Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Ejer du en P90F 19"?
Fra : Kent

Dato : 08-11-02 21:44

Hej

Jeg har lige købt en P90F 19", som jo skulle være en meget god skærm.
Desværre er jeg ikke helt tilfreds. Der er problemer med af få "billedet"
helt
tydeligt i hjørnerne. Jeg har forsøgt at indstille skærmen vha. skærmens
indbyggede
justeringsmuligheder, men det kan ikke blive helt perfekt. Kan det have
noget at
gøre med skærmdriveren? Den er kun installeret som "Plug-and-play-skærm"
pt.,
idet jeg ikke er helt tryg ved at installere den originale driver fra
nettet, da denne
driver ikke er verificeret til XP. Hvis du evt. ejer sådan en skærm, hvad
har du
så gjort?

Pt. kører jeg med en opløsning på 1.024 x 768.

Lidt om min computer:
2,4 Ghz
512 Mb ram
Windows XP Home Ed.

Jeg håber, jeg har givet informationer nok.

Vh
Kent

Fra : Kent

Dato : 08-11-02 23:06

.............det er selvfølgelig en ViewSonic P90F....

Vh
Kent

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-11-02 23:47

Kent skrev bl.a.:

> Jeg har lige købt en P90F 19", som jo skulle være en meget god skærm.
[...]
> Den er kun installeret som
> "Plug-and-play-skærm" pt.,
> idet jeg ikke er helt tryg ved at installere den originale driver fra
> nettet, da denne
> driver ikke er verificeret til XP.

Det er lige meget. Bare på med den alligevel. Jeg tør nu godt stole på at
producenterne laver noget der virker selvom MS ikke har sat deres stempel på
det... især noget så simpel som en "driver" til en skærm.

> Pt. kører jeg med en opløsning på 1.024 x 768.

Ja, i den opløsning burde det stå helt skarpt næsten ligemeget hvad. Hvilken
frekvens (Hz) kører du skærmen med? 85Hz?

> Lidt om min computer:
> 2,4 Ghz
> 512 Mb ram
> Windows XP Home Ed.
> Jeg håber, jeg har givet informationer nok.

Mjae... nogen ville måske også lige nævne grafikkortet

Jeg har ikke lige prøvet sådan en Viewsonic skærm, men jeg har da indtryk af
at den skulle være ganske god. Jeg har da haft tanker om selv at smide nogle
penge i sådan en.

--
Lars

Gør Outlook Express en tand bedre.
Hent OE-QuoteFix her: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Kent

Dato : 09-11-02 02:43

"Lars Jørgensen" <lagojo@VARMPOST.com> skrev i en meddelelse

> [...]

af
> at den skulle være ganske god. Jeg har da haft tanker om selv at smide

Hej, og tak for svaret

Mit grafikkort er et 128Mb Geforce4 4200Ti.

Ja, jeg kører pt. 85Hz. Længere kan jeg ikke gå op med
Plug-and-play-driveren.
Såvidt jeg ved, skulle min skærm kunne gå helt op til 132Hz ved 1024x768!!

Når jeg er på nettet er al teksten desuden en anelse ulden i kanterne. Kunne
det
måske blive løst ved at installere den originale driver, tror du?

Vh
Kent

Fra : Erik Henrichsen

Dato : 09-11-02 16:41

> Mit grafikkort er et 128Mb Geforce4 4200Ti.
>
> Ja, jeg kører pt. 85Hz. Længere kan jeg ikke gå op med
> Plug-and-play-driveren.
> Såvidt jeg ved, skulle min skærm kunne gå helt op til 132Hz ved 1024x768!!

Prøv at hente nyeste driver på producentens hjemmeside - evt. hos
http://www.nvidia.com/ hvis det er et sådan chipset.

mvh
Erik

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-11-02 02:42

"Kent" <SunshineNOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har lige købt en P90F 19", som jo skulle være en meget god skærm.

Jeg købte også en i denne uge, bestilte på postordre, og havde også
forventet at få en meget god skærm, efter hvad jeg havde fået indtryk af,
via Viewsonic's hjemmeside ( ja ok, kildekritik skal man nok lige tænke lidt
ekstra over her, men havde ellers hørt helt gode ting om den via en ven som
havde købt den til en af hans venner, og han sagde god for den, så jeg tog
chancen..

> Desværre er jeg ikke helt tilfreds. Der er problemer med af få "billedet"
> helt
> tydeligt i hjørnerne.

Det er endda svært at få billedet helt derud :(
Prøv at kig www.andersh.dk/p90f1.jpg På det billede kan man se at det som er
malet pink, ikke er skærmbillede, men faktisk bare en sort kant med glas. Så
der var ca. ~0.4CM sort kant rundt alle vejne.. Trist sådan noget, men der
er vist mange nye skærme som bruger dette "smarte" opbygningsfusk
http://www.andersh.dk/p90f2.JPG er uden mine vilde Paint tegninger..

http://www.andersh.dk/p90f3.JPG endnu lidt af det dejlige kant ting..

Jeg har forsøgt at indstille skærmen vha. skærmens
> indbyggede
> justeringsmuligheder, men det kan ikke blive helt perfekt.

Jeg havde også svært ved det! Det er faktisk nemmere at indstille min 2. år
gamle 17" skærm... Det blev bare aldrig godt :(

> [...]
> nettet, da denne
> driver ikke er verificeret til XP. Hvis du evt. ejer sådan en skærm, hvad

Der sker intet ved at installere den originale driver, det der med
"verificerede drivere" kan man ( efter min mening ) ikke bruge til en fis ..
:)

Min skærm havde endda det problem at der kom en højfrekvent støj fra
skærmen - både tændt som slukket.. Ja det var faktisk næsten slemmest når
den var slukket(!)..
Grunden til jeg gerne vil udskifte denne 17" jeg har nu, er at den siger
diverse pivelyde i bestemte opløsninger / opdaterings hastigheder. At jeg så
får en ny skærm som faktisk laver mere støj end den gamle er ikke heeeeelt
optimalt :(

Jeg er rigtig ked af at denne skærm ikke var noget for mig, jeg havde til
dels kunne leve med at billedet ikke kunne indstilles helt 100% perfekt (
men kun 92% ) samt at billedet ikke når ud til kanten og der var en faens
masse sort ramme rundt om billedet, men at den piver kan jeg slet ikke holde
til.

--
Mvh Anders Houmark
Det jeg gør er, at udnytte den returret som der er på postordre, altså jeg