MS Windows
briani 27239
ASPI drivere
Fra : Roger.

Dato : 08-11-02 14:08

Hei
Jeg skulle starte min pc i dag, så fant min pc ikke mine cd rom.Prøvde da og
laste ned nye drivere til mine cd rom en plexwriter 40x12x40 en sony dvd rom
da kom denne melding opp aspi for win 32 is not initialized.
Har nå prøvd litt forskjellige aspi drivere som jag har funnet ,men saken
ordner seg ikke.Aspifix virket ikke, i menyen på denne så er filene fra
1999. Aspi_v472a2.virket ikke men disse filene er fra 2002 der står det at
de skal virke til xp.
Har prøvd med og laste ned selvutpakkede filer til min plextor men da sier
den at den ikke finner cd rom.Har så oppgradert til Xp Sp 1 men nei.Mitt OS
er XP Pro+Xp Sp 1.
Noen som har noen gode råd disse mottas med stor takk.

Mvh Roger

Fra : Roger.

Dato : 08-11-02 14:25

"Roger." <roger.holte@c2i.net> skrev i melding
> [...]
>
> Mvh Roger
>

> Dette sier de i enhets behanlingen på begge cd rommene.

Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være
skadet, eller den mangler. (Kode 39)

Fra : Madsen

Dato : 08-11-02 14:32

Roger. skrev:

> Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren
> kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

Det problem kan du sikkert løse ved at læse dette indlæg:
Hvis det ikke længere findes på din newsserver så prøv her:
<http://groups.google.com/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.edb.system.ms-windows&as_umsgid=Xns92909574A7DBEcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Hvad ASPI angår så prøv følgende:
<http://home.worldonline.dk/hijklm/aspi/aspi4all.zip> (234 KB).
Kør aspichk.exe, som sikkert fortæller at det ikke er installeret.
Kør derefter Aspi4all.exe og genstart. Efter genstarten kan du
så evt. bruge aspichk.exe igen til at kontrollere om det nu er
installeret, og om det fungerer som det skal.

Madsen.