netværk mellem mac og pc
Fra : Poul

Dato : 08-11-02 11:24

Hej

Er der nogen der har erfaringer med at forbinde mac og pc(win98) via
ethernet?

Jeg har ADSL ved TDC. Switch og 2 IP adresser.
Begge maskiner er fint på internettet, men fildeling kan jeg ikke få til at
fungere.

Forslag?

Fra : Martin Djernaes

Dato : 08-11-02 18:07

Poul wrote:
> Er der nogen der har erfaringer med at forbinde mac og pc(win98) via
> ethernet?

Hvilken Mac?

> Jeg har ADSL ved TDC. Switch og 2 IP adresser.
> Begge maskiner er fint på internettet, men fildeling kan jeg ikke få til at
> fungere.

Det er vist kun Mac OS X som har Windows fildeling. Husk at Windows
bruger en MS "standard" til at dele filer. Installer en FTP server paa
baegge maskiner og du har adgang til dem. Installer Samba (eller noget
ligende) paa Mac'en, og du har hvad du vil have. OS 9 maskiner var saa
vidt jeg ved ikke foedt med en Windows share funktion.

Martin

Fra : Michael Lynge

Dato : 14-11-02 04:39

> [...]
> Jeg har ADSL ved TDC. Switch og 2 IP adresser.
> Begge maskiner er fint på internettet, men fildeling kan jeg ikke få til

Ja, et program der hedder "MacLan" skulel gøre det muligt for dig at oprette
netværk og fildeling mellem din windows PC og Mac/IMac.

Jeg har dog ikke selv prøvet det - da jeg ikke nåede så langt - men ellers
kan du kigge her:
http://www.eksperten.dk/spm/275622 eller inst. TCP eller appletalk. På w2k
kan du installere klient services for Mac og så kan du se pc-shares fra
mac'en.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-11-02 13:54

Poul <p@urt.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har ADSL ved TDC. Switch og 2 IP adresser.
> Begge maskiner er fint på internettet, men fildeling kan jeg ikke få til at

Skal du dele mange filer ?

Ellers send dem via nettet !

--
Med venlig hilsen Jesper