Rensning af Spa
Fra : Ole Nielsen

Dato : 08-11-02 14:48

Hej NG

Jeg har et spa bad hvori der i bunden findes et stort skjult hulrum.

Hulrummet er svær at tømme helt for vand, og derved står der næsten altid noget vand tilbage efter vi har brugt det.

mit problem er at der i det stillestående vand bliver grumset og ulækkert.

Jeg har overvejet at fylde hulrummet med klorin for derved "effektivt" at rense hulrummet. (noget jeg tror fordi der er klor i
vandet i svømmehallen)

Er det en dum og / eller farlig ide ? eller kan i finde på en bedre metode ?

Jeg har spurgt i andre grupper uden held.

mvh
Ole

Fra : Henning Makholm

Dato : 08-11-02 14:57

Scripsit "Ole Nielsen" <batteries@ping.dk>

> Jeg har overvejet at fylde hulrummet med klorin for derved
> "effektivt" at rense hulrummet. (noget jeg tror fordi der er klor i
> vandet i svømmehallen)

Klorin uden effektiv skylning renser ikke noget videre, men det slår
eventuelle skadelige bakterier i sumpen ihjel. Synlige urenheder vil
stadig være der indtil du får det skyllet ordentligt ugennem.

--
Henning Makholm "Lucy giver mig en smule af sin
vandration. Hun siger, piger ikke bliver så

Fra : sunsite

Dato : 08-11-02 21:17

> Hulrummet er svær at tømme helt for vand, og derved står der næsten altid
noget vand tilbage efter vi har brugt det.

> mit problem er at der i det stillestående vand bliver grumset og ulækkert.

Jeg troede, at et spabad tørede sig selv helt med luft, har det ikke denne
fungktion, er jeg bange for, at du har et problem.

Det skidt der i spa badet er vel ikke ret stort, jeg går ud fra at der er et
filter, til at tage de lidt støre ting. og så vil jeg foreslå at du fylder
badet lader det køre lidt og så tømer det igen, bliv ved med det indtil du
er tilfreds med vandkvaligteten. Så ville jeg tøre det helt ud med en
kompresser eller lign. få at slå så mange bakterier ihjel som muligt. Og når
du så skal til at bruge det igen, skal du have fat i de rigtige sæber og
kemikalier til vandet.
Det er hvidst ret dyrt at holde et spa bad kørende, men gør man det ikke
rigtigt, kan det blive en farlig bakteriebombe, det kender man fra
udlejnings sommerhuse.

Jens

Fra : Ivar

Dato : 09-11-02 09:34

Ole Nielsen skrev:

> Er det en dum og / eller farlig ide ? eller kan i finde på en bedre metode ?

Du bør anvende nogle af de væsker, der er specielt udviklet til spa-bade.
Hvis dit spa-bad har renseautomatik, bør du benytte det efter hvert bad.
Hvis badet er uden automatik, bør du selv hælde noget væske i vandet efter
badet, og lade pumperne køre et stykke tid, før du tømmer vandet ud.
Du skal regne med en udgift på 10-20kr til væske pr. gang, og der
er _absolut_ nødvendigt at det bliver gjort.

Et spa-bad er dyrt og besværligt - det er nok derfor det regnes for eksklusivt.

Ivar

Fra : Jon Larsen

Dato : 11-11-02 14:40

> Du bør anvende nogle af de væsker, der er specielt udviklet til spa-bade.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Er der nogen grund til ikke at vælge Rodalon ?? I hvert fald som det
bakteriedræbende middel ??? Man skal bare huske ikke at blande det med sæbe
da det mister sin desinficerende egenbskaber ( iflg flaskens brugsforvirring

--
Jon Larsen
Gixxer 250