MS Windows
briani 27239
Jeg får det gule kort hver time !!
Fra : L,A.

Dato : 08-11-02 11:57

Hej NG.

Jeg har opdaget et meget mærkeligt fænomen i min logbog til System i Windows
XP. Logbogen finder jeg ved at højreklikke på Denne Computer og vælge
Administrer - Logbog - og System.

Og hold så godt fast.........hver gang computeren tændes eller genstartes
går der præcist 4 timer, inden den første advarsel kommer. Herefter kommer
den præcist med en times mellemrum (+/- et par sekunder) så længe maskinen
kører.

Et eksempel: Computeren tændes kl. 16:08
I logbogen står der følgende:
Type: Advarsel
Dato: 07-11-2002
Klokkeslæt: 20:08
Kilde: ultra
Kategori: Ingen
Hændelse: 26
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: amd800

Herfra er fejlen den samme bortset fra tidspunktet, som nu ændres til 21:08,
22:08, 23:08 - you get the picture ;)
Kigger jeg nærmere på denne fejl (eller rettere Advarsel), så står der
følgende:
"Driveren har genkendt, at enheden \Device\Scsi\ultra1 har forældet eller
ukendt firmware. Dette kan betyde reduceret ydeevne."
Jeg kan så få oplyst lidt flere detaljer:
Dato: 07-11-2002
Filnavn: IoLogMsg.dll
Filversion: 5.1.2600.0
Firmanavn: Microsoft Corporation
Hændelses-ID: 26
Kategori: Ingen
Kilde: ultra
Klokkeslæt: 16:08:41
Produktnavn: Microsoft Windows Operativsystem
Produktversion: 5.1.2600.0
Type: Advarsel

Jeg har haft formatteret og om-installeret, opgraderet Bios og firmware i
min brænder men det er det samme underlige fænomen uanset hvad jeg gør.
Fejlen kommer også, hvis maskinen bare står og laver ingenting. Det eneste
der kører er Norton Personal Firewall og Norton Antivirus (begge fra
abonnement hos TDC).
Umiddelbart er fejlen hverken mærkbar eller synlig med mindre jeg
selvfølgelig går ind og kigger i logbogen, men har jeg reduceret ydeevne,
så skal der gøres noget ved det.

Jeg har en amd t-bird 800 mhz, Asus A7V-bundkort, 512 mb. ram, MSI Geforce 4
MX-420, 1 stk. 40 GB IBM hd og 1 stk. 40 GB Samsung HD, Soundblaster 128,
netkort, Lite-on 52x cdr, Plextor 121032 brænder og firewirekort. Dette
kører under Windows XP Prof. DK m/Service Pack 1.
Hardwaren ser ud til at virke fint nok - men hvad kan være årsag til dette
mysterium ? Håber I kan hjælpe.

Fra : Leony

Dato : 08-11-02 13:22

"L,A." <fja@ndsj.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Driveren har genkendt, at enheden \Device\Scsi\ultra1 har forældet eller
> ukendt firmware. Dette kan betyde reduceret ydeevne."

Den ligner meget denne her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q168483&

Find ud af hvilken enhed det drejer sig om.
Find derefter ud af om du kan få fat i en nyere firmware.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : **TwN**

Dato : 08-11-02 15:10

> "Driveren har genkendt, at enheden \Device\Scsi\ultra1 har forældet eller
> ukendt firmware. Dette kan betyde reduceret ydeevne."

Hvis din disk stadig kører fint, er der ingen grund til bekymring. Men du
kan upgradere din firmware, for at ydeevnen skal blive bedre...
"Dette kan betyde reduceret ydeevne" <=> ikke nogen kritisk fejl......
medmindre du har meget travlt med at kopiere store filer......

**TwN**