Zyxel Zywall 10
Fra : Nicolay Høy

Dato : 07-11-02 22:06

Hejsa...

Jeg er ved at sætte en Zyxel Zywall 10 op.

Netværket er på følgende måde:

TDC Proaccess, modem => Zywall 10 => NT 4.0 server.

Der er installeret RAS og pptp på Serveren.

Zywallen er sat op til at sende at trafik videre til serveren default.

TCP/UTP er tilladt på lan siden.
PPTP og Gre er tilladt på Wan.

Når jeg forbinder mig via en vpn forbindelse f.eks en W2k får jeg lov
til at logge på, blive godkendt og få et ipnummer.
Men så kan jeg ikke mere.
Jeg kan ikke pinge noget og få svar tilbage.

Serveren er sat op til at De brugere der er logget på kan se alle på lan
siden.

Er der nogen der har en ide om hva der sker ?

Venlig Hilsen
Nicolay Høy.

Fra : MJ

Dato : 08-11-02 16:47

> Er der nogen der har en ide om hva der sker ?

Kontakt zyxel slutbruger-support. Deres tlfnr. kan du finde på www.zyxel.dk.

Jeg har tidligere fået kvalificeret hjælp på supporten. Dejligt med en
supportafd., hvor medarbejderne ved hvad det drejer sig om.

--
MJ

Fra : Kim Greve

Dato : 08-11-02 18:25

"Nicolay Høy" <news@nerdonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> TDC Proaccess, modem => Zywall 10 => NT 4.0 server.
>
> Der er installeret RAS og pptp på Serveren.
>
> Jeg kan ikke pinge noget og få svar tilbage.

Har du sat en WINS op?

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Kim Greve.