Red en killing
Fra : Steff

Dato : 08-11-02 23:35

Jeg har en killing til overs som jeg har kæmpet en kamp for at afsætte uden
held, 12 uger gammel
sort med hvid mave + en hvid pote.
Kan afhentes i Kolding.

Nogen der har alternativer til aflivning

Steff

Fra : Trine Piltoft

Dato : 08-11-02 23:49

Hej Steff

>Jeg har en killing til overs som jeg
>har kæmpet en kamp for at afsætte uden
>held, 12 uger gammel

Tjaee - det er jo ca. den alder vi andre først begynder at
sælge/afsætte vores katte i, så jeg synes såmænd ikke du behøver
at være så "desperat".

>sort med hvid mave + en hvid pote.
>Kan afhentes i Kolding.
>
>Nogen der har alternativer til aflivning

Hmmmm - ingen kommentarer, men jeg håber da meget at du med den
holdning overvejer at få steriliseret mormissen, så du ikke endnu
engang står med en killing du overvejer at aflive!!!

Har du prøvet den blå avis?

Trine

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-11-02 23:55

Steff skrev
<Jeg har en killing til overs >
snip
<Nogen der har alternativer til aflivning>

Du og samtlige internater i DK, ingen katte ville være
"til overs" hvis folk tog ansvar og fik dem neutraliserede
inden killingerne kom myldrene.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 09-11-02 00:03

> Nogen der har alternativer til aflivning

Godt forsøgt, men din egen dårlige samvittighed skal du ikke tørre af på os.

Kasper K
Fjern det der skal FJERNES hvis du sender en mail til mig

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-11-02 00:20

> Nogen der har alternativer til aflivning

Ja, bliv ved at prøve med at finde et hjem eller behold den selv.

Nina

Fra : Eva Schmidt

Dato : 09-11-02 00:32

Steff <edison@stofanet.dk> skrev i en
> [...]
> sort med hvid mave + en hvid pote.
> Kan afhentes i Kolding.
>
> Nogen der har alternativer til aflivning

Ja, alternativet er, at du selv beholder den, hvis du ellers er et
anstændigt menneske.
At forsøge at få den afsat ved at true med aflivning - det er for lavt!
Håber du har fået din hunkat neutraliseret, så du ikke snart står i samme
situation igen !!

Eva

Fra : Steff

Dato : 09-11-02 09:49

NU får den øksen HAK HAK HAK
Jeg er nemlig uanstendig, så nu tørre jeg min dårlige samvitighed af på
øksen.

Stef

Fra : Helle Nielsen

Dato : 09-11-02 09:55

> NU får den øksen HAK HAK HAK
> Jeg er nemlig uanstendig, så nu tørre jeg min dårlige samvitighed af på
> øksen.
>
> Stef

Sådan en som dig burde ikke have killinger....

/Helle

Fra : marianne hellemose

Dato : 09-11-02 10:00

Steff skrev
<NU får den øksen HAK HAK HAK Jeg er nemlig uanstendig>

Tjaa hvis alternativet er at skulle være kat hos dig, så
er det måske bedre at du får den aflivet

Fra : Nina El Falaki

Dato : 09-11-02 13:06

At true med aflivning er uanstændigt, ja, ellers er du formentlig bare
uvidende, og det kan der gøres noget ved, hvis du vil.

Det er nok ikke det indtryk, du har fået, men vi er faktisk mange på denne
gruppe, som vil hjælpe dig med mere viden. Vi er mange, der følger med i de
sidste videnskabelige undersøgelser, og som har stor erfaring med katte.
Samtidig brænder vi for katte, og det gør nok at vi reagerer lidt skarpt
somme tider.

Så Stef kom tilbage med spørgsmål, formuleret uden trusler om aflivning, og
du vil finde ud af, at vi tilsammen er en stooor, kompetent videnbank, og at
vi er flinke og hjælpsomme.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Steff

Dato : 09-11-02 13:59

Taget til efterretning.
Steff

Fra : KatjaStrofen

Dato : 09-11-02 13:26

Steff <edison@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dcccd23$0$813$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> NU får den øksen HAK HAK HAK
> Jeg er nemlig uanstendig, så nu tørre jeg min dårlige samvitighed af på
> øksen.
>
> Stef

LOL - ta dig nu lige sammen - Lidt for morbid humor til dette sted !

killingen er kun 12 uger, der er stadig rig mulighed for at få den afsat -
ellers ta et smut til dyrlægen og lad vedkommende aflive den :)

Katjastrofen

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 09-11-02 15:44

Mit forslag er, at du enten:
1. lader killingen aflive hos en dyrlæge og i samme omgang får du din/dine
katte kastreret osv. Der er millioner af killinger for mange på denne jord,
fordi folk netop ikke sørger for at neutralisere deres katte... og der er
grænser for, hvor mange killinger katteglade mennesker kan tage til sig for
at rydde op efter andres mere eller mindre uhæmmede killingeproduktion.
2. Du beholder selv killingen og får både den + din eller dine andre katte
kastreret. På den måde behøver killingen ikke miste livet og du behøver ikke
bruge aflivning som pressionsmiddel for at slippe af med katten.
3. Du afleverer katten samt et klækkeligt beløb, der kan dække foder,
dyrlæge, neutralisering osv., på et kattehjem. Grunden til at jeg nævner
pengene er, at det er dyrt for de her organisationer at redde den ene
killing efter den anden, og derfor mener jeg ikke at man med god
samvittighed kan aflevere "sin overskudsproduktion" der uden at betale bare
nogenlunde godt for det.
4. Du beholder killingen (får den + moderen kastreret) og søger videre efter
en god og ansvarlig ejer ... måske lykkes det en dag.
Held og lykke med det,
-Gitte

Fra : Gitta Og Ole Christe~

Dato : 11-11-02 00:47

"Hvis du kan vente til på Fredag kan jeg få vore søn til at tage den med
hjem, han arbejder i Haderslevog køre op til Nordjylland
jeg flytter på en stor gård i næste weekend, med alle mine vovser , men vil
også have nogle katte ,

Hilsen Gitta

Fra : Steff

Dato : 10-11-02 13:57

Fantastisk en ud af 100 mail der er en anelse seriøse, det lyder meget
interresant.
Du kan fange mig på 40852276
Steff

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 11-11-02 14:49

> [...]
> killing efter den anden, og derfor mener jeg ikke at man med god
> samvittighed kan aflevere "sin overskudsproduktion" der uden at betale bare

Er det en reel mulighed? Jeg havde indtrykket af at kattehjemmene i
forvejen havde alt for mange katte!

Jeg står nemlig også i den kattepine at jeg _skal_ af med tre killinger,
der nu er 5 måneder. Vores udlejer vil ikke gå med til at vi beholder
dem alle, og de venner/bekendte som havde lovet at de ville have
killingerne bakkede desværre ud igen.
Det er surt, og jeg kan ikke nænne at få dem aflivet, men noget skal der
gøres meget snart, ellers bliver vi alvorligt uvenner med vores udlejer.

Pia

* Pia Klit Larholm * Per Aspera Ad Astra *
* * http://www.solformoerkelse.dk *
* http://www.starkeys.com * http://www.larholm.dk/pia *
* egne fotoes og malerier * http://www.starkeys.com/bdsm-info *

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 11-11-02 14:54

> Er det en reel mulighed? Jeg havde indtrykket af at kattehjemmene i
> forvejen havde alt for mange katte!

Det skader jo aldrig at spørge. En opringning koster jo ikke meget.

Mvh
Vibeke

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 11-11-02 14:57

"Pia Klit Larholm" <pia@larholm.dk> wrote in message
> [...]
> Det er surt, og jeg kan ikke nænne at få dem aflivet, men noget skal der
> gøres meget snart, ellers bliver vi alvorligt uvenner med vores udlejer.

Det _kan_ være en reel mulighed, forudsat at du finder et kattehjem, der er
i stand til at modtage kattene. En skam at min bedre halvdel er umulig at
rokke med, for ellers havde jeg da gerne villet aftage en eller flere af de
killinger, der på det seneste har stået på "venteliste" til et nyt hjem
-Gitte

Fra : Ann K.

Dato : 11-11-02 21:29

Hejsa.
prøv at sætte killingerne til salg i dk.marked.privat.dyr...
Pt er der en familie i KBH som søger killing(er).
Mvh Ann

Fra : Steff

Dato : 10-11-02 14:10

Sikke da en sladdergruppe !!!

Jeg har modtaget et væld af hade mail, mest direkte til mig og også her i
gruppen.

Jeg havde ikke drømt om, at jeg skulle aflægge en situationsrapport for før
jeg lavede et opslag. Nå men her er den

Jeg har haft katte det meste af mit liv og alle har været ønske katte
medregnet den jeg har opslået her.
Det er desværre således at man ikke altid kan spå om fremtiden og jeg er nu
kommet i en situation der ikke muliggør
at jeg beholder den lille mis, derfor dette indlæg.
De svar jeg havde håbet på var evt : At der var nogen der kendte nogen der
kunne være interressere eller at nogen havde kendskab til
et kattehjem eller lign.

Det jeg har fået er en masse sladdertanter (sikkert de samme som skriver til
"klag til" i Ekstrabladet)
der fortæller at et alternativ kunne være at lade katten leve - stærkt svar
tak for det.

Jeg er i øvrigt hyppig bruger af usenet og har da aldrig oplevet lign.

Sidste opstød -lad venligst være med at svare direkte til mig, jeg gider
ikke at spilde min tid på det.

Steff

Fra : Gitte J. Lock

Dato : 10-11-02 14:34

OK. Private hademails er åndssvagt, men du må da forvente at folk siger
deres mening på en NG. Især, når du formulerer dig, som om folk er "skyld"
i, at killingen bliver aflivet, hvis ikke de kan skaffe hjem til den. Hvis
man bare tager i betragtning, hvor ofte folk på denne NG forsøger at skaffe
hjem til katte, der af forskellige årsager mangler et hjem (fx Marianne med
Mis Hongkong), så er dit indlæg ikke ligefrem særlig sympatisk ... ingen her
har lyst til at være "indirekte årsag" til, at endnu en killing bliver
aflivet. Og det er jo faktisk den situation, du forsøger at sætte folk i,
når du formulerer dit indlæg som du gør.
Indlæggene på NG'en er ikke mere useriøse end din indgangsvinkel til sagen
(din EB-kommentar understreger blot dette).