FOTR lang udgave:-)
Fra : nd

Dato : 08-11-02 22:14

Har lige set FOTR i den lange udgave - KANON! Ekstramatrialet er fordelt i
små klip i hele filmen, der er ikke noget af det, der virker overflødigt.
Ekstramatrialet gør historien mere tydlig, specielt hvis man ikke har læst
bogen. Kan varmt anbefales

nd

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 09-11-02 00:44

On Fri, 8 Nov 2002 22:13:57 +0100, "nd" <nd@nospam.get2net.dk> wrote:

> [...]
>Ekstramatrialet gør historien mere tydlig, specielt hvis man ikke har læst

Uha hvor jeg glæder mig

Morten
morten@bowman.dk

Fra : zcully

Dato : 09-11-02 00:52

"nd" <nd@nospam.get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Ekstramatrialet gør historien mere tydlig, specielt hvis man ikke har læst

Hvad er det extra fx??

/Zcully

Fra : Taba

Dato : 09-11-02 01:25

> Hvad er det extra fx??

Man får en dybere indblik i hobitterne (starten er anderledes). Man hører
mere om dværgenes grådighed og de ting de havde haft gang i under bjergene.
Det meste sammenhænge extra er nok efter at de er kommet ud af Moria og
møder elverne i skoven: Der er en masse extra og man ser dem få nogle gaver
af Galadriel.
I starten ser de også elver der rejser gennem skoven for at komme vest på.
Det har en større rolle i de efterfølgende film. Og der er en extra dejlig
mængde vold i hvor ma nvirkelig kan se at Legolas er skarp med sin bue
og at Boromir ved hvordan sværdet skal håndteres. Som den mand kan slagte en
masse orc! Aragorn bliver også uddybet: Hans fortid, og der er lidt
"forshadowing" om hans fremtid.
Selve hobitterne synes jeg i er meget mere agressive i de her "extra
voldsscener".
Til sidst i filmen (kamp scenen) hopper Merry (eller Pippen) op på en Uruk
Hai og vælter denne omkuld også kommer Pippin (eller Merry) og stikker sit
sværd i gennem den (stakkels ;p) Uruk Hai som hjælpeløs ligger der på jorden

Men generelt synes jeg at der er mere sammenhæng i filmen, og man får som en
der ikke har læst bøgerne mere indblik i universet og personerne. Og som en
stor fan af bøgerne (som mig selv) får man genopfrisket nogle ting som man
måske havde glemt.... Glæder mig til at se TTT Ext. version ;-D

//Taba

Fra : Devast8or

Dato : 09-11-02 01:26

Fra : Devast8or

Dato : 09-11-02 01:27

Fra : Devast8or

Dato : 09-11-02 01:32

Flot. Jeg tror lige prøver en gang til, og lader være med at trykke
alt+enter midt i det hele :)

> [...]
> Det meste sammenhænge extra er nok efter at de er kommet ud af Moria og
> møder elverne i skoven: Der er en masse extra og man ser dem få nogle

Godt! Det er det der er den største mangel IMO. Galadriels gaver bliver der
refereret til flere gange senere i historien, og jeg blev lidt skuffet over
at man ikke en engang fik af vide at de får de kapper de har på i resten af
filmen. De har alligevel en hel del at sige senere.

> [...]
en
> masse orc! Aragorn bliver også uddybet: Hans fortid, og der er lidt

Hehe, jeg vil hellere se Legolas i mere nærkamp. De små klip der er hvor han
slagter orcer med de to knive er for vilde :)

> [...]
> Hai og vælter denne omkuld også kommer Pippin (eller Merry) og stikker sit
> sværd i gennem den (stakkels ;p) Uruk Hai som hjælpeløs ligger der på

Er det også i bogen? Det synes jeg da ikke jeg kan huske.

> [...]
> stor fan af bøgerne (som mig selv) får man genopfrisket nogle ting som man
> måske havde glemt.... Glæder mig til at se TTT Ext. version ;-D

Jeg glæder mig til at se TTT i det hele taget :)

> file://Taba

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Brian Nielsen

Dato : 09-11-02 15:16

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse

Uruk
> jorden
> >

> Er det også i bogen? Det synes jeg da ikke jeg kan huske.

Nu er der jo ikke mange af actionscenerne der som sådan er med i bogen. Som
du sikkert husker
hører vi først om det sidste slag i starten af Two Towers og det endda kun
som referat,
fordi vi indtil da har fulgt Aragorn som slet ikke deltog i slaget.

/Brian

Fra : Devast8or

Dato : 09-11-02 17:13

Det kan du slevfølgelig have ret i.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Rasmus Lauridsen

Dato : 09-11-02 04:04

nd wrote:

> [...]
> Ekstramatrialet gør historien mere tydlig, specielt hvis man ikke har læst

Jeg giver dig fuldstændig ret

Jeg sad og så den sammen med en kammerat der ikke har læst bogen. Han
sad hele tiden og kom med små udbrud af: "ahhh nu forstår jeg bedre"
Det giver filmen meget mere fyldighed og den virker meget mere
sammenhængende.

FOTR org var til 11 pil op jeg synes helt klart at den lange scorer et
rent 13 hos mig den er bare...... hel (vidste ikke lige hvordan jeg
skulle udtrykke det

Rasmus Lauridsen
Århus

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 10-11-02 06:29

Hvor dælen er trailerne på denne 4-disc udgave? Jeg kan ikke finde dem.

Fra : Jonz

Dato : 11-11-02 18:55

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in

> Hvor dælen er trailerne på denne 4-disc udgave? Jeg kan ikke finde
> dem.
>
> "nd" <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en meddelelse

Der er kun den 3 minutters special preview gemt på disk 2 (den der kørte i
en periode til sidst da FOTR kørte i biffen, lige før credit'sne..

Der er ikke andre af trailerne på EE.. De er at finde på 2-disc udgaven..

De to releases er ment til at supplere hinanden... derfor er intet af
ekstramaterialerne at genfinde på den anden af de to releases.. derfor er
Enyas musikvideo f.eks. heller ikke at finde på EE...

- Jonz

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 12-11-02 14:04

Dvs. jeg skal også ud og købe biograf-udgaven på DVD hvis jeg vil have disse
standard ting med i samlingen???
Det skal ikke siges andet end at de er smarte, de svin...

HVOR finder jeg helt præcist TTT preview'et på disc 2 i 4-disc udgaven?

Fra : Jonz

Dato : 12-11-02 15:01

> [...]
> Det skal ikke siges andet end at de er smarte, de svin...
>
> HVOR finder jeg helt præcist TTT preview'et på disc 2 i 4-disc

Gå ind i chapter selection på disc 2. Gå ned til det allersidste kapitel
(48) og klik derefter ned (så vidt jeg husker).. Det skulle gerne
higlighte to tårne.. klik derefter ok.

- Jonz

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 12-11-02 15:29

Høhø høhø (lidt sådan reagerede jeg da jeg fandt tårnene). Suspekt måde at
gemme det på, men meget pænt af Peter J. at tone frem forud for strimlen. Ja
ja, de ved hvodden lortet skal sælges. I øvrigt rigtig fed lille trailer,
glæder mig til Treebeard.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-11-02 16:00

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:

> Høhø høhø (lidt sådan reagerede jeg da jeg fandt tårnene). Suspekt måde at
> gemme det på, men meget pænt af Peter J. at tone frem forud for
> strimlen.

Hov. Hvad er nu det? Hvad laver jeg der? HVornår får jeg mine penge?
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Zwupper

Dato : 12-11-02 16:15

Hvis i ku' li denne easter egg, så check lige den her "alternative" udgave
af Counsil scenen

To find this one, go into the Scene Selection menu on disc one, and head to
the final page where you'll find the real Council of Elrond scene. Highlight
that scene and press "down" to find an image of the Ring. Press enter to
view the entire clip from MTV complete with an introduction from Peter
Jackson.

Zwupper