mænd, kvinder og porno
Fra : Andropov

Dato : 07-11-02 14:28

En gang for nogle år siden var jeg taget hen i en almindelig biograf
som var gået over til udelukkende at vise pornofilm. Da pornofilmen
var færdig kom jeg så ud fra biografen sammen med nogle andre ensomme
mænd. Der kom så 2 piger forbi mig og de vidste selvfølgelig godt jeg
havde været inde og se pornofilm da biografen jo ikke viste andet. Den
ene pige sagde : "støv på hjernen" til mig. Jeg tænkte betragter de
mig som et fuldstændig forkvaklet menneske med en forkvaklet
mentalitet. Jeg kommer til at tænke på et hit som kører på
musikprogrammet Boogie: It's just porn. Det burde jeg nok havde sagt
til dem. Man tænker lidt ved sig selv mon det er sådan de fleste
kvinder betragter mænd som ser pornofilm…..

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-11-02 21:09

[Andropov | 7 Nov 2002 05:27:50 -0800]

>Man tænker lidt ved sig selv mon det er sådan de fleste
>kvinder betragter mænd som ser pornofilm…..

Jeg håber det ikke, men det er nok gældende for en lidt for stor
mængde... Mange kvinder har en skæv opfattelse af mange "mandeting" -
præcis som mange mænd har en skæv opfattelse af mange "kvindeting".

Det er lidt sært; mænd og kvinder har levet side om side i mange tusind
år, dannet par og blevet forældrer, og alligevel har de ikke alt for
meget forståelse for hinanden... :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Chokmah

Dato : 07-11-02 22:23

On Thu, 07 Nov 2002 21:08:34 +0100, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

> [...]
>mængde... Mange kvinder har en skæv opfattelse af mange "mandeting" -
>præcis som mange mænd har en skæv opfattelse af mange "kvindeting".

ja der er jo ingen tvil om at prono film nok primært er et marked der
er rettet i mod mænd ... men hvis man skal definere de 2 køn
så tror jeg at det maskuline er noget der arbejder sig op i maximal
hastighed for at kulminere ( og der til er til er det handlings
ointerede der ligger i det meste Porno nok fortrineligt )

den femening oplever jeg mere som en cyklisk bevægelse - der forandre
størelse - det fungere for det meste meget godt ikke jeg fatter det...
men Øhh.... jow

>Det er lidt sært; mænd og kvinder har levet side om side i mange tusind
>år, dannet par og blevet forældrer, og alligevel har de ikke alt for
>meget forståelse for hinanden... :)

Rene ordet :"dialektik -ken (gr. dialektiké techné) samtalekunst, dvs.
debatmetode hvor modsætninger blev overvundet under fælles søgen mod
sandheden;
filos.: diskuterekunst, argumentationskunst;
tænkning gennem modsætninger;
logisk gennemgang af en sag med fremhævelse af dens forsk. sider;
hos Hegel: tankeovergang fra noget (tese») til dets modsætning
eller det værendes uophørlige bevægelse i logiske modsætninger
betragtet som lovmæssighed "

jeg tror for os Hetroer er denne *fremmedhed* i virkligheden en søgen
efter den tabte ½ del der gør os hele som mennesker - det at elske det
andet mere ind man forstår sig selv - tror jeg bedst jeg kan kalde det
- lidt malerisk indrømmet

MvH
Bo MM

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Tomas O.

Dato : 08-11-02 09:47

Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net> wrote in

> [...]
>
> Det er lidt sært; mænd og kvinder har levet side om side i mange tusind
> år, dannet par og blevet forældrer, og alligevel har de ikke alt for

En gang har der vel været balance..hverken matriarkale samfund eller
patriarkale samfund er lykken. Ligeværdighed er vel et sted vejen frem og
der er LANG vej endnu.

Ligeværdighed hvor det er naturligt at en mand kan vise følelser uden at
folk regner ham for en tøsedreng og hvor kvinder kan tjene ligeløn.

Tomas ak ja.. der er laaaaaang vej endnu

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-11-02 13:29

Rene' Hjorth wrote:

> Det er lidt sært; mænd og kvinder har levet side om side i mange tusind
> år, dannet par og blevet forældrer, og alligevel har de ikke alt for
> meget forståelse for hinanden... :)

Jeg gætter på at forståelse kun opstår ud fra en ydre nødvendighed,
samt at denne nødvendighed eksisterede førhen, men er forsvundet i
vore dage, på grund af feminismens voldsomme fremmarch.

--
Peter Knutsen

Fra : Henning

Dato : 10-11-02 20:51

Peter Knutsen wrote:

> vore dage, på grund af feminismens voldsomme fremmarch.

Som kun er et udtryk for omfordeling af arbejdsopgaver og
ikke for det basale, at danne par og reprodusere sig selv.

MVH
Henning