MS Windows
briani 27239
Logon på netværk
Fra : Benny Franz

Dato : 08-11-02 16:43

Hej Liste

Jeg håber der sidder en som kan forklare mig hvad der går galt i dette
system.

Jeg har en 2000Server (domæneserver) som alle logger på.
Maskiner med windows 98 har ingen problemer.
Tidligere har der ikke været problemer med maskiner med windows 2000 men en
bestemt maskine er begyndt på at være meget lang tid om bare at komme frem
til logon-billedet. Det tager 5-10 min bare at komme til logon. Dernæst
tager det igen 5-10 min at logge på. Der kommer ingen fejlmeldinger...
Herefter virker alting fint og hastigheden op mod filserveren er fin.
Hvis der logges på lokalt går det hurtigt nok. Hvis netkablet tages ud
fremkommer logon-billedet hurtigt nok.

Hvad kan der være galt. I min uvidenhed skiftede jeg først netkortet men det
hjalp ikke.
DHCP-serveren ligger i en router.

please help....

Benny

Fra : JSM

Dato : 08-11-02 17:01

"Benny Franz" <bf@dantid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremkommer logon-billedet hurtigt nok.
>
> Hvad kan der være galt. I min uvidenhed skiftede jeg først netkortet men

DNS-indstillingerne.
Sæt w2k arbejdsstationen til at bruge serverens IP som primær DNS. Og så
sætter du serveren til at forwarde DNS forespørgsler til de(n) DNS-server(e)
du normalt bruger. Så får du igen mere normal logon-tid.

mvh
Jesper

Fra : Benny Franz

Dato : 09-11-02 12:14

Tak, men hvordan sætter jeg serveren til at forwarde til en anden DNS ??
Er det ved, på serveren, at indtaste DNS IP-adresser under TCP/IP
instillinger ??

Mvh Benny