MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sluk fra commando-prompt?
Fra : Vigand

Dato : 08-11-02 19:19

Hej Gruppe

Jeg har i forbindelse med et script brug for at kunne afslutte med at slukke computeren, lidt i stil med 'shutdown -h now' i unix.
Men hvad hedder dette i windows, og kan det overhovedet lade sig gøre?

Pft

Vigand

Fra : Vigand

Dato : 08-11-02 19:20

Vigand wrote:
> [...]
> slukke computeren, lidt i stil med 'shutdown -h now' i unix. Men hvad
> hedder dette i windows, og kan det overhovedet lade sig gøre?

Hov! Glemte lige at informere om, at det er Windows2000.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-11-02 19:23

Vigand skrev bl.a.:

> Hov! Glemte lige at informere om, at det er Windows2000.

Fint... så kan denne gamle tråd lige hives frem
http://makeashorterlink.com/?Z30D12362

--
Lars

Fra : Vigand

Dato : 09-11-02 12:40

Lars Jørgensen wrote:

> Fint... så kan denne gamle tråd lige hives frem
> http://makeashorterlink.com/?Z30D12362

Hmm, det der Poweroff ser da ret interessant ud.

Tak for linket! :)

Fra : Madsen

Dato : 08-11-02 19:23

Vigand skrev:

> Men hvad hedder dette i windows, og kan det overhovedet lade sig
> gøre?

Prøv at starte en kommandoprompt og skriv shutdown /?

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-02 13:34

> Prøv at starte en kommandoprompt og skriv shutdown /?

Win2k har ikke kommandoen "Shutdown"

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 09-11-02 17:01

Jesper G. Poulsen skrev:

> Win2k har ikke kommandoen "Shutdown"

Hmm, det var jeg ellers ret sikker på, men det tyder på at du har
ret.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 09-11-02 18:34

"Vigand" <vigand@it.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har i forbindelse med et script brug for at kunne afslutte
> med at slukke computeren, lidt i stil med 'shutdown -h now' i unix.
> Men hvad hedder dette i windows, og kan det overhovedet lade sig gøre?

Du kan prøve shutdown.exe
http://www.budja.com/shutdown/
det er dog designet til XP, men der står på siden at det måske kan bruges
med andre Windowsversioner.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/