Udgivelse af web.
Fra : na

Dato : 08-11-02 15:04

Hejsa.

Jeg har for første gang lavet en hjemmeside - nu kan jeg bare ikke få den
udgivet !
Jeg har købt domænenavn hos web10 og jeg har alle nødvendige brugernavne,
passwords m.m. Jeg har også fået aktiveret MySQL.
Men bedst som jeg har været inde og udgive siderne i Frontpage og spændt går
på nettet for at se resultatet, er det der ikke. I stedet ligger der en side
åbenbart ligger og holder pladsen for min fremtidige hjemmeside.

Er der noget specielt som nybegyndere plejer at overse??? Har i nogle
forslag til, hvad jeg mon gør forkert???

Mange hilsener fra Anne Marie

Fra : csvendsen

Dato : 08-11-02 16:19

"na" skrev d. 08-11-02 15:04 dette indlæg :
> [...]
>
> Er der noget specielt som nybegyndere plejer at overse??? Har i nogle
> forslag til, hvad jeg mon gør forkert???

Hej Anne Marie

Hvilket filnavn har du givet din hovedside ?

Hvis man i browseren skriver sit domænenavn uden selve navnet på siden
man ønsker at vise, mener jeg at den først søger efter navnet
'default.html' og derefter 'index.html, (filnavnet kan også være
default.asp / index.asp)
Prøv at se hvad der ligger af filer under dit domæne via FTP, ud over
hvad du selv har lagt ud.....

Du kan omdøbe den side som skal vises som din hovedside til default.html
/ index.html, så burde det virke.

Venlig hilsen CSvendsen

http://www.kandu.dk/

Fra : Ulrik Friis

Dato : 08-11-02 17:56

"na" <NA@NA.DK> skrev i en meddelelse

> [...]
side
> åbenbart ligger og holder pladsen for min fremtidige hjemmeside.

I de papirer du har fået fra din udbyder (web10) bør der stå hvad startsiden
skal hedde (index.htm, default.htm eller måske index.html eller
default.html). Dernæst skal din startside ligge i roden på dit websted på
din computer inden du udgiver. Til sidst skal du skrive adressen meget
nøjagtigt efter det du har fået oplyst af din udbyder. Da du har et webhotel
med MySQL er det et kvalificeret gæt, at der ikke er FrontPage server
extensions på webserveren. Det betyder så, at du skal uploade ved hjælp af
ftp protokollen. Den anvender du ved at skrive ftp://her_kommer_adresse_.dk.
FP åbner 'Udgiv web-sted' dialogboxen med standard at skrive http:// i
adressefeltet. Det skal erstattes med ftp://.

mvh
Ulrik

Fra : Ann

Dato : 08-11-02 18:21

> [...]
side
> åbenbart ligger og holder pladsen for min fremtidige hjemmeside.

Hos web10 skal du have slået Frontpage Extensions til gennem deres
kundeservice, det er gratis.
Held og lykke

--
M.V.H.

Ann Jensen

Dagens Dyr - Dit kæledyr på nettet !
www.dagensdyr.dk

Fra : pizzaman

Dato : 08-11-02 18:36

Jeg havde det samme problem, men gemte og derefter slettede via FTP lige
præcis den side, som vist hedder index.HTML...FP laver en index.HTM.