MS Windows
briani 27239
Opgradering....
Fra : :o\)

Dato : 07-11-02 14:39

Hejsa

Jeg har en Win XP Home Edition, og ønsker at opgradere til Professionel.
Skal jeg have fat i en fuld version eller kan jeg nøjes med en upgrade
version????

Med venlig
Oskar

Fra : Madsen

Dato : 07-11-02 15:06

skrev:

> Jeg har en Win XP Home Edition, og ønsker at opgradere til
> Professionel.

Kan ikke lade sig gøre. Du skal have fat i en WinXP Pro i stedet for
en XP Home. Det er to forskellige Windows-versioner.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 07-11-02 17:56

Madsen wrote:

> Kan ikke lade sig gøre. Du skal have fat i en WinXP Pro i stedet for
> en XP Home. Det er to forskellige Windows-versioner.

Han spørger også om han skal have fat i en fuld version af pro eller en
opgrade.

I følge dette skema kan man nøjes med en upgrade
http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/upgrade_prof.asp

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-11-02 18:32

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Kan ikke lade sig gøre. Du skal have fat i en WinXP Pro i stedet for
>en XP Home. Det er to forskellige Windows-versioner.

Hvorfor skulle han ikke kunne nøjes med en upgradeversion?

<http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/upgrade_prof.asp>

At han så bør lave en ren installation er en anden sag.

Fra : Madsen

Dato : 07-11-02 18:41

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Hvorfor skulle han ikke kunne nøjes med en upgradeversion?

Jeg kan forstå at jeg tager fejl. Var 110 % sikker på at man ikke
kan installere Pro oveni Home, men det er åbenbart ikke rigtigt.

> At han så bør lave en ren installation er en anden sag.

Ja, det var også mere eller mindre den overbevisning jeg svarede
udfra, men det er jo så ikke ens betydende med at det ikke kan lade
sig gøre, som mit første indlæg her i tråden gav indtryk af.
A' beklawer.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 07-11-02 19:46

On Thu, 07 Nov 2002 18:41:28 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>udfra, men det er jo så ikke ens betydende med at det ikke kan lade
>sig gøre, som mit første indlæg her i tråden gav indtryk af.

Det har du ingen særlig grund til. Men det lyder, som om du stadig
ikke har forstået, at der er to adskilte problemer:

1.
Kan man spare en hulens masse kr. ved at nøjes med at købe en
opgradering? Iflg.
<http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/upgrade_prof.asp>
er svaret ja. Og det ville jeg gøre i spørgerens sted.

2.
Kan man spare en hulens masse arbejde ved bare at installere Pro oven
i Home? Tilsyneladende ja, men som du ville jeg ikke vælge den
løsning.

En opgraderingsskive kan godt lægges ind på en blank disk. Install vil
bare lige se den opr. skive undervejs.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-11-02 20:10

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg kan forstå at jeg tager fejl. Var 110 % sikker på at man ikke
>kan installere Pro oveni Home, men det er åbenbart ikke rigtigt.

Det er der jo ingen, der siger han vil.

Fra : ;o\)

Dato : 07-11-02 22:40

Hej igen

Tak for de mange svar.

Nu vil jeg så overveje hvilken løsning jeg kan betale mig fra *S*

Med venlig hilsen
Oskar