Blair Witch Project slutning? SPOILER
Fra : Peter Tønnesen

Dato : 07-11-02 17:32

Hejsa gruppe...

Sad lige og så ovenstående igår og igen forstår jeg ikke helt slutningen.

Hvad er det for et hus de finder?

Hvad er der blevet af Josh?

Hvad laver Mike ovre i hjørnet i huset, inden Heather bliver slået ned,
eller hvad sker der med hende?

Findes der en heks i filmen?

Bliver nogle af spørgsmålene opklaret i 2eren? Ellers tror jeg ikke jeg
gider at se den

Nogen der har noget online stof omkring en analyse eller lignende?

VH
Peter

Fra : Morten Steen

Dato : 07-11-02 23:56

Ikke for at lyde hoven, men med de spørgsmål du stiller har du vist ikke
fulgt særlig godt med. Jeg skal forsøge at redegøre :

> Hvad er det for et hus de finder?

Det er jo resterne af Rustin Parrs hus. Ham børnemorderen flere af
indbyggerne fortæller om i starten af filmen.

> Hvad er der blevet af Josh?

Ikke godt at vide. En morgen er han bare væk. Senere finder Heather jo nogle
af hans tænder, samt noget hår i en blodig klud.

> Hvad laver Mike ovre i hjørnet i huset, inden Heather bliver slået ned,
> eller hvad sker der med hende?

Ja, se dér har du sovet lidt. En af indbyggerne i starten fortæller netop
den "urban legend" omkring Rustin Parr. Rustin tog børnene med op i hytten.
Tog dem med ned i kælderen 2 og 2, og fik så den ene til at kigge ind i
hjørnet mens han dræbte den anden. Han kunne ikke klare deres stirrende
øjne!

> Findes der en heks i filmen?

Njaaaa... det er jo lige det.

> Bliver nogle af spørgsmålene opklaret i 2eren? Ellers tror jeg ikke jeg
> gider at se den

Nej, 2eren er en mere "konventionel" gyser. 2erens handling er faktisk
baseret på den viden at 1eren bare var en film. IMHO en fremragende, intens
gyser også.

> Nogen der har noget online stof omkring en analyse eller lignende?

Der kan jeg ikke hjælpe dig.

Som sagt bliver de fleste af disse spørgsmål opklaret i filmen. Du må
hellere lige se den igen. Og hold øje med detaljerne. :)

Men jeg vil lige tilføje til sidst at jeg STADIG synes BWP er en vildt
uhyggelig film. Glemmer aldrig første gang jeg så den... alene... på DVD...
en mørk aften... med alt lyset slukket. Jeg havde den vildeste gåsehud da
den sluttede, og turde dårligt gå rundt i lejligheden og tænde lyset igen.
Fedt at stadig kunne blive så skræmt i en alder af... ja, 24-25 har jeg da
nok været dengang.
Men jeg kunne aldrig finde på at se den på en kommerciel TV-station, der
afbryder med reklamer. Det er flowet sgu for intenst til.

Morten

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 08-11-02 00:16

> Der kan jeg ikke hjælpe dig.

Det kan jeg. Prøv at se om ikke der er nogle analyser under Blair Witch
Projects messageboard på denne side : www.imdb.com

> [...]
> Fedt at stadig kunne blive så skræmt i en alder af... ja, 24-25 har jeg da

Jeg var 15 da jeg så den - vil jeg mene?! :) - Uanset hvad folk end siger,
så tror jeg langt de fleste er blevet skræmt af denne film. Den er spooky.

> Men jeg kunne aldrig finde på at se den på en kommerciel TV-station, der
> afbryder med reklamer. Det er flowet sgu for intenst til.
>
> Morten

AMEN! Kunne lige se TV Danmark sende den i TV. Det ville godt nok være noget
af et antiklimaks!

Fra : Per Kristensen

Dato : 08-11-02 08:53

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gider at se den
>
> Nogen der har noget online stof omkring en analyse eller lignende?

Gør dig selv en tjeneste og glem denne kiksede B-film. Men du kan godt se
2'eren, for den syntes jeg var bedre.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 08-11-02 11:29

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Gør dig selv en tjeneste og glem denne kiksede B-film. Men du > kan godt
se

Ideen er da god, og den virkede også for mange, jeg var vist den eneste af
den flok jeg var med, den synes den var lidt uhyggelig og underholdende.
Filmen er kun noget ved, hvis man kan glemme det er fiktion og tro på det
man ser, det ku jeg så, og det kunne ca. 2/3 af biffen vist ikke.
Synes ikke filmen var vildt god, men synes at det var ret originalt, senere
har jeg så fundet ud af at de ikke var de første med denne form for
opbygning

> 2'eren, for den syntes jeg var bedre.

Tjaee den sagde mig så slet ikke noget. Den var meget ordinær og typisk for
den slags film, men kan man lide den genre, så er toeren nok udemærket.

Mvh. Brian

Fra : Lennart B.

Dato : 08-11-02 22:18

> Gør dig selv en tjeneste og glem denne kiksede B-film. Men du kan godt se
> 2'eren, for den syntes jeg var bedre.

Man kan nok ikke komme uden om at Blair Witch Project er en lille
"klassiker" da den er så anderledes som den er og har fået virkelig mange
til at tro på at den er "virkelig".

Fra : Thomas

Dato : 09-11-02 01:42

"Lennart B." <no@mail.dk> wrote in message

> Man kan nok ikke komme uden om at Blair Witch Project er en lille
> "klassiker" da den er så anderledes som den er og har fået virkelig mange
> til at tro på at den er "virkelig".

....men ikke desto mindre har en slående lighed med min barndoms FDF-natløb.
Er det filmkunst? Naaaaah....
Ja, man er ved at skide i bukserne, men FDF gjorde det nu bedre end Blair
Witch...

Thomas