 2 år har været nødt til at affinde
mig med en eks mands trusler om kidnapning af barn, om at slå mig ihjel
eller forvandle mit liv til et helvede, hvis jeg ikke gjorde som han nu
engang mente at jeg skulle gøre,. eller var uenig med ham.

Langt om længe har jeg fået taget mig sammen til at søge om
forældremyndigheden over vores barn, og hvad sker der så. Han stiller
ultimatummer op. Hvis ikke jeg gør sådan så gør han sådan osv osv.

Det værste er imidlertid at de mennesker der kender ham bedst, ved ligesom
jeg at det ikke er til at vide hvad han kan finde på, når man går ham imod.
Som de sagde til mig for lidt siden i telefonen........... hvis du vil have
fred de næste 15 år så opgiv den sag. OG NEJ DET ER IKKE NOGET DE BARE SIGER
.......... sådan er det sku............ og hvad i hede hule helvede gør man
så????

Jeg har reelt valget imellem at opgive min sag om forældremyndigheden og
affinde mig med at han har magt over mig og mit liv resten af mit
liv........ eller føre sagen til ende og skulle kikke mig over skulderen
resten af mit liv. HHHHMMMMM PEST ELLER KOLERA..............KOLERA ELLER
PEST........... lad se jeg tror jeg vælger ........ARGHHHH

Jeg kan ikke få ind i mit lille hoved at det kan være muligt, for uanset
hvem, at true sine omgivelser til at bøje sig efter ens forgodtbefindende.
Jeg kan ikke forstå at der ikke skulle være noget at gøre ved den slags. At
jeg skal bukke under for en mands temperament, og finde mig i at han skal
styre mit liv lang tid efter at jeg har smidt ham ud........ via angst. Er
der nogen der har erfaringer med dette og hvad kan man stille op mod denne
form for tyrani.

Venlig hilsen Et styks rasende kvinde

Fra : Web.Woman

Dato : 09-11-02 01:15

"Eva Hagen" <eva@rovpige.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller forvandle mit liv til et helvede, hvis jeg ikke gjorde som han nu
> engang mente at jeg skulle gøre,. eller var uenig med ham.

Har du gjort, som han har forlangt af dig?

Han har ikke mere magt over dig, end du tillader ham at have!

> Det værste er imidlertid at de mennesker der kender ham bedst, ved ligesom
> jeg at det ikke er til at vide hvad han kan finde på, når man går ham
imod.

Hvad har han indtil nu gjort, der får dig/jer til at konkludre, at det ikke
er til at vide, hvad han kan finde på?

> Jeg kan ikke få ind i mit lille hoved at det kan være muligt, for uanset
> hvem, at true sine omgivelser til at bøje sig efter ens forgodtbefindende.

Det kan det kun, hvis omgivelserne bøjer sig.

> Jeg kan ikke forstå at der ikke skulle være noget at gøre ved den slags.

Lad være med at lade ham dominere dig.

Mvh. Lisbeth

Fra : Eva Hagen

Dato : 09-11-02 01:43

Han har forsøgt at køre mig ned et par gange medens jeg var gravid.

Han har stået i sin stue med en salon riffel og peget på tilfældige forbi
passerende, under en nedtur han havde.

Han har banket folk der gik ham imod.

Han har forbindelser til mere lyssky personer.

Han har kun sin dreng og leve for. Jeg truer hans magt kraftigt nu fordi jeg
har søgt om forældremyndigheden. Ja desværre har jeg gjort som han har sagt
i mange tilfælde, for han er typen der banker ens dør ned for at få sin
vilje.

Okey hvis det så er sådan at omgivelserne bøjer sig efter ham, burde det
måske fortælle Jer noget om hvilken mand jeg står overfor. Jeg er reelt
bange og skide sur. Kan jeg reelt undgå den mand overhovedet, idet jeg har
et barn med ham???? Er det muligt for mig at forsvinde sporløst fra ham,
idet det med denne mand er enten eller. Han kender ikke til middelveje.

Fra : mig

Dato : 09-11-02 07:53

Ja, undskyld mig, men jeg har lidt af det samme problem ikke helt, på en
lidt anden måde og jeg kan fortælle, at myndighederne desværre ikke er til
nogen stor hjælp og det er simpelthen alt alt for dårligt, man står meget
dårligt som kvinde hvis manden ikke er til at tale med om tingene. Altså som
regel, jeg siger ikke i alle tilfælde, for jeg kender ikke alle tilfælde,
men som regel har mændene det længste strå, for de bliver ikke stoppet. Det
er min erfaring og jeg er både gal, bitter og skuffet. Stakkels vore børn
som i virkeligheden ikke er hverken dine eller mine, de er mennesker som
ikke bliver taget højde for i disse sager, selvom nogen prøver at få det til
at se sådan ud.

mig

Fra : Lars

Dato : 09-11-02 08:35

"mig" <zarh@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> som i virkeligheden ikke er hverken dine eller mine, de er mennesker som
> ikke bliver taget højde for i disse sager, selvom nogen prøver at få det

Jeg synes i begge skulle prøve en tur forbi www.foreningenfar.dk som ikke
kun er for fædre.

Der er nogle glimrende debatfora, som er målrettede mod bla. den slags
situationer i beskriver.

/Lars

/Lars

Fra : Web.Woman

Dato : 09-11-02 08:34

"Eva Hagen" <eva@rovpige.dk> skrev i en meddelelse

> Han har forsøgt at køre mig ned et par gange medens jeg var gravid.

Hvordan?

> Han har stået i sin stue med en salon riffel og peget på tilfældige forbi
> passerende, under en nedtur han havde.
>
> Han har banket folk der gik ham imod.
>
> Han har forbindelser til mere lyssky personer.

Men hvad har han gjort mod dig? Og eller mod jeres barn?

> [...]
sagt
> i mange tilfælde, for han er typen der banker ens dør ned for at få sin

Har han rent faktisk banket din dør ind/ned?

> Kan jeg reelt undgå den mand overhovedet, idet jeg har
> et barn med ham????

Næppe - medmindre han har gjort noget mod dig og/eller barnet, der er
strafbart.

Hvorfor vil du søge om at få forældremyndigheden alene? Har I den i
fællesskab nu og er det fastlagt, hvor meget barnets far har ret til at se
sit barn? Og hvilke argumenter vil du bruge i forsøg på alene at få
forældremyndigheden?

Mvh. Lisbeth

Fra : mig

Dato : 09-11-02 08:48

Ja, der er jo forskel på de her to sager - min og Eva's og alligevel ligner
det lidt hinanden.men rent faktisk har jeg for mit vedkommende,
forældreretten alene og har altid haft det, men det hjælper ikke meget
ifølge myndighederne, han tror han også har forældreretten, jeg tør ikke en
gang fortælle det, måske vil han tvinge den fra mig. men det vil jo komme
frem en gang. Jeg bor stadig sammen med faderen - ikke med god vilje - men
er ved at afslutte forholdet mod hans vilje, hvilket er det som gør det
svært for mig. Men det måske en god idé at kigge lidt på den hjemmeside Lars
nævner.

Jeg har intet imod at børnene og deres far skulle se hinanden så ofte det
lader sig gøre og de vil det fra begge sider, jeg beder blot om de bliver
boende hos mig og jeg fortsat har forældreretten alene, men hvad hjælper
det, hvis manden kun tror hele tiden man er ude på at skade ham, samt
fratage ham børnene, hvordan kan man overbevise ham om det modsatte? Det er
ikke lykkedes mig endnu desværre. Jeg har kun ballade og jeg er ikke en
krigens kvinde.

mig

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-11-02 13:35

"Eva Hagen" <eva@rovpige.dk> wrote in message news:aqhln3
> Er det muligt for mig at forsvinde sporløst fra ham,
> idet det med denne mand er enten eller. Han kender ikke til middelveje.

Der er da regulære muligheder for at få beskyttelse mod en mand,
der tér sig som du beskriver.
Jeg tror, at det bedste, du kan gøre, er at tale med et kvindecenter
á la Grevinde Danner - stiftelsen. De kender til, hvordan man organiserer
sig i sådanne tilfælde.
Du kan få din adresse og telefonnummer beskyttet hos hhv. kommunen og dit
telefonselskab.
Men du har brug for noget ordentligt hjælp - hellere i dag, end i morgen.
Sørg for at få fat i en advokat, der kender den slags sager, og som forstår
din angst, som jo lyder meget velbegrundet.
At han står i din stue og peger på andre mennesker med et skydevåben, gør jo
også noget ved både dig og dit barn.

Jeg håber, at du kommer videre, og at du igen finder fred og ro i din
tilværelse!

Mvh. Bodil.

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 09-11-02 09:12

Hej

Har du været ved politiet og forsøgt at få et tilhold på ham. Hvis de
kender ham så burde det vel kunne lade sig gøre.

Der er også nogle steder hvor man kan aflever børnene når han har
samvær og så henter/aflevere faderen dem der og ikke på din addresse.

MVH

Winnie

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : mig

Dato : 09-11-02 09:24

"Winnie Henriksen" <winnie@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er også nogle steder hvor man kan aflever børnene når han har
> samvær og så henter/aflevere faderen dem der og ikke på din addresse.

Hejsa!

Det kan godt være at Eva kan gøre brug af polititilhold for det måske ellers
en meget god idé. Jeg kan ikke af mange grunde, en grund er at det jo "kun"
indtil videre i mit tilfælde er nået til truslerne fra faderen, han bliver
nemt rasende og truer desværre hvis man vil tale med ham. Men hvis man evt.
fik polititilhold når vi ikke bor sammen mere og han så skal hente ungerne
et andet sted, ja det ville jeg bestemt ikke være tryg ved, stakkels børn.
Det er jo som med Eva, man ved jo ikke hvad de i sådan en situation kunne
finde på, de er jo de sårede parter så.
Det er også udelukkende derfor jeg stadig bor sammen med faderen, men det
skal slutte, jeg skal bare finde ud af hvordan så det ikke skader nogen

Undskyld jeg er nød til at være anonym da jeg aldrig kan vide om han læser
denne gruppe.

mvh mig

Fra : Eva Hagen

Dato : 09-11-02 11:41

Hej det er mig igen..... hende den rasende...

Jeg vil sige at grunden til at jeg vil søge om forældremyndigheden er at han
har truet med at kidnappe min/vores dreng til udlandet. Og fordi der reelt
intet samarbejde er, for man har værsgo at gøre som han vil ellers......????

Det morsomme er at jeg aldrig har truet med noget, eller forhindret ham i at
se sin søn, når det har passet ind i hans kalender. Jeg er stadig
intresseret i at han skal se sin søn, men vil gerne have en eller anden form
for sikkerhed for at han ikke bare kan tage ham til udlandet når det passer
ham. Yderligere er det ønskeligt at han holder op med at bruge vores søn,
som et middel for at lukke munden på mig, eller kræve ting der er urimlige.

Jeg har snakket med politiet mange gange, jeg kan godt få et politi tilhold
på ham, men det er ikke effektivt med det samme. Det er en sag der vil køre
over længere tid, og ingen ved hvad han vil gøre imellemtiden. Det der
faktisk bekymrer mig mest er at hans egne forældre giver udtryk for at de er
bange på mine vejne........ hahahahaha.......

Han fatter ikke en lyd af det hele, tror bare at jeg vil tage drengen fra
ham, hvor det jeg reelt gør er at tage magten fra ham. Da drengen er det
mest stabile og kærlige i den mands liv, så tager jeg reelt grunden fra ham
til at forsætte med at leve, eller for den sags skyld til at opføre sig
ordenligt. Så politi kan ikke hjælpe før man er reelt banket mør eller
død....... og skal man ud af det skal man højst sansynligt skifte navn og
adresse hvis det overhovedet er muligt forinden man er død, eller også skal
man trækkes med ham resten af livet på hans præmisser.

Jeg kan bare ikke forstå at det er muligt.

Fra : mig

Dato : 09-11-02 11:58

> [...]
skal
> man trækkes med ham resten af livet på hans præmisser.
>
> Jeg kan bare ikke forstå at det er muligt.

Nej og ved du hvad, det kan jeg ved gud heller ikke forstå, jeg syntes ikke
staten og myndighederne er på vores side og jeg begriber ikke den slags mænd
gider ødelægge et ellers godt forhold til både mor og barn/børn hvor jeg af
erfaring kender til forhold som bare kører så fint fordi forældrene trods
skilsmisse, kan tale sammen. Jeg ville af hjertet øneks man kunne tale bedre
med fædrene til ens børn at man ikke behøver gå og være bange hele resten af
livet, der kommer selvfølgelig en dag hvor børnene er stor/voksne og så det
vel begrænset hvor meget mere sådan en mand kan stille op, men så der også
gået et halvt liv.

Man taler meget om gidsler her og der, men vi og vores børn er også gidsler
på livstid og ingen som helst hjælper os.

Gid myndighederne ville vågne op og hjælpe os som har brug for hjælpen!

mvh
Mig

Fra : Web.Woman

Dato : 09-11-02 13:22

> Nej og ved du hvad, det kan jeg ved gud heller ikke forstå, jeg syntes
ikke
> staten og myndighederne er på vores side

Hvad ønsker du, staten/myndighederne skal gøre?

> Gid myndighederne ville vågne op og hjælpe os som har brug for hjælpen!

Hjælpe hvordan?

Mvh. Lisbeth

Fra : mig

Dato : 09-11-02 13:33

> "mig" <zarh@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> ikke
>
> Hvad ønsker du, staten/myndighederne skal gøre?

> Hjælpe hvordan?
>
> Mvh. Lisbeth

Efter min mening bør de måske stramme reglerne således den slags fædre ikke
bare "griner" af os fordi de ved vi intet kan stille op over for dem og når
jeg siger myndighederne mener jeg også politiet. Men der er vist ved at
blive gjort mere ved det tror jeg, i form af et kaldeapperat så man tilkalde
hjælpen fra politiet straks hvis manden genere en ved at komme på ens bopæl.
Jeg tør da f.eks ikke "smide" faderen til mine børn ud da jeg ved politiet
ikke er effektive nok og da der jo trods alt kommer en tid efter hvor
børnene skal se deres far uanset næsten hvilken opførsel han har haft, for
selvfølelig skal han se sine børn og omvendt, men ikke for enhver pris.

Fra : Web.Woman

Dato : 09-11-02 13:58

> [...]
når
> jeg siger myndighederne mener jeg også politiet.

Hvad mener du helt konkret med "stramme reglerne" ?
Regler i sig selv er jo ikke nok.

Flyt med børnene!

Mvh. Lisbeth

Fra : Uffe Holst

Dato : 09-11-02 12:25

In an article of 9 Nov 2002 Eva Hagen wrote:

> [...]
> han har truet med at kidnappe min/vores dreng til udlandet. Og fordi der
> reelt intet samarbejde er, for man har værsgo at gøre som han vil

Tror du da, at det vil formindske kidnapningschancen, hvis du får den fulde
forældremyndighed?

--
Uffe Holst

Fra : mig

Dato : 09-11-02 13:22

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> ellers......????

Tror du da, at det vil formindske kidnapningschancen, hvis du får den fulde

Altså hvis du spørger mig, så tror jeg ikke på det vil formindske noget som
helst. Når man er skilt betyder det åbenbart efter hvad jeg har hørt ikke et
dyt hvem som har forældremyndigheden. Det hjælper ihvertilfald ikke mig så
meget at jeg har den alene har jeg ladet mig fortælle. Ellers er det bare
mig som har misforstået noget.

Fra : Web.Woman

Dato : 09-11-02 14:00

> Når man er skilt betyder det åbenbart efter hvad jeg har hørt ikke et
> dyt hvem som har forældremyndigheden.

Selvfølgelig betyder det noget!
Den, der har forældremyndigheden, bestemmer mere end den, der ikke har den.

> Det hjælper ihvertilfald ikke mig så
> meget at jeg har den alene har jeg ladet mig fortælle.

Det kommer an på, hvad du ønsker den skal hjælp mod og med.

Mvh. Lisbeth

Fra : Web.Woman

Dato : 09-11-02 13:21

"Eva Hagen" <eva@rovpige.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil sige at grunden til at jeg vil søge om forældremyndigheden er at
han
> har truet med at kidnappe min/vores dreng til udlandet.

Står barnet opført i hans pas?
Er han udlænding eller dansk statsborger?

> Han fatter ikke en lyd af det hele, tror bare at jeg vil tage drengen fra
> ham, hvor det jeg reelt gør er at tage magten fra ham.

Det kan være det samme. Og specielt i hans øjne.

> Jeg kan bare ikke forstå at det er muligt.

Hvad er det, du ikke kan forstå er muligt?
Og hvad er det egentlig, du ønsker der skal ske?

Hvad skal der til, for at du er glad, tryg og tilfreds?

Mvh. Lisbeth

Fra : mig

Dato : 09-11-02 13:36

> [...]
> Og hvad er det egentlig, du ønsker der skal ske?
>
> Hvad skal der til, for at du er glad, tryg og tilfreds?

Mon ikke Eva ønsker at kunne tale på en fornuftig måde med sin eksmand om
deres fælles barn, som hun skriver har hun jo ikke været helt fuldstændig
uvillig, men meget large, hvorfor skal man dog gå og true hinanden, hvad er
det for en verden. Bare fordi man har fået børn sammen, det mest naturlige i
verden.

Fra : Eva Hagen

Dato : 10-11-02 17:02

Hej Gruppe

Det jeg ønskede var et samarbejde med min eks mand, idet vores søn ikke kan
gøre for at vi som par ikke fungerer. Jeg mener at vores søn blev født med
nogle rettigheder, deriblandt rettigheden til at elske begge sine forældre
og blive elsket af dem.

Der gik dog ikke længe før han begyndte at stille urimlige krav. Så som at
komme og besøge sin søn i en times tid når det passede ham. Det sagde jeg
nej til, med den begrundelse at jeg synes det var synd for vores søn, at kun
se sin far en time da han både elsker og savner sin far er den tid mere til
skade end gavn. For et barn er en time ikke mere end et par minutter. Her
var vi så lidt ueninge, men jeg holdt på mit. Efter et par dage ringer
manden mig op og erklærer at hvis ikke han kan se sin søn når det passer ham
uanset hvor længe han har planlagt at se ham så vil han forvandle mit liv
til et levende helvede.

FEDT SAMARBEJDE!!!!!!!

Og sådan har det været lige siden. Jeg vil have forældremyndigheden for at
tage magten fra ham. Men idet tyv tror hver mand stjæler, tror han at jeg
vil tage sønnen fra ham, selvom jeg aldrig har antydet truet eller
forhindret ham i at se sin søn. Jammen godt sååå......

I mine øjne har sønnike nogle rettigheder der går ud over vores personlige
forsmåede følelser med og imod hinanden, og den tanke har jeg levet efter.
Men jeg forventer at når jeg kan sætte mig ud over mig selv, så kan han sku
i det mindste prøve. Men han kan ikke engang se hvor reel jeg har været over
for ham.

Når han starter på sine trusler, er han så effektiv at jeg ryster i hver en
celle i min krop. Dette fordi der findes ingen der vil skrive under på at
han ikke kan finde på at overskride grænsen mellem trusler og handling. Det
går ud over vores fælles søn at jeg tøffer rundt og kikker mig over
skulderen. Eller er bange for at jeg ikke ser min søn igen efter han har
været hos sin far. Det er helt enkelt meget anstrengende og urimligt.

Pludselig vil han til Thailand og bo og have sønnike med sig permanent.
Undskyld men hvad har knægten gjort ham eller tænker han bare ikke længere
end til sin egen egoisme. Så følte jeg at det eneste jeg havde tilbage at
gøre, var at søge om myndigheden, idet det ikke kan siges til ham at han
ikke får sin søn med til Thailand. For så skal jeg jo bare dø.......ikk.

Og det har da slået mig mere end engang, hvad den´mand vil stille op når
drengen er gammel nok til at svare igen. På en knap så behagelig måde
altså......... klampe ham en eller hva. Der er mange ting i mine
overvejelser, men det der forekommer mig mest forrygt er at der ingen
systemer, der er effektive nok til at kunne yde den nødvendige hjælp og
beskyttelse mod disse mennesker.

Jo da man kan da rive barnets og ens egen verden fra hinanden og flygte til
et kvindecenter. Men det er da også den eneste mulighed der reelt
eksisterer. Men der er ingen garanti for at det faktisk hjælper overhovedet
for man skal jo flytte hjem igen på et tidspunkt, og iøvrigt også forsat
have et samarbejde med vedkommende bagefter fordi man har barn sammen.

Det handler jo ikke om rigtig vold, det er bare psykisk terror, det er jo
noget andet ikk. Selvom enhver idiot ved at det er den psykiske smerte der
er den værste, så får de lov til at dyrke den i stor stil.

Stadig rasende Kvinde

Fra : Britta Larsen

Dato : 10-11-02 17:36

Hej Eva.

Jeg har læst lidt med på sidelinjen. Så nu vil jeg forsøge på at hjælpe dig
lidt hvis jeg kan.
Jeg havde en gang en veninde der havde fundet en åh så dejlig kæreste, og de
ville have børn sammen osv.
Da hun blev gravid første gang, måtte hun barbu på sygehuset med en
ufrivilig abort, pga manden havde svinet hende til og beskyldt hende for
ALT, og slået hende og smidt rundt med hende...(det kom først frem sener da
hun ind så at det ikke var hende der var problemet men HAM).
Hun blev boende hos kæresten, og hun blev gravid igen, og det endte med hun
gik fra manden og hun flyttede hjem, men da hun så fik barn, ville hun jo
gerne prøve igen for hun mente det samme som dig, men hun fik desvære samme
behandling som sidt, og der efter flyttede hun på kvindehjem eller hvad det
nu hedder, med hemlig adr.. for at slippe for han tyranisering af hendes
liv.'
Huns lever et normalt liv, men hun blev tvunget til at få plejeforældre til
hendes barn, fordi hun bare lige ville prøve at bo sammen med kæresten igen,
for at give ham en chance.

Tænk dig om, har du spurgt din søn om hvordan han har det sammen med hans
far?
som andre har spugt har han drengen indskrevet i hans pas?
Vil nok råde dig til at flytte på kvindehjem for at du kan få fred en stund
til at få krafter til at starte op et nyt sted, med samme navn osv.... men
med hemligt nr og adr. det kan altså godt lade sig gøre.
Ved godt du stadig kan se det gode i den mand du boede sammen med, men at
han skal styre dit liv, skal DU ikke finde dig i.
Mænd har for læt ved at styre os kvinder, men du kan jo ringe til polititet
næste gang at han tropper op på din grund i utide og sige at han har tryet
dig O.l og du gerne vil have hjælp til at smide ham ud fra dit hjem.

Håber du kan bruge min hjælp lidt

Er mor til to dejlige drenge, og bor sammen med deres far... :)

Hilsen

Britta Larsen

Fra : mig

Dato : 10-11-02 18:23

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber du kan bruge min hjælp lidt
>
> Er mor til to dejlige drenge, og bor sammen med deres far... :)

Som så mange gange før, har jeg ja undskyld mig, blandet mig i denne tråd,
men det er fordi jeg har næsten samme situation som Eva, bortset fra jeg
stadig bor sammen med faderen. Jeg prøver bare at forberede mig og ikke
mindst børnene før det er endeligt. Han har lovet at flytte på et tidspunkt
som jeg kender til og det vil være ok om det så virkelig bliver til noget,
men lad os nu se, jeg tvivler, men imens prøver jeg at forberede børnene og
mig selv som sagt.

Jeg nægter at flytte da det er min lejlighed og været det i massere af år,
han er kun tilflytter, men jeg mener heller ikke det kan passe at vi kvinder
altid skal tage vores børn og rive dem ud af vores vante sted, til et sølle
sted hvor oplevelserne (jeg har besøgt andre sådanne steder) ikke er gode
for børnene.

Man tager jo pt. emnet meget op i pressen, at Danmarl er et af de få lande,
hvor det altid er os kvinder som må flygte over hals og hovede og manden
bare kan blive, for politiet er ikke altid så hurtige så det hjælper ikke på
sigt, det er modbydeligt. Det mest rigtige er at kvinderne bliver boende
hvis de er udsat for sikane fra faderen, basta. Og dette må vi kæmpe for
ellers bliver det aldrig anderledes og vores egne børn, hvis de da er piger,
kan komme ud for det samme når de bliver voksne, således kæmper vi også
deres kamp.

Eva har ret, der kommer en tid bagefter, så man kan skam flygte fra nu af og
til dommedag, den dag hvor man bliver nød til at overlade børnene til deres
far, altså bare alm. samvær, den vil komme. Det er så ok, men kun hvis
manden er god ved børnene og de er ok med det. Jeg synes iøvrigt også man
måske spørger børnene for lidt om hvordan de har det med at skulle være her
eller der. Man taler om barnets tarv, det er det sjældent, man glemmer at
børn har en mening og følelser og er klogere end man tror. De er mennesker
og godt nok vore børn, men kun til låns.

De fædre som slås så meget om børnenen, glemmer at pludselige er de store
teenagere og så kan det jo være muligt at de store børn så synes deres far
har været for styg og at de slet ikke gider se deres far, det har jeg da
oplevet med nogen, derimod dem som jeg kender, hvor der har været nogenlunde
enighed mellem forældrene, har det været så fint og de har haft meget fin
kontakt med begge forældre hele tiden igennem også som voksne.
mvh
Mig

Fra : Britta Larsen

Dato : 10-11-02 22:50

"mig" <zarh@ofir.dk> skrev :

> [...]
sølle
> sted hvor oplevelserne (jeg har besøgt andre sådanne steder) ikke er gode

Hej mig....

Jeg ville mene det er et bedre sted en at barnet skal se far slå mor, så
tror jeg barnet har det bedre med at de er i sikkerhed hvor der ikke er en
far der kan slå mor..
Eller er det noget jeg har misforstået?
Nogle gang er man jo nød til at tage det største skridt at forlade manden
hvis ikke han vil forlade en.

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Web.Woman

Dato : 10-11-02 23:45

> [...]
kun
> se sin far en time da han både elsker og savner sin far er den tid mere

Det forstår jeg ikke, at du har sagt nej til.
Selvfølgelig skal du ikke give ham lov til at komme, når og hvis det ikke
passer dig at få besøg det pågældende tidspunkt - men du kunne jo
tilkendegive, hvornår det vil være passende og hvornår det ikke vil være
det.

Det kunne jo tænkes, at en times besøg kunne udvikle sig til noget mere og
bedre.

Besøget kunne jo også bestå af, at faren gik en tur med sønnen - så havde du
den time fri til at gøre noget.

> For et barn er en time ikke mere end et par minutter.

En time er bedre end ingen tid.

Men så vidt jeg kan forstå, er han og barnet også sammen på andre
tidspunkter. I givet fald kan det næppe være nogen skade til, at de i ny og
nær ser hinanden i en time.

> Og sådan har det været lige siden. Jeg vil have forældremyndigheden for
at
> tage magten fra ham.

Det kunne jo tænkes, at forældremyndigheden dermed bliver taget fra dig.
Din mand har et godt kort på hånden - han rækker hånden ud og tilbyder
besøg. Det er dig, der afviser den hånd han har rakt med hensyn til samvær.

> Men idet tyv tror hver mand stjæler, tror han at jeg
> vil tage sønnen fra ham, selvom jeg aldrig har antydet truet eller
> forhindret ham i at se sin søn. Jammen godt sååå......

Hvis du ikke vil tage sønnen fra ham, behøver du ikke forældremyndigheden
alene.

> [...]
sku
> i det mindste prøve. Men han kan ikke engang se hvor reel jeg har været

Jeg synes ikke det lyder som om du sætter dig ud over dig selv. Det er DINE
regler og retningslinjer der skal gælde - og kan de ikke det, vil du have
magten alene.

> Når han starter på sine trusler, er han så effektiv at jeg ryster i hver
en
> celle i min krop.

Det er op til dig, hvor meget du vil lade dig skræmme!
Men når du truer med at tage forældremyndigheden, bør du nok forvente en vis
reaktion fra hans side.

> Dette fordi der findes ingen der vil skrive under på at
> han ikke kan finde på at overskride grænsen mellem trusler og handling.

Hvem skulle også kunne gøre det?

> Pludselig vil han til Thailand og bo og have sønnike med sig permanent.

Har han sønnen stående i sit pas?

> at der ingen systemer, der er effektive nok til at kunne yde den
nødvendige hjælp
> og beskyttelse mod disse mennesker.

Hvis din eksmand har skadet dig, ER der noget at gøre. Og har han "kun"
truet dig, så lad være med at lade dig true.

> Det handler jo ikke om rigtig vold, det er bare psykisk terror,

Hvis han "kun" truer dig og aldrig har gjort alvor af sine trusler, så synes
jeg du skal tage dig sammen og afvise hans trusler. Så længe du lader dig
skræmme - så længe du giver ham magt over dig - lige så længe kan der være
udsigt til, at han bruger den.

Og vælger du at tage forældremyndigheden fra ham, lægger du op til krig i
højere grad end samarbejde.

> Selvom enhver idiot ved at det er den psykiske smerte der
> er den værste, så får de lov til at dyrke den i stor stil.

Det er DIG, der dyrker din psykiske smerte!
Og det er DIG, der er herre over, hvor meget magt du giver ham over dig og
dit liv.

Mvh. Lisbeth

Fra : Eva Hagen

Dato : 11-11-02 00:30

Kære Lisbeth

Jeg tror at du har fået noget galt i halsen. Jeg har aldrig på nær ved en
times besøg sagt nej til den mand når han ville have sin søn. Jeg mener ikke
en time er nok på basis af den glæde det skaber i hans søn at se sin far, og
den smerte der skal gennemleves bagefter ved farvel til far. Dette vurderer
jeg og diverse eksperter som værende rigtigt, på basis af hvem vores søn er
som person.

Nej det handler ikke om at tingene skal tilpasses kun mig. Aner ikke hvor du
får den ide fra.... det handler om at tingene kun har kørt på hans
præmisser, og at han truer med at bortføre knægten. Yderligere har han
faktisk forsøgt at køre mig ned under min graviditet, så jo jeg har reel
grund til at tro at hans temperament kan få ham til at gøre ting han vil
fortryde senere.

Derudover handler det om at der kun er så meget man kan overhøre, for hvis
det sker en dag, vil man jo aldrig tilgive sig selv for ikke at have
reageret tidligere vel. Og om han stå i hans pas eller ej....... der er
andre veje og måder at få et barn ud af landet på.

Og hvad er det for noget med at hvis jeg tager forældremyndigheden så tager
jeg også sønnen. Det er ikke min tanke, men det vil måske spare os for en
masse truen hvis vi ikke skal diskutere hvor knægten skal i skole henne, om
han skal have den eller en anden læge osv osv.

At hæve mig over hans trusler er præcis hvad jeg har gjort de sidste 2 år,
og ved du hvad der sker ved det. Det bliver værre og værre. Ja det er præcis
mig der er herre over hvor megen magt han har over mig, og derfor har jeg
søgt en advokat.

Det lyder mere for mig som om du har svært ved at sætte dig ind i
situationen. Det handler ikke kun om angst for mig men også for min søn.

Fra : Britta Larsen

Dato : 11-11-02 08:02

> [...]
> faktisk forsøgt at køre mig ned under min graviditet, så jo jeg har reel
> grund til at tro at hans temperament kan få ham til at gøre ting han vil

En ting er at blive kørt på men du var gravid....hvordan kørte han på dig,
noget specielt?

> [...]
> reageret tidligere vel. Og om han stå i hans pas eller ej....... der er
> andre veje og måder at få et barn ud af landet på.

Det kan der være noget om, men så er der jo også en grund til du vil have
forældre myndigheden over ham, og forstår dig godt, for så vil du have en
bedre chance ved politiet osv. Og endvidre hvis han ikke står i mandens pas,
og han har bortført ham.
Men det vi mener er om han på "legal" vis bare kan smutte syd på med sønnen?
Altså at DU har skrevet under på at du syntes det er OK at manden kan tage
sønnen med et smut over grænsen.

> [...]
om
> han skal have den eller en anden læge osv osv.

Det kan du have ret i, og manden vil nok også tænke sig lidt mere om.
(måske)

> [...]
præcis
> mig der er herre over hvor megen magt han har over mig, og derfor har jeg

Det er også en go ting at gøre. Du er jo kun et menenske og vil det BESTE
for din elskede søn.

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Eva Hagen

Dato : 11-11-02 08:48

Ja er svaret han brugte en bil til at forsøge at køre mig over med. Jeg
måtte løbe ind bag træer og gemme mig for at undgå hans vrede. Og naboer
måtte komme ud og distrahere ham, og så gik han på en gammel mand istedet.

Nej han kan ikke på legal vis smutte med sønnen.

Ja han har våben i sit hjem men ingen tilladelse til dem.

Og nej jeg ved ikke hvad der er bedst længere, for han er typen der vil søge
hævn for enhver pris. Som hans egne forældre sagde, så får jeg ikke fred de
næste 15 år hvis jeg ikke opgiver sagen. Det ville være herligt nemt at
opgive sagen og så lade det være ved det. Men sådan fungerer ting bare ikke,
jeg er død træt af at ligge under for den mand. Og hvem herinde tror på at
det vil blive mindre nu, da jeg har næsten gennemført sagen , og så trækker
i land igen.

Fra : Britta Larsen

Dato : 11-11-02 09:13

> [...]
> måtte komme ud og distrahere ham, og så gik han på en gammel mand istedet.

Det er jo sådan nogle episoder der SKAL mældes til politiet så du kan få et
tilhold imod ham.

> Nej han kan ikke på legal vis smutte med sønnen.

Det er da det beste af det hele...så står du bedre end hvis han bare kunne
smutte ville jeg mene.

> Ja han har våben i sit hjem men ingen tilladelse til dem.

Hvis du er 100% sikker på at han har det, hvorfor tør du så lade din søn se
ham?
Ved godt at du mener det bør han fordi han er hans far, ved godt hvordan det
føles.

> [...]
> jeg er død træt af at ligge under for den mand. Og hvem herinde tror på at
> det vil blive mindre nu, da jeg har næsten gennemført sagen , og så

Så lad os håbe at han sidder bag tremmer til den tid.
Ved godt det er hårde ord, men hvis det er den eneste udvej, men hvis ikke
ALT andet hjælper så må han jo ende ind bag trepper på et tidspungt.

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Web.Woman

Dato : 11-11-02 16:42

> [...]

> måtte komme ud og distrahere ham, og så gik han på en gammel mand istedet.

Du anmeldte vel hans forsøg på at køre dig ned, så det er registreret, at
han har forsøgt noget sådant?

> Ja han har våben i sit hjem men ingen tilladelse til dem.

Anmeld ham for ulovlig våbenbesiddelse.

Mvh. Lisbeth

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-11-02 08:38

Eva Hagen wrote:

> [...]
> farvel til far. Dette vurderer jeg og diverse eksperter som værende
> rigtigt, på basis af hvem vores søn er som person.

Det forstår jeg altså heller ikke. Du nægter din søn den glæde at se sin
far i en times tid. Hvor længe er så længe nok? 2 timer? 12 timer?

Din holdning er at kan det ikke være perfekt efter dit hoved, skal det
slet ikke være. Stakkels barn.

At sige farvel må vi alle lære, også din søn. Det er nemmere at sige
farvel, når man ved at man snart ses igen. Det kan de kortere, men
hyppigere, besøg være med til at sikre.

Lad være at dække dig ind under "diverse eksperter" og dermed selv
optræde uansvarligt.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Britta Larsen

Dato : 11-11-02 09:20

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev :

> Lad være at dække dig ind under "diverse eksperter" og dermed selv
> optræde uansvarligt.

Hvis du nu LÆSER det hun skriver, så kan det nok også være du forstår hvad
hun mener.
Du har ingne ANELSER om hvordan drengen reager når hans far kommer 1 time og
smutter igen.
Vil det være fari over for moren at have en dreng der er hysterisk resten af
dagen, men forstår skam godt vhad i mener.
Men at i er så hår over for hende at hun har sagt fra EN gang det kan sku da
ikke passe at hun skal RAKKES ned for det.
Vi er jo ALLE sammen kun MENNESKER. og alle begår fejl, men at blive truet
på livet er ikke noget man skal SPØGE med.

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Eva Hagen

Dato : 11-11-02 09:49

Jeg har talt med følgende om netop det at lade drengen se sin far i
kort tid, især når der ikke er nogen som helst form for rutine i det. Manden
arbejder i Norge og kan derfor aldrig sige hvornår han er i Danmark. Drengen
er 4 år, han har ikke forståelse for at far skal arbejde.

En psykolog tilknyttet børnehaven. Diverse pædagoger i selv samme børnehave,
idet dette er mennesker der er sammen med ham og kender ham, må man tage dem
med på råd.

En meget kendt dansk børnepsykiater, er enig med mig i at drengen skal have
nogle faste rutiner for besøg, således at han selv ved hvornår han skal hjem
til far. Derefter kan man begynde at snakke om at lade far komme på besøg en
times tid. Det ville jo være lidt synd hvis drengen skal gå og kikke efter
far i tide og utide ikk.

Iøvrigt har stemningen mellem hans far og mig ikke altid været positiv, men
fuld af spændinger, hvilket planter sig i drengen med det samme. Det er synd
for drengen at han skal plantes i midten af det, fordi far kikker forbi en
times tid. Jeg mener at det er vigtigt at drengen får lov til at elske sin
far, på trods af mig. Ikke at han skal opleve at vi har det dårligt sammen
og føle sig splittet som et resultat heraf.

Han har oplevet nok møg i sit lille korte liv, det er tid for ham at få lov
til at elske sine forældre hver for sig, uden en masse uforståelige
vibrationer der lægger en dæmper på ham.

At I mener at det er det samme som at være usamarbejdsvillig kan jeg ikke
gøre for. Jeg dækker mig ikke ind under noget som helst, hvorfor skulle jeg
det. Jeg har rådført mig, idet jeg ikke er ude på at skade min søn på nogen
måder.

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-11-02 19:53

Eva Hagen wrote:

> [...]
> at lade far komme på besøg en times tid. Det ville jo være lidt synd
> hvis drengen skal gå og kikke efter far i tide og utide ikk.

Jeg synes stadig du dækker dig ind under "diverse eksperter" istedet for
selv at tage ansvaret for din holdning.

> [...]
> det, fordi far kikker forbi en times tid. Jeg mener at det er vigtigt
> at drengen får lov til at elske sin far, på trods af mig.

Hvis det overhovedet er gavnligt for barnet at se sin far, må en time en
gang imellem, selvom det ikke er planlagt "i hoved og røv", da være
bedre end intet samvær med faderen overhovedet.

Børn kan sagtens leve med at alting ikke er planlagt og i faste rammer.
Problemet er nok snarere, at du ikke kan.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-11-02 16:49

Erik Olsen wrote:
> Det forstår jeg altså heller ikke. Du nægter din søn den glæde at se
> sin far i en times tid. Hvor længe er så længe nok? 2 timer? 12 timer?

det handler ikke om hvor længe er nok, men om at barnet for dækket sig
tryghedsbehov..... nogle børn har enormt svært ved at "slippe" ved korte
besøg og det resulterer i en enorm forstyrrelse i hverdagen og en utryghed i
barnet.....

> Din holdning er at kan det ikke være perfekt efter dit hoved, skal det
> slet ikke være. Stakkels barn.

nej det handler om at skabe trygge rammer for sit barn, det er immervæk
moderen der kender barnet bedst i denne situation, og hende der skal trøste
ham gang på gang og prøve at genoprette den utryghed der opstår i drengen
når han oplever far gå gang på gang....

> At sige farvel må vi alle lære, også din søn. Det er nemmere at sige
> farvel, når man ved at man snart ses igen. Det kan de kortere, men
> hyppigere, besøg være med til at sikre.

for nogle børn ja.... men der er altså også børn derude der ikke kan rumme
det hvis det sker ofte, og så gør de korte besøg mere skade end gavn.....

> Lad være at dække dig ind under "diverse eksperter" og dermed selv
> optræde uansvarligt.

jeg kan slet ikke se det er uansvarligt at ville beskytte sit barn......
hvordan ville du selv reagere hvis hun i stedet for at sige som hun gør,
beskrev hvordan faderen kom på besøg og forlod ungen gang på gang, med en
grændende unge som resultat.... ville hun så ikke også være uansvarlig??

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Birdy

Dato : 11-11-02 21:12

> [...]
sin søn når det passer ham uanset hvor længe han har planlagt at se ham så
vil han forvandle mit liv til et levende helvede.

Ja du samarbejder jo helt fint.
Han vil gøre DIT liv til et helvede og du lader ham gøre det.........! Du
har brug for at fjerne HANS MAGT OVER DIG...ikke ved at få
forældremyndighed....men ved at DU bliver stærk nok til at modstå hans
psykiske terror........!
Du skal tale med din læge/grevinde Danner stiftelsen/psykolog eller lign. om
det!
Din mand ved garanteret godt, at det IKKE vil være til hans fordel i en
forældremyndighedssag....hvis han får tilhold pga terror eller fysisk
vold!!!!! Derfor tror jeg at han vil nøjes med den psykiske terror.....og
den må du forsøge at bekæmpe indefra......!!!!
Det er dig der bestemmer over dine følelser, du skal blot have hjælp til at
se ham som den han er....en der engang har været lille som din søn....og har
haft Anders And plaster på knæet!
Hold fast i de aftaler I laver....uanset hvor meget han ellers truer. Det er
kun til din fordel hvis ikke han overholder...og det ved han garanteret
godt.

Birdy

Fra : Eva Hagen

Dato : 12-11-02 01:44

Det har du måske ret i Birdy. At jeg burde gøre mig selv stærkere..........
det er da noget jeg vil undersøge mine muligheder for at gøre. Tak
Venlig hilsen Eva