onClick?
Fra : christian

Dato : 08-11-02 17:30

Hej

Jeg er ved at experimentere med menu'er. Jeg har lavet den som
knapper omen så vil jeg godt have at når man klikker på knappen
skal den skifte fra li {border: outset} til li{border: inset}.

Min kode er:
<head>
<title>Menuknapper 17.3</title>
body{
margin-top: -10px;
Margin-left: 0px;
background-color: lightblue}
ul {
color: yellow;
background: yellow;
margin: 14; padding:2;
border: groove;}
li{
color: yellow;
background: yellow;
padding:0;
padding-left: 4px;
padding-bottom: 4px;
border: outset;
font-size: 12px;
list-style-type: none;
font-weight: bold;
font-family: arial}
a {
display: block;
text-decoration: none;
color: black}
a:active{font-size:11px}
</head>
<ul>
</ul>

Håber at i kan hjælpe mig!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-11-02 19:28

christian <christian@steffweb.dk> skrev :

>Jeg er ved at experimentere med menu'er. Jeg har lavet den som
>knapper omen så vil jeg godt have at når man klikker på knappen
>skal den skifte fra li {border: outset} til li{border: inset}.

Det er blot at sætte
a:hover {border: inset}
ind i din css.

Fra : christian

Dato : 09-11-02 09:21

> Det er blot at sætte
> a:hover {border: inset}
> ind i din css.
> ----

Det forstår jeg. Men jeg vil godt have li{border:outset} til at blive
li{border:outset} når der KLIKKES på den

Fra : christian

Dato : 09-11-02 09:37

> Det forstår jeg. Men jeg vil godt have li{border:outset} til at blive
> li{border:outset} når der KLIKKES på den
>
> --

D.v.s at når der klikkes på linket (display:block) skal li'en's border
(outset) blive inset

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-11-02 18:29

christian <christian@steffweb.dk> skrev :

>D.v.s at når der klikkes på linket (display:block) skal li'en's border
>(outset) blive inset

Så sæt det med a:active

Fra : christian

Dato : 10-11-02 11:11

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Så sæt det med a:active

jajaja men jeg vil gerne have det med javascript!!!
f.eks kunne jeg indsætte <li onClick="this.className='button'">Klik
her</li>
Men det virker ikke så noget i den stil bare anderledes

Fra : christian

Dato : 10-11-02 11:15

christian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> jajaja men jeg vil gerne have det med javascript!!!
> f.eks kunne jeg indsætte <li onClick="this.className='button'">Klik
> her</li>
> Men det virker ikke så noget i den stil bare anderledes

Og så have en <li onClick="this.className='button'"
onMouseOut="this.className='button2'">Klik
> her</li>.

i "button" skal der stå border:inset og i "button2" border:outset.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-11-02 18:34

christian <christian@steffweb.dk> skrev :

>jajaja men jeg vil gerne have det med javascript!

Hvorfor spørger du så i htmlgruppen og ikke i clientside?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-11-02 10:42

christian wrote:

> jajaja men jeg vil gerne have det med javascript!

(Du fik de her til overs: !! De returneres hermed til fremtidig brug )

Hvorfor? - for at det virker hos færre brugere?

Du ved godt at du kan lave en speciel a: definition til en class ikke?

..button a:active {
border: som du vil ha det;
}

> f.eks kunne jeg indsætte <li onClick="this.className='button'">Klik
> her</li>

som nævnt så bør du spørge i clientside-gruppen når du _vil_ ha en
clientside-løsning.

Venligst

Jesper Brunholm

--