Underlægningsmusik til Dr. Strangelove
Fra : Mads Pedersen

Dato : 28-02-01 20:47

Flere gange undervejs i filmen, hvor man ser den enlige bombemaskine på vej
mod sit mål bliver der spillet noget baggrundsmusik - det lyder mest af alt
som noget marchmusik af en slags. Er der nogen der ved hvad nummeret hedder
( og eventuelt ved om det også har en tekst )?

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Fra : N/A

Dato : 01-03-01 23:56

Fra : Mads Pedersen

Dato : 01-03-01 23:56

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> skrev i en meddelelse

> Mads Pedersen <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:97jpdd$2vab$1@news.cybercity.dk...
>
> Nummeret hedder 'Bomb run'.og bliver også brugt bl.a i 'Die Hard 3'.

Ved du om det er originaludgaven der bliver brugt i Dr. Strangelove? Den
version jeg har fundet på en hvis fildelingstjeneste er rent instrumental,
men sådan som jeg husker det er der en tekst i stil med noget "When (eller
now?) Johnny comes marching home again, hooray hooray"

Mvh Mads

Fra : Torben B. Sørensen

Dato : 06-03-01 22:38

"Mads Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men sådan som jeg husker det er der en tekst i stil med noget "When (eller
> now?) Johnny comes marching home again, hooray hooray"

Det er en sang fra den amerikanske borgerkrig. Du kan læse teksten og høre
en MIDI-version af den her:
http://users.erols.com/kfraser/johnny.html

--
Torben B. Sørensen - t.sorensen@get2net.dk