SMS i sekundet?
Fra : Jimmy

Dato : 08-11-02 22:07

Hej

Hvor mange SMS sendes der i sekundet i Danmark?

Mvh
Jimmy

Fra : Spooky©

Dato : 09-11-02 01:32

"Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvor mange SMS sendes der i sekundet i Danmark?
>
> Mvh
> Jimmy

Hmmm - må være lidt mere end 2.... (((((*))((*))))))

Fra : Enrique Vidal Sanche~

Dato : 09-11-02 11:05

Jimmy wrote:
> Hvor mange SMS sendes der i sekundet i Danmark?

Jeg mener det land i verden der sender flest sms'er pr. indbygger er
Singapore (ca. 3 sms'er om dagen). Så vidt jeg husker sender vi i
Danmark lidt over en sms om dagen i gennemsnit pr. indbygger. Det jeg
dog ikke husker præcist er om det var "pr. indbygger" eller "pr.
indbygger der har mobil telefon". Jeg mener det var det første. Hvis vi
antager at allesammen har mobiltelefon og at vi allesammen sender en sms
om dagen så bliver der sendt ca 60 SMS'er i sekundet i Danmark.

Hilsen,
Enrique

Fra : Jimmy

Dato : 09-11-02 11:11

"Enrique Vidal Sanchez" <enriqueDONOTSPAM@control.auc.dk> wrote in message

> [...]
> antager at allesammen har mobiltelefon og at vi allesammen sender en sms
> om dagen så bliver der sendt ca 60 SMS'er i sekundet i Danmark.

Hmm k - Hvis vi antager følgende:
Danmark har 5 mio indbyggere
Hver sender en SMS om dagen
Det er 5 mio SMS om dagen
Det er så 1.825.000.000 (1 milliard og 825 millioner SMS om året)

Eller 57 i sekundet.

Det er mange...
Fatter bare ikke et sådant tal.
Specielt ikke fordi det fordeler sig over hvert eneste sekund i døgnet.

Nå, men tak for svaret.
Mvh
Jimmy

Fra : Enrique Vidal Sanche~

Dato : 09-11-02 11:56

Jimmy wrote:
>Fatter bare ikke et sådant tal.
>Specielt ikke fordi det fordeler sig over hvert eneste sekund i døgnet.

Det er rigtig nok at de er fordelte over hvert eneste sekund i døgnet
men der bliver ikke tale om en diskret uniform fordeling: om natten er
sandsynligheden for at en SMS bliver sendt langt mindre end om dagen.
Med andre ord, der bliver nok sent flere hundreder SMS'er i sekundet i
"SMS-myldretiden".

Hilsen,
Enrique

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 11-11-02 10:29

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in message
> Det er så 1.825.000.000 (1 milliard og 825 millioner SMS om året)

Hmm...
Til 50 øre stykket

/Lars

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 11-11-02 13:02

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in message
> Hej
>
> Hvor mange SMS sendes der i sekundet i Danmark?
>
> Mvh
> Jimmy

Ifølge en artikel i Jyllands Posten idag (se
http://www.jp.dk/itogc:aid=1514022/), sendes der mere end 900 millioner SMS
om året i Danmark.

Hvis vi regner lidt på det giver det følgende:

900.000.000 SMS'er / (365 x 24 x 60 x 60) = 28,54 SMS'er pr. sekund

Fra : Enrique Vidal Sanche~

Dato : 11-11-02 13:17

Jens Beltofte Sørensen wrote:
> Ifølge en artikel i Jyllands Posten idag (se
> http://www.jp.dk/itogc:aid=1514022/), sendes der mere end 900 millioner SMS
> om året i Danmark.

Nej, det passer ikke. Har lige læst artiklen og der står: "Alene i
første halvår af 2002 sendte danskerne mere end 900 mio. SMS-beskeder"

Du bliver nødt til at gange dit estimat med 2 og du vil så komme op på
de ca. 60 SMS'er per sekund.

Hilsen,
Enrique