|
| Netværk via el-kabler i hjemmet? Fra : lcj@wanadoo.dk |
Dato : 07-11-02 18:29 |
|
Er der nogen steder, man kan købe dette i DK (eller noget
DK-kompatibelt via internettet)?
Lars
| |
Bertel Lund Hansen (07-11-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 07-11-02 19:33 |
|
lcj@wanadoo.dk skrev:
>Er der nogen steder, man kan købe dette i DK (eller noget
>DK-kompatibelt via internettet)?
Nej, og det kommer heller ikke. Jeg har set tre bølger af
optimistiske meldinger fra firmaer og senere brugere der glædede
sig - efterfulgt af en langvarig, larmende tavshed.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
lcj@wanadoo.dk (07-11-2002)
| Kommentar Fra : lcj@wanadoo.dk |
Dato : 07-11-02 20:21 |
|
On Thu, 07 Nov 2002 19:33:25 +0100, Bertel Lund Hansen
>
>Nej, og det kommer heller ikke. Jeg har set tre bølger af
>optimistiske meldinger fra firmaer og senere brugere der glædede
>sig - efterfulgt af en langvarig, larmende tavshed.
Det findes da til 110 volt - er der noget som forhindrer, at det kan
laves til 220 volt?
| |
Frank K. Jensen (07-11-2002)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 07-11-02 20:37 |
|
> >Nej, og det kommer heller ikke. Jeg har set tre bølger af
> >optimistiske meldinger fra firmaer og senere brugere der glædede
> >sig - efterfulgt af en langvarig, larmende tavshed.
>
> Det findes da til 110 volt - er der noget som forhindrer, at det kan
> laves til 220 volt?
Det er skam heller ikke derfor. Teknologien har været der i lang tid, men
den er bare blevet overhalet indenom af f.eks. ADSL og kabel. Som som mange
andre teknologier, ser vi det nok aldrig i danmark.
mvh Frank
| |
Bjarke Hansen (07-11-2002)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 07-11-02 21:00 |
|
"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3dcac0a3$0$772$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Det er skam heller ikke derfor. Teknologien har været der i lang tid, men
> den er bare blevet overhalet indenom af f.eks. ADSL og kabel. Som som
mange
> andre teknologier, ser vi det nok aldrig i danmark.
Det var jo ikke et offenligt netværk vi snakkede om...
Det er små "interne" net til beboelse.. Som kun række 50-100 meter
| |
Bertel Lund Hansen (07-11-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 07-11-02 21:13 |
|
Bjarke Hansen skrev:
>Det var jo ikke et offenligt netværk vi snakkede om...
>Det er små "interne" net til beboelse.. Som kun række 50-100 meter
Teknikken er dyr fordi den strøm der løber i elnettet ikke er
særlig ren. Transienter giver signaler der kan ramme uønskede
frekvenser, og det skal filtreres.
Teknikken findes skam også til 220 V. Det er prisen der er et
problem.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
lcj@wanadoo.dk (07-11-2002)
| Kommentar Fra : lcj@wanadoo.dk |
Dato : 07-11-02 23:41 |
|
On Thu, 07 Nov 2002 21:13:09 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:
>
>Teknikken er dyr fordi den strøm der løber i elnettet ikke er
>særlig ren. Transienter giver signaler der kan ramme uønskede
>frekvenser, og det skal filtreres.
Jeg har set en omtale af forskellige systemer på CNET.com - de skulle
kunne klare 14 Mb/s - rigeligt til mig.
>Teknikken findes skam også til 220 V. Det er prisen der er et
>problem.
Prisen i USA starter ved 70 dollar pr. tilkobling (USB) + 130 dollar
for en router. Det virker ikke helt uoverkommeligt, når alternativet
er at trække grimme kabler eller investere i WiFi.
Kan du henvise til nogle sites med priser på 220 volt-systemer?
Lars
| |
Bertel Lund Hansen (08-11-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 08-11-02 07:15 |
|
lcj@wanadoo.dk skrev:
>Prisen i USA starter ved 70 dollar pr. tilkobling
Jo. Hvad koster det nødvendige udstyr der skal stilles op inden
det overhovedet virker? Og jeg tænker ikke på kundens betaling.
>Kan du henvise til nogle sites med priser på 220 volt-systemer?
Nej, jeg har ikke konkret viden.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
lcj@wanadoo.dk (08-11-2002)
| Kommentar Fra : lcj@wanadoo.dk |
Dato : 08-11-02 12:37 |
|
On Fri, 08 Nov 2002 07:15:23 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:
>lcj@wanadoo.dk skrev:
>>Prisen i USA starter ved 70 dollar pr. tilkobling
>Jo. Hvad koster det nødvendige udstyr der skal stilles op inden
>det overhovedet virker? Og jeg tænker ikke på kundens betaling.
Hvilket nødvendigt udstyr? Det er et hjemmenetværk - der skal ikke
være andre ind over udover en ADSL-leverandør, som bare skal gøre hvad
den plejer. Så prisen er fortsat 70 dollar pr. PC-tilsluttet samt ca.
130 dollar for en router.
>>Kan du henvise til nogle sites med priser på 220 volt-systemer?
>Nej, jeg har ikke konkret viden.
Det lød ellers sådan da du kategorisk afviste det.
Lars
| |
Calle. (07-11-2002)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 07-11-02 21:12 |
|
Bjarke Hansen wrote:
> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in
> message news:3dcac0a3$0$772$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
>> Det er skam heller ikke derfor. Teknologien har været der i lang
>> tid, men den er bare blevet overhalet indenom af f.eks. ADSL og
>> kabel. Som som
> mange
>> andre teknologier, ser vi det nok aldrig i danmark.
>
> Det var jo ikke et offenligt netværk vi snakkede om...
>
> Det er små "interne" net til beboelse.. Som kun række 50-100 meter
Jeg mener at have set det på en svensk hjemmeside.
Eller her http://www.x10ideas.com/basics.htm
prøv ellers at søge på X10
--
Automatik Mekaniker
Calle
| |
Frank K. Jensen (08-11-2002)
| Kommentar Fra : Frank K. Jensen |
Dato : 08-11-02 01:07 |
|
> Det var jo ikke et offenligt netværk vi snakkede om...
>
> Det er små "interne" net til beboelse.. Som kun række 50-100 meter
Whoops, sorry about that
mvh Frank
| |
Bjarke Hansen (07-11-2002)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 07-11-02 19:55 |
|
<lcj@wanadoo.dk> wrote in message
news:ti8lsu0onh78lfe15ngl0llpk062g30m9s@4ax.com...
> Er der nogen steder, man kan købe dette i DK (eller noget
> DK-kompatibelt via internettet)?
tror desværre kun det er i 110V@60hz områder det er muligt....
| |
Hans L. Jørgensen (09-11-2002)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 09-11-02 21:49 |
|
"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3dcab710$0$124$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> <lcj@wanadoo.dk> wrote in message
> news:ti8lsu0onh78lfe15ngl0llpk062g30m9s@4ax.com...
> > Er der nogen steder, man kan købe dette i DK (eller noget
> > DK-kompatibelt via internettet)?
>
Tror det næppe. I Sverige - mener det var i malmø, har der været kørt
forsøg, ligeledes vist nok også i Norge, ved ikke med sikkerhed om det kom i
gang her i landet, på grund af stor modstand.
Modstanden mod det er _meget_ stor, da det støjer som bare _f@....._ på
frekvenser op til ca. 30 Mhz. og i enafstand helt op til 3-5 km.
Mener at ITST (Telestyrelsen) har dømt det dødt her i Danmark.
Det samme er vist også tilfældet i resten af EU.
--
Med venlig hilsen
Hans L. Jørgensen
Horsensvej 94, Tebstrup
8660 Skanderborg
| |
J.B.Lorez (10-11-2002)
| Kommentar Fra : J.B.Lorez |
Dato : 10-11-02 16:00 |
|
Kan man lave netværk via USB(2) ?
| |
Kas. (11-11-2002)
| Kommentar Fra : Kas. |
Dato : 11-11-02 10:41 |
| | |
Hans (11-11-2002)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 11-11-02 14:07 |
|
Kas. wrote:
> Linksys, Netgear og Efficient laver alle sådanne produkter. Om de er
> DK-kompatible, ved jeg ikke. Men det ser spændende ud:
De er alle 3 beregnet til 110V el-installation, hvilket tydeligt fremgår af
produktspecifikationerne.
--
mvh, Hans
| |
busted (20-11-2002)
| Kommentar Fra : busted |
Dato : 20-11-02 14:17 |
| | |
|
|