ny dyrlæge
Fra : Pia J

Dato : 07-11-02 17:12

Nå, så er det da helt sikkert at vi skifter klinik. Var hos den nye i dag
med mine 2 killinger som har nyst vældig længe og den gamle som sikkert er
blevet smittet. For en måned siden blev de alle vaccinerede på en anden
klinik, hvor man, da det var første vaccination for den gamle burde have
opdaget følgende:

røde øjne
snask i ørerne (ingen mider, men meget irriteret - havde hun muligvis ikke
dengang)
rødt tandkød og meget tandsten på kindtænderne (synes jeg)

så hun har fået øjendråber, øredråber og 5 dage på sulfa

De små havde lyde på lungerne - ikke voldsomt, men man kunne høre de trak
vejret. Den ene lettere rød i øjnene.

en sprøjte hver og 5 dage på sulfa.

Eftersom symptomerne var forskellige, mente hun ikke chlamydia, det sætter
sig ikke helt nede i lungerne.

Og så tilbage på tirsdag.

Det var den kindtand... Som skulle have haft en krone på for længe siden og
går rundt med midlertidig fyldning...

Kan det være rigtigt at Hills Oral Care koster dobbelt så meget som andet
mad? Kan man få andre mærker?

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 07-11-02 17:13

ja det er altså Mivs som jeg ville give Oral Care, ikke min kindtand. Den er
bare taget af budgettet.

:Pia

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 07-11-02 20:07

Hej Pia.
Vil du fortælle hvilke dyrlæger det er, du har valgt hhv. til og fra?
Det er jo sandsynligvis i mit område (Næstved).

Mvh. Else.

Fra : Pia J

Dato : 07-11-02 21:20

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in message
> Hej Pia.
> Vil du fortælle hvilke dyrlæger det er, du har valgt hhv. til og fra?
> Det er jo sandsynligvis i mit område (Næstved).

Jeg synes måske ikke jeg vil begynde at hænge nogen klinikker ud pga EN
ko-dyrlæge. Men den ligger i nærheden af Slagelse, så du er ikke i
farezonen. Der hvor jeg var i dag hedder vistnok Næstvedegnens dyrehospital
og ligger i Skelby.

:Pia

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 07-11-02 23:57

> [...]
> ko-dyrlæge. Men den ligger i nærheden af Slagelse, så du er ikke i
> farezonen. Der hvor jeg var i dag hedder vistnok Næstvedegnens

Skelby... Var/er det ikke der ham Radiodyrlægen kom(mer) fra?

Hilsen
Lisbeth

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-11-02 00:24

Jo det var Kaj Knudsen, men han er vist nok gået på pension, og sønnen har
overtaget. Min søster var meget glad for sønnen til sine hunde.

Jeg har for ikke så længe siden været til foredrag på Slagelse Dyrehospital,
det virkede kompetent til katte. (har ikke selv brugt det)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia J

Dato : 08-11-02 09:40

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> [...]
Dyrehospital,
> det virkede kompetent til katte. (har ikke selv brugt det)

Det er heller ikke der, jeg har været... :)

Den nye dyrlæge jeg var hos var en kvinde, men det er vist en Jens et eller
andet som står for klinikken.

Jeg har ikke radio :)

:Pia

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 08-11-02 11:11

> Skelby... Var/er det ikke der ham Radiodyrlægen kom(mer) fra?

Jo, det er rigtigt. Godt husket, det er dæl'me mange år siden de sendte det
program.
Det var ham, med mottoet: "Afliv den" *S*.
Men det er ikke ham, der har det nu. Hans søn har overtaget, og har valgt at
fusionere med dyrlægerne i Herlufmagle (som den gamle dyrlæge ikke kunne
fordrage). Faderen har derfor nu sin egen, lille klinik, mens sønnen har
dyrehospitalet, der også har en afdeling i Næstved. Den i Herlufmagle (lige
om hjørnet for mig) blev desværre lukket efter fusioneringen.

Mvh. Else.
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 08-11-02 12:56

> 'Lisbeth Hviid Jakobsen' <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, det er rigtigt. Godt husket, det er dæl'me mange år siden de sendte det
> program.

Heh... Sådan går det når man bliver gammel *G* Jeg synes da ikke det er
så længe siden at det program var der... men det var det jo nok, så

Med venlig hilsen
Lisbeth Hviid Jakobsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-11-02 14:10

Udsendelsen kørte i midten af 90'erne, det var mit
"ynglings-krumme-tæer" program. Kai Knudsen var/
er muligvis en dygtig dyrlæge, men katte vidste han ikke meget om.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 07-11-02 22:35

> Jeg synes måske ikke jeg vil begynde at hænge nogen klinikker ud pga EN
> ko-dyrlæge.
Nåh, dér er forklaringen: du skulle jo have valgt en *katte*dyrlæge
(sorry, ku' ikke la' vær)

Men den ligger i nærheden af Slagelse, så du er ikke i
> farezonen. Der hvor jeg var i dag hedder vistnok Næstvedegnens
dyrehospital
> og ligger i Skelby.

Dejligt at høre, det er nemlig den, der er fusioneret med vores, og de
tilknyttede dyrlæger kommer på begge klinikker.

Mvh. Else.