MS Windows
briani 27239
WinME computer besværliggør Win98 netværk.
Fra : Atcox

Dato : 08-11-02 21:17

Hej,

Jeg har haft et fint fungerende netværk bestående af fire maskiner.
Lige siden jeg formatterede den ene maskine og installerede WinME
på den, har jeg haft knas med netværket.

Når WinME maskinen er tændt går der ofte lang tid før maskinerne
kan finde nogen af de andre i 'andre computere' og ofte skal en eller
flere maskiner genstartes før at der overhovedet er adgang til de andre
maskiner.

Maskinerne er udadtil sat op med router til Tiscalis ADSL-løsning, dvs med
ip
192.168.1.x etc..
Internt på netværket klarer Netbeui fil- og udskriftsdeling.

Nogen som mon kan hjælpe mig med at få løst dette irriterende problem,
eller er det bare en feature man må leve med ved at have disse to
operativsystemer
i netværk?