ASUS A7V333 og AMD 2400+
Fra : Sven

Dato : 08-11-02 15:19

Hej.
Kan ASUS A7V333 køre med en AMD 2400+ CPU? Jeg har opdateret til BIOS ver.
1014.

Sven

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-11-02 15:23

> Kan ASUS A7V333 køre med en AMD 2400+ CPU? Jeg har opdateret til BIOS ver.
> 1014.

Jaja for søren - og mere til

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Sven

Dato : 08-11-02 15:30

> Jaja for søren - og mere til
>
> --

Alletiders Jeg har nemlig bestilt en 2400+ der er Unlocked, så jeg kan
rette multiplieren til. Jeg forventer at køre ca 170-175Mhz på FSB og sp 1:1
til rammen (512MB PC2700). Efter sidste biosopdatering, fik jeg denne 166Mhz
(+oc indstillinger) på mit bundkort, og da jeg så så en unlocked 2400+,
kunne jeg ikke stå for fristelsen.

Sven

Fra : Michael Nielsen

Dato : 08-11-02 17:11

Sven wrote:
> Hej.
> Kan ASUS A7V333 køre med en AMD 2400+ CPU? Jeg har opdateret til BIOS
> ver. 1014.
>
> Mvh
> Sven

Hvordan har du flashed bios? Hvilket program? Der var slet ingen problemer?

-michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-11-02 17:38

> Hvordan har du flashed bios? Hvilket program? Der var slet ingen
problemer?

Nu startede jeg ikke tråden, men har samme bundkort. Jeg brugte Asus Update
og den hentede selv den nye bios og flashede i windows. Det har jeg gjort
tre gange med dette bundkort. Der har aldrig været noget.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 08-11-02 22:30

"Trygleren [9000]" <TryglerenSLETDETHER@hesteskelet.dk> wrote in message
> [...]
> og den hentede selv den nye bios og flashede i windows. Det har jeg gjort
> tre gange med dette bundkort. Der har aldrig været noget.

Hvilken windows version snakker vi? Jeg er nu lidt nervøs ved at foretage
livsfarlige operationer i windows!
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-11-02 12:34

> Hvilken windows version snakker vi?

XP Pro.

>Jeg er nu lidt nervøs ved at foretage
> livsfarlige operationer i windows!

Hvorfor? Den har jeg hørt før, den der. Der er spænding på bundkortet
ligegyldigt om du er i DOS eller Windows.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 09-11-02 17:11

> XP Pro.

ok

> Hvorfor? Den har jeg hørt før, den der. Der er spænding på bundkortet
> ligegyldigt om du er i DOS eller Windows.

Forskellen er bare at windows er et enormt kompliseret sæt af koder, og
risikoen får at noget "går galt" er langt større i windows end det er i et
simpelt awdflash-program. Jeg regner også med at prøve windows update, men
kun når det bliver strengt nødvendigt, og kun da jeg ikke har et
diskettedrev (hmm, måske for tidligt at sende det på pension, men brugte det
aldrig)
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Hans

Dato : 10-11-02 01:55

Kristian Espensen wrote:
> , og kun da
> jeg ikke har et diskettedrev (hmm, måske for tidligt at sende det på
> pension, men brugte det aldrig)

Hvordan vil du ellers indlæse 3. parts boot-drivers under installation af
f.eks. win NT, 2000 eller XP, hvis du ikke har et diskettedrev?

Bare en tanke..
--
mvh, Hans

Fra : Kristian Espensen

Dato : 10-11-02 02:10

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> wrote in message

> Hvordan vil du ellers indlæse 3. parts boot-drivers under installation af
> f.eks. win NT, 2000 eller XP, hvis du ikke har et diskettedrev?

Ikke nødvendigt du

> Bare en tanke..

Det skal der vel også være plads til.
--
Med venlig hilsen Kristian Espensen

Fra : Sven

Dato : 08-11-02 17:41

> Hvordan har du flashed bios? Hvilket program? Der var slet ingen
problemer?

Jeg hentede AFLASH.exe hos ASUS, og gjorde det fra en boot-floppy. Jeg har
forøvrigt lige set, at der er kommet en nyere BIOS, nemlig ver 1015, men
hvad forskellen er, ved jeg ikke.

Sven

Fra : Michael Nielsen

Dato : 08-11-02 18:25

Sven wrote:

> [...]
> Jeg har forøvrigt lige set, at der er kommet en nyere BIOS, nemlig
> ver 1015, men hvad forskellen er, ved jeg ikke.

Jeg kan ikke få min til at boote når jeg flasher. Jeg har Bios 1006 og har
prøvet 1011, 1013 og 1015

I Asus liveupdate står der beskrevet forskellen mellem de forskellige
versioner

Kører du med jumperfree setting

Fra : Sven

Dato : 09-11-02 00:59

> Jeg kan ikke få min til at boote når jeg flasher. Jeg har Bios 1006 og har
> prøvet 1011, 1013 og 1015
>
> Kører du med jumperfree setting

Ja, jumperfri settings. Når du flasher skal du huske, at loade default value
i BIOS både før flash (sikkerhed) og efter flash (tit en nødvendighed for at
den kan starte).

> I Asus liveupdate står der beskrevet forskellen mellem de forskellige
> versioner

hmmm, kan du finde et sted, hvor forskellen mellem ver 1014 og 1015 står
beskrevet? Jeg kan ikke

Sven