Er det batteriet eller mobilen?
Fra : Digit

Dato : 07-11-02 16:34

Hej

Jeg har en Nokia 3310 som er begyndt at udvise buggy adfærd. Jeg har på
fornemmelse at batteriet ikke har det for godt eftersom den skal lades hver
dag. Det særeste er dog når jeg snakker i den; typisk et par minutter inde
i samtalen bipper den (lav kapacitet signalet)og slukker derefter. Fair
nok, den gik vel tør for strøm, så jeg sætter svinet til trafoen. Normalt
plejer telefonen jo så at skrive 'oplader nu' (eller noget i den stil) og
så starter lade animationen, men dette sker for det meste ikke (lig'som den
allerede *er* opladet).
Jeg prøvede eks. for 5 min. siden at den efter 2 mins samtale bippede og
slukker. Da jeg tændte den igen viste lade indikatoren 3 felter (altså 75%
kapacitet). Jeg ladede den op i går aftes/nat, så den burde altså få nok
føde.

Det skal lige siges at jeg også har haft nogle længerevarende samtaler her
på det sidste hvor den ikke kagede (men det er efterhånden sjældent at jeg
får "lov).

Kan det være batteriet?

På forhånd tak.

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : JMo.

Dato : 07-11-02 19:18

On 07 Nov 2002 15:33:54 GMT, Digit <Digit@Gnaveren.invalid> wrote:

>Kan det være batteriet?

Hvor gammelt er det??
Hvis det har mere end 1½ år på bagen er det ret sandsynligt..

Fra : Digit

Dato : 07-11-02 20:21

"JMo." ræsonnerede, og skrev d. 07 nov 2002:

> Hvor gammelt er det??
> Hvis det har mere end 1½ år på bagen er det ret sandsynligt..

Ja, noget i den stil. Jeg overtog den fra en kamma som skiftede til
Ericsson, så jeg er ikke helt sikker på alderen.. men et år er ikke
usandsynligt.

Hvis den nu var yngre.. hvad kunne så være galt?

Fra : JMo.

Dato : 07-11-02 21:21

On 07 Nov 2002 19:21:24 GMT, Digit <Digit@Gnaveren.invalid> wrote:

>Hvis den nu var yngre.. hvad kunne så være galt?

Formodentligt det samme.. Sandsynligheden bliver bare langt større jo
ældre batteriet er.

Li-Ion batterier kan max. klare ca. 500-800 opladninger afhængig af
type - NiMH en smule flere.

Fra : Digit

Dato : 07-11-02 23:55

> Formodentligt det samme.. Sandsynligheden bliver bare langt større jo
> ældre batteriet er.
>
> Li-Ion batterier kan max. klare ca. 500-800 opladninger afhængig af
> type - NiMH en smule flere.

Jeg har lige fået at vide at den åbenbart er hele 2 år gammel... så siger
det vel næsten sig selv

Problemet er så prisen for sådan et batteri. Så vidt jeg husker er de jævnt
peprede, så det er vel billigere at købe en ny telefon (vil jeg da tro).. ?

Tak for svarene.

Fra : JMo.

Dato : 09-11-02 01:46

On 07 Nov 2002 22:55:28 GMT, Digit <Digit@Gnaveren.invalid> wrote:

>Problemet er så prisen for sådan et batteri. Så vidt jeg husker er de jævnt
>peprede, så det er vel billigere at købe en ny telefon (vil jeg da tro).. ?

Årh, det ved jeg nu ikke rigtigt - hos Fona/Fredgaard kan du få et
uoriginalt Li-Ion batteri til 160,-

Fra : Enrique Vidal Sanche~

Dato : 08-11-02 10:04

Digit wrote:
> Kan det være batteriet?

Ja, højest sandsynligt. Jeg har haft nøjagtig de samme symptomer med min
3310'er og købte en ny batteri. Nu funger den perfekt.

Jeg købte en batteri på nettet (www.batterier.dk) til 259 kr.

Hilsen,
Enrique

Fra : Digit

Dato : 08-11-02 18:22

"Enrique Vidal Sanchez" ræsonnerede, og skrev d. 08 nov 2002:

> www.batterier.dk

Jeg må hellere få købt et. Tak for linket.