Cash toolbar problem
Fra : MSc

Dato : 07-11-02 21:47

Jeg er blevet inficeret med en toolbar som åbner hver gang jeg åbner min
browser, IE6.0. Jeg kan ikke slette den, da den åbenbart loader samtidig med
at jeg starter computeren. Hvordan slipper jeg af med sådan noget møg?
Mvh
Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-11-02 22:13

"MSc" <morten45@yahoo.dk> skrev :

>Jeg er blevet inficeret med en toolbar som åbner hver gang jeg åbner min
>browser, IE6.0

Det ville give bedre svar, hvis du oplyste om, hvor den kom
fra/hvilken toolbar det er.

Nu kan jeg ikke foreslå andet end Add Aware sikkert kan fjerne
den.
http://www.lavasoftusa.com

Fra : MSc

Dato : 07-11-02 22:35

> [...]
> fra/hvilken toolbar det er.
>
> Nu kan jeg ikke foreslå andet end Add Aware sikkert kan fjerne
Jeg forstår, men jeg ved ikke hvor den kommer fra, men den 'opstod'
umiddelbart efter jeg havde været inde på Seagate.com for at formattere en
ny HD. Toolbaren hedder Cash Toolbar og ligger sig som en toolbar under min
adresse toolbar. Den må have nogle skjulte filer, som jeg ikke kan
identificere under jobliste processer. Jeg har prøvet at slette den -også
med Add Aware, men uden held. Der ligger en mappe under programmer med
navnet Cash Toolbar, jeg har slettet det meste, men døjer med
"BrowserAidBarWnd.dll" og "CashToolbarIE.dll" Jeg får fejlmeddelsen: Adgang
nægtet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-11-02 23:18

"MSc" <morten45@yahoo.dk> skrev :

>Jeg forstår, men jeg ved ikke hvor den kommer fra, men den 'opstod'
>umiddelbart efter jeg havde været inde på Seagate.com for at formattere en
>ny HD. Toolbaren hedder Cash Toolbar

Det står jo i subject, hvad den hedder, så jeg havde ikke behøvet
spørge om det.
Det skyldes at jeg (og sikkert mange andre) skimmer nye indlæg
igennem og tit ikke læser overskriften, så det er en god ide at
nævne det i indlægget (og vi andre burde kigge noget bedre
efter).

>men døjer med
>"BrowserAidBarWnd.dll" og "CashToolbarIE.dll" Jeg får fejlmeddelsen: Adgang
>nægte

Har ikke hørt om den, så jeg kan ikke hjælpe yderlig.
Ikke andet, tjek at de ikke er skrivebeskyttet, prøv i fejlsikret
tilstand.

Kig i start => kør => msconfig => start
Samme vej, men => regedit om du kan finde noget der.

Elers er der måske en anden der har et bedre svar.