Oppslag Bjerre Herred, Vejle
Fra : Rune Helland

Dato : 08-11-02 14:42

Søker opplysninger om en Ane Hansen Borg g.m.
Søren Peder Andersen, som måske var født i Glud

De fikk barna
Caroline Amalie Andersen?
Thora Johanne Marie Andersen, f. 21.6.1883 på Gludsmakr, Glud sogn
Karl Anton Møller Andersen, f. 27.10.1884 i Glud g.m Justine Rasmine
Christensen f. 19.1.1887 i Årslev sogn, Sønderhald,Randers og
Bertha Thyra Dagmark Andersen, f. 25.2.1887

Ana Hansen Borg hadde maske en bror som het Peder Hansen Borg, som var gift
med Kirsten Øllegaard Mikkelsen, som senere ble gift med husmand Rasmus
Sørensen, og fikk et barn utenom ekteskap i 1894, med ungkarl Niels
Rasmussen, på Ringsholm i Assens

På forhånd takk
Rune Helland
Kayes gt 6.
3179 Åsgårdstrand
Tlf 33 08 24 99

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 09-11-02 20:38

Ane Hansen Borg kan være en søster til Jørgen Hansen Borg født 7-8-1862 i As
sogn. Hans forældre var Jørgen Hansen Borg født 3-12-1817 i Glud og Marie
Sophie Hatting. Men jeg har ikke fundet at Jørgen har en bror Peter. Men jeg
har en notits om at Betty Kathinka Mikkeline Hansen Borg 26-1-1877 i
Kirkholm, Klakring vist er datter af Peter Hansen Borg.
Hvis jeg får tid søndag, vil jeg kigge på vores bibliotek, der har
folketællingen 1890 for Glud.
Hanne Bjørn

Rune Helland <ruhelland@sensewave.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ZaPy9.2202$P35.43209@news2.ulv.nextra.no...

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 09-11-02 20:38

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 09-11-02 20:52

Fra : Elsebeth Kristiansen

Dato : 11-11-02 14:31

"Rune Helland" <ruhelland@sensewave.com> wrote in message news:<ZaPy9.2202$P35.43209@news2.ulv.nextra.no>...
> [...]
> med Kirsten Øllegaard Mikkelsen, som senere ble gift med husmand Rasmus
> Sørensen, og fikk et barn utenom ekteskap i 1894, med ungkarl Niels

Hej Rune.

Ane Hansdatter Borg er født 103.1847 i Klakrign sogn døbt 2.4.1847 som
datter af huusfæster og fisker Hans Jens Borg og hustru Ane Hansdt. af
Klakring Strandhusene.
Moderen dør inden hun blev indledt. Nemlig den 24.3.1847 bdgr.
2.4.1847 hun var 38 år og døde af barselsfeber.

Hans Jensen Borg gifter sig igen 3.10.1847 med Birthe Pedersdatter
tjenestepige i Helberg Mølle, han er 44 hun 29 år. Han vacc. 28.8.1813
hun 24.5(intet årstal)

Hans Jensen Borg og Birthe Pedersdatter får 2.12.1848 en søn Peder
Hansen Borg, han er døbt i Klakring kirke.

Jeg har fundet 2 helbrødre til Ane nemlig Christian Hansen Borg f.
23.7.1840 og Thomas Hansen Borg f. 22.10.1843, der er sikkert flere.

Tilbage til Ane selv:

4.9.1875 copuleres i Glud kirke Ungkarl. fisker Søren Peter Andersen
Sømand af Glud 25 år vacc. 4.7.1850 og Pige Ane Hansdatter Borg, Hans
Jensen Borgs datter af Klakring Strandhuse tjenende i Glud 28 år vacc.
26.19.1848.

Håber dette kan bringe dig videre.

Med venlig hilsen
Elsebeth K. Kristiansen