MS Windows
briani 27239
Mislykket installation af winXP
Fra : Carsten Riis

Dato : 08-11-02 18:49

Hej alle guruer og andre kloge mennesker

Jeg har forsøgt at installere winXP på min maskine men det kiksede.
Fair enough (maskinen er også lidt halvgammel).

Men men men men installationsprogrammet har efterladt nogle "rester" i
opstartssekvensen, hvor der kommer en menu frem om jeg ønsker at køre
winXP Installation eller win98.
Hvis jeg ikke gør noget i menuen fortsætter den efter 10-15 sekunder med
at ville installere winXP (som den så fejler ved).

Hvordan fjerner jeg den opstartssekvens?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : **TwN**

Dato : 08-11-02 19:17

Ved at rette din boot.ini fil. Kan vist gøres i "msconfig", ellers kan du
åbne den med notepad, og rette den der

**TwN**

Fra : [SCHRIS]

Dato : 08-11-02 21:49

Nemlig - du skal fjerne henvisningen til win XP og så gem filen igen!!

[SCHRIS]

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-11-02 12:37

**TwN** wrote:

> Ved at rette din boot.ini fil. Kan vist gøres i "msconfig", ellers kan du
> åbne den med notepad, og rette den der

der er ingen fil på c-drevet som hedder boot.ini

og i autoexec.bat og config.sys er der kun de normale ting (setup for
keyboard, lydkort mv.)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-11-02 19:02

Det er en skjult system fil så du skal lige slå til at du ønsker at se
sådanne. Gøres i "Folder options".

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-11-02 00:11

Jens Peter Karlsen wrote:

> Det er en skjult system fil så du skal lige slå til at du ønsker at se
> sådanne. Gøres i "Folder options".

aaaaaaahhhhhhhhh det hjalp (jeg troede ellers lige, at jeg havde /vis
alle filer/ slået til) .

Kan jeg slette de to mapper som winXP har lavet uden at der går fisk i
den?.

Mapperne hedder:

$win_nt$.~bt
$win_nt$.~ls

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-11-02 14:49

Svært at sige når jeg ikke ved hvad der er i og hvor de er placeret.
Du kan eventuelt lave en backup før du forsøger.

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-11-02 15:15

**TwN** wrote:

> Ved at rette din boot.ini fil. Kan vist gøres i "msconfig", ellers kan du
> åbne den med notepad, og rette den der

Hmmm, menuen dukker stadigvæk op. Kan filen ikke bare slettes?

Til JensPeter

Bibliotekerne er placeret i roden og blev oprettet i forbindelse med
installationsforsøget af winXP.
Det ene bibliotek ser ud til at være en masse installationsfiler med
"efternavnet" *.cu_
Og det andet bibliotek indeholder en masse filer med efternavn *.dl_ og
*.sy_

De fylder hhv. 301 Mb og 6 Mb.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-11-02 01:24

Så kan de fjernes.

Fra : Hansen

Dato : 09-11-02 13:07

Find filen sys.com i Windowsmappen eller en af de underliggende mapper på
din W98-installation. Kopier filen over på diskette.

Boot op i dos på en almindelig bootdiskette og skift derefter til disketten
med din fil sys.com på.

I roden på a-drevet skriver du herefter sys c:

Derefter er det bare at genstarte, og nu skulle det gerne virke som før.

Hansen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-11-02 21:04

Carsten Riis wrote:
> [...]
> med at ville installere winXP (som den så fejler ved).
>
> Hvordan fjerner jeg den opstartssekvens?

Som jeg opfatter spørgsmålet vil du have frjenet sporene efter WinXp og
køre med en almindelig Win98 opstart.
Boot op på en start diskette til Win98 eller boot op på Win98cd'en hvis
det er muligt og i dosprompten skriver du FDISK/MBR
Den kommando fjerner nemlig bootmanigeren som WinXp laver. Der efter
skriver du SYS C:
Den kommando geninstaller systemfilerne på cdrevet.

mvh
Henning

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-11-02 00:47

"Henning Præstegaard" wrote:

> Som jeg opfatter spørgsmålet vil du have frjenet sporene efter WinXp og
> køre med en almindelig Win98 opstart.

Rigtig.

> [...]
> skriver du SYS C:
> Den kommando geninstaller systemfilerne på cdrevet.

Det vil jeg så prøve.