Blotter gennemtævet
Fra : Bo Warming

Dato : 07-11-02 13:53

Blotter gennemtævet

Overfor en 8-årig og hendes veninde havde en 56-årig blottet sig. Påstås
det. Men ikke rørt dem.

Selvtægts-forbryderne var den 44-årige far og 30-¨årige moster. Han brækkede
næse og trykkede ribben på den formodede bagatel-forbryder, og har nu fået 3
måneder ubetinget og mosteren en betinget dom, der nok gøres til tvungen
samfundstjeneste

Det er og bør være en skærpende omstændighed at man går uden om politiet.

Måske man burde straffe også moderen, der ikke har opdraget sin pige til at
være ligeglad med blottere og til at have proportionssans og foreslå
familieråd, før man "nyder sig temperant" pr volds-løsning. I næsten al
pædofil-forbrydelse er forældrene hovedskyldige, mener mange fagfolk.

Friheds-straf mod selvtægtsforbrydere er selvfølgelig et dyrt og dårligt
valg - kæmpebøder og depositum der tilbagebetales, hvis de efter 10 år har
opført sig pletfrit, kunne overvejes.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Chokmah

Dato : 07-11-02 16:35

On Thu, 7 Nov 2002 13:52:52 +0100, "Bo Warming"
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

>Blotter gennemtævet
>

>Overfor en 8-årig og hendes veninde havde en 56-årig blottet sig. Påstås
>det. Men ikke rørt dem.

ja sådan kan det sgu gå
med al medfølese for at det lige var det der gjorede det for ham - så
ville jeg sgu nok også lappe ham et par flade hvis han blottede sig
over for min søster på 9 år - hun er unægteligt sær så jeg kan ikke
udelukke at hun vil tage det som en debatværdig situasion.
men ok hun er også en unikum - jeg ville selv være blevet skræmt fra
vid og sans af utryghed hvis der var en voksen mand der havde blottet
sig over for mig fra jeg var 7 til 12-13 ( ja så var det jo jeg altid
gik med kniv og den obligatoriske cykel kæde som kom med læder jakken
i 77 så efter det er jeg sgu ikke sikker på der ville have været
så meget tilbage at blotte sig med ?

uanset hvad så er det fint folk har derres præferancer - men man skal
sgu ikke trægge sine egene tilbøjeligheder ned over andre mennesker
uanset hvad man så selv måtte føle i den forbindelse om hvor
hjerteligt det er -

jeg har altid talt varmt for de pædofiles ret til at finde løsninger
og debatere derres sag så vi kan lære dem at forstå .... men
jeg har ikke fantasi til endsig på noget tidspunkt fundet mulighed for
en skudsikker model der kunne realisere et drifst forhold i mellem
barn voksen - ja måske er det bare kultur og frem for alt så er det
individuelt - men uagtet det så ....er der for mange dårlige
erfaringer med netop denne konstelasion ....til at det kan siges som
regl det er ansvarligt !

Mv
Bo M Mogensen
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Danish Bacon

Dato : 07-11-02 22:39

Vil ikke sige meget andet, end at blotteren er heldig, at det ikke var min
datter han stødte på. Så var han ikke sluppet med knubs og brækket næse.
Helt iorden at han fik røvfuld, dog ærgrer det mig at faderen fik en dom.
Bevares, selvtægt er ikke godt, men jeg havde selv gjort det!!

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Maria Aagaard

Dato : 08-11-02 00:15

Hejsa...

Nu skal det lige siges, at han vidst ikke blotterede sig seksuelt, men dog
blot skulle lade vandet. At han så vælger at gøre det på en legeplads, er så
ikke så smart tænkt! En legeplads gemt godt væk bag træer. Det skal osse
lige siges at kommunen, har valgt at legepladsen skal være synlig, for ikke
at få samme kedelige situration igen!!!

Med venlig Hilsen Maria

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-11-02 09:37

"Maria Aagaard" <maria_aagaard@hotmail.com> wrote in message

> Nu skal det lige siges, at han vidst ikke blotterede sig seksuelt,
> men dog blot skulle lade vandet.

Hvor ved du det fra?

> At han så vælger at gøre det på en
> legeplads, er så ikke så smart tænkt! En legeplads gemt godt væk
> bag træer.

Lugter lidt af kynisk, velovervejet handling, synes du ikke?

--
-Jens B.

Fra : Tomas O.

Dato : 08-11-02 09:44

> [...]

> bag træer. Det skal osse lige siges at kommunen, har valgt at
> legepladsen skal være synlig, for ikke at få samme kedelige situration

Så han fik tæsk for at lade vandet. Det er vel netop derfor selvtægt er
dumt.

Tomas

Fra : Danish Bacon

Dato : 09-11-02 00:01

Athan blot skulle lade vandet er hans egen version af sagen. Sådan en
version ville jeg også komme med i hans sted. Men jeg tror nu ikke på den.
Og jeg tror heller ikke at 2 små pige finder på historien om at han skulle
have blottet sig hvis der ikke var bare et gran sandhed i det.

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-11-02 19:00

Danish Bacon wrote:

> [...]
> Helt iorden at han fik røvfuld, dog ærgrer det mig at faderen fik en dom.
> Bevares, selvtægt er ikke godt, men jeg havde selv gjort det!!

Sikke en go måde at lære din datter om, at hun kan fortælle dig alt hvad
hun oplever.

Datter fortæller far, at hun har set en blotter med hele udstyret fremme
--->> Far gør noget grumt ved blotteren --->> Far kommer i fængsel.

Mon din datter vil have, at du kommer i fængsel? Næh vel. Mon ikke at
hun så undlader at fortælle dig (eller anden voksen hun bør have tillid
til) noget om noget grumt fremover?

Og nej, jeg siger ikke at man ikke skal foretage sig noget. Men selvtægt
er ikke og har aldrig været løsningen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Chokmah

Dato : 08-11-02 21:17

On Fri, 08 Nov 2002 19:00:09 +0100, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

> [...]
>
>Datter fortæller far, at hun har set en blotter med hele udstyret fremme
>--->> Far gør noget grumt ved blotteren --->> Far kommer i fængsel.

jamen det ved jeg sgu ikke et eller andet sted ikke - far siger også
her slår loven ikke til - så her sætter jeg ind og det tager jeg gerne
min staf for - fordi min kærlighed til dig er højre ind loven.
sådan tror jeg der er mange foældre der har det med derres børn -
sådan er min ( emotionelle ) far da - jeg tviler godt nok på at han ku
slå nogen til pluk fisk
men han kan saten bankme gør livet surt for dem der gør hans kære
fortræd og det ikke bare sådan i situasionen han er sur resten af
livet og han er fanme grov.

>Mon din datter vil have, at du kommer i fængsel? Næh vel. Mon ikke at
>hun så undlader at fortælle dig (eller anden voksen hun bør have tillid
>til) noget om noget grumt fremover?

det kommer an på tilliden i mellem barn og voksen - jeg tror som jeg
sagde før - føler den voksne ægte kærlighed til sit barn så er den
hinside og over loven -

i det hele taget tror jeg at enhver stor kærlighed er over loven.

>Og nej, jeg siger ikke at man ikke skal foretage sig noget. Men selvtægt
>er ikke og har aldrig været løsningen.

det er jeg da enig med dig i - men jeg kan også godt forstå dem hvor
det klikker ...ikke dermed sagt at de skal undrages sig derres ansvar
fordi de står sig måske moralsk bedre ind en almindelig voldsmand.

men kunne du slet ikke forestille dig en krælighed til din kone eller
et famille medlem der ville kunne bringe dig i en situasione hvor du
ville kunne drives til at handle uden for lovens rammer ???

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-02 02:02

dom.

I good old Wild West skete det at en pige blev voldtaget og pøblen lynchede
en taber fra "the usual suspects" ihjel - uden at der var forsket i hvem der
egentlig var voldsmanden.
Ofte myrdede pøblen en uskyldig.

Det er interessant, at så mange her helst vil tro på den pige, der fik sin
far i fængsel, og som måske digtede, at vandladning var blottelse.

Kryds-forhør ved en retssag med forsvarer og anklager - det er hvad
kendetegner civilisation.

Muslimer kan finde retfærdighed i koranen og afskyr videnskabelighed - men
ville du ikke værdsætte Vestlig oplysningstids objektive og kritiske
retfærdighed, hvis du pissede ubemærket op ad et træ nær en legeplads, og
siden fik besøg af en forarget fra der har hørt et rygte om en fjer der er
blevet til fem høns?

Fra : Chokmah

Dato : 09-11-02 02:28

On Sat, 9 Nov 2002 02:01:47 +0100, "Bo Warming"
> [...]

>en taber fra "the usual suspects" ihjel - uden at der var forsket i hvem der

Øhh ja men nu var han jo ikke uskyldig ?

>Det er interessant, at så mange her helst vil tro på den pige, der fik sin
>far i fængsel, og som måske digtede, at vandladning var blottelse.

Hmm ja ....men under normale vandlandninger i det fri dægger man well
sit lem til hvis der er chanse for at andre mennsker skulle komme
forbi - indrømmet jeg har selv en bøde 400 spir for at pisse op af
nørre farimarks gade i mylder tiden i en brandert i 95.

>Kryds-forhør ved en retssag med forsvarer og anklager - det er hvad
>kendetegner civilisation.

ja gerne bisidet af en advokat for tiltalte .....

>Muslimer kan finde retfærdighed i koranen

stop det der pis skrå op BW - du har faktisk statede en spænende debat
der er ingen grund til at trægge den ned i sølet med nogen racistiske
- laller bemærkninger.

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-02 17:39

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message

> Øhh ja men nu var han jo ikke uskyldig ?

Er du synsk? Retten har ikke set på blotter-anklagen OVERHOVEDET endnu.
Men journalister skriver som om deres fornemmelser er videnskabelige
beviser.

> [...]
> forbi - indrømmet jeg har selv en bøde 400 spir for at pisse op af
> nørre farimarks gade i mylder tiden i en brandert i 95.

Du er en helt at du udsatte dig for sådant justitsmord - københavnsk
politis flirten med "zero tolerance" har givet bagslag og de her holdt op
med de pjattede bøder.
Dumme love skal brydes, så alle kan indse dumheden.

> [...]
>
> stop det der pis skrå op BW - du har faktisk statede en spænende debat
> der er ingen grund til at trægge den ned i sølet med nogen racistiske

Hvordan stopper man PIS skråt op? Hvis du ikke kan lide mit
"Pretereo censeo Cartaginem esse delendam" så ignorer det.
Der er ikke dårlig netikette i at associere frit eller vende tilbage til
sine yndlingskæpheste.

Fra : Chokmah

Dato : 09-11-02 20:04

On Sat, 9 Nov 2002 17:39:02 +0100, "Bo Warming"

>Er du synsk?

ja !

>Retten har ikke set på blotter-anklagen OVERHOVEDET endnu.

Nå jeg troede det var noget du viste - det var nu rart om du lagde en
kilde til avisen med en link findes well til de fleste artikler

>Men journalister skriver som om deres fornemmelser er videnskabelige
>beviser.

jow....

>Du er en helt at du udsatte dig for sådant justitsmord

mange tak - jeg har sandliget flere både for slagsmål hærværk indbrud
indrømmet den med pisning - mener jeg selv gik under bagatel grænsen
det samme med slagsmål da jeg sådan set ikke slog nogen ned men slog
igen.

> - københavnsk
>politis flirten med "zero tolerance" har givet bagslag og de her holdt op
>med de pjattede bøder.
>Dumme love skal brydes, så alle kan indse dumheden.

der om er vi da enig - love er vejledene .... noegn gange er de gode
andre gange er de absurde - jeg kan ikke se der er nogen grund til at
jeg skal ha min hund i snor - da hun ikke gør nogen noget -
men jeg kan godt forstå man skal have en utilregnelig rotweiler i snor
osv.
jeg tror nu poltiet er enige ....for de køre nu tit forbi hvor den
lige satan fiser afsted for an mig ....der slår de nu ikke bremserne i
og indkalder reserve fra nørrebro...

men lad og nu holde os til sagen - om bloterie....
og hvad det kan føre med sig...

> [...]
>"Pretereo censeo Cartaginem esse delendam" så ignorer det.
>Der er ikke dårlig netikette i at associere frit eller vende tilbage til

nej men det er da bare ærgeligt når du nu rent faktisk for gang i en
spæenden debat som folk gider at være med i at du så trægger den ned i
noget racist søleri... det ødelæggere retsen af indlæget og den
troværdighed som jeg mener du præsentere ved kvaliteten af resten af
indlæget.

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-11-02 00:41

Chokmah wrote:

> men kunne du slet ikke forestille dig en krælighed til din kone eller
> et famille medlem der ville kunne bringe dig i en situasione hvor du
> ville kunne drives til at handle uden for lovens rammer ???

Jo desværre.

Jeg håber da inderligt, at jeg aldrig kommer i en sådan situation.
Både for familiemedlemmets fysiske og psykiske helbred og
gerningsmandens førlighed, samt for mine karrieremuligheder (plettede
straffeattester er ikke så godt at have har jeg ladet mig fortælle).

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-11-02 14:57

On Mon, 11 Nov 2002 00:40:55 +0100, Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote:

>Jo desværre.

nahh det er der sgu ikke noget beklageligt ved dte er træls at haven i
sitiuasionen ja - men gøre hvad der skal gøres når den er der er noget
andet !

> [...]
>gerningsmandens førlighed, samt for mine karrieremuligheder (plettede
>straffeattester er ikke så godt at have har jeg ladet mig fortælle).

jaee bumelum - hvis det er selvforsvar og man reelt er blevet krænket
osv - så ..... men det er så en anden historie....

Mv
Bo MM

--
http://www.bobdylan.com/songs/iandi.html
http://www.bobdylan.com/songs/landlord.html + http://www.highwaytoacdc.com/parole/rideon.php3

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-11-02 13:05

Bo M Mogensen wrote:

> jaee bumelum - hvis det er selvforsvar og man reelt er blevet krænket
> osv - så ..... men det er så en anden historie....

Beklager Bo. En selvtægtshandling er noget helt andet end en
selvforsvarshandling.
Når man er blevet krænket, så må man stadig ikke begå selvtægt.

For at der er tale om selvforsvar, så skal det være en overhængende
trussel mod egen eller andres helbred og liv.

Når ens datter er blevet krænket af en blotter, så er der ikke tale om
en aktuel overhængende trussel mod egen eller andres helbred og liv.
For det første går der højst sandsynlig et signifikant tid mellem
krænkelsen og at man får det at vide.
For det andet er helbredet og livet ikke truet ved synet af nøgen person
(uanset hvor forskrækkende det end måtte være).

Fra : Danish Bacon

Dato : 09-11-02 00:06

Selvfølgelig er det en svær problemstilling. Skal man tæske manden der gør
din datter fortræd eller skal man lade det være op til et retssystem der i
mange tilfælde straffer relativt mildt?
Det er muligt, at jeg efter lidt betænkningstid i situationen (som jeg
håber aldrig bliver aktuel) ikke selv ville røre manden. Men så kunne han
sgu snuble når han gik på gaden. Straffet ville han blive, det er sikkert!
Men nej, det er ikke smart at jeg skulle ind og sidde i 30-40 dage for
vold, slet ikke i en situation hvor min datter ville have mest brug for at
jeg var hjemme hos hende, så derfor ville jeg formentligt ikke selv røre
ham. Men lysten til at se ham få tæv for det ville afgjort være der.

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-11-02 00:51

"Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> skrev :

Hej Kim Høegh-Guldberg.

>[Indlæg + bundcitat fraklippet]

Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : T'abula R'asa

Dato : 08-11-02 20:23

Chokmah skrev bl.a.:

> Med al medfoelelse for at det lige var det der gjorde det for ham -
> saa ville jeg sgu nok ogsaa lappe ham et par flade hvis han blottede
> sig overfor min soester paa 9 aar [...] jeg ville selv vaere blevet
> skraemt fra vid og sans af utryghed, hvis der var en voksen mand,
> der havde blottet sig overfor mig fra jeg var 7 til 12-13 [...]

> Uanset hvad, saa er det fint folk har deres praeferencer - men man
> skal sgu ikke traekke sine egne tilboejeligheder ned over andre
> mennesker uanset hvad man saa selv maatte foele i den forbindelse
> om hvor hjerteligt det er [...]

Der er saa bare forskel paa at stikke flade ud og braekke folks knogler.
Og jeg tilslutter mig personligt baade afsender og Tomas, som mener, at
selvtaegt er aldeles uacceptabelt i forhold til anklagedes rettigheder.

Og ser vi nu lige bort fra skyldsspoergsmaalet her, er det saa rimeligt
at slaa mennesker halvt eller helt ihjel, fordi de alene maatte have
blottet sig eller befoelt mindreaarige udenpaa toejet? Paadrager barnet
sig virkelig en langvarig psykisk skade, fordi det skulle have set en
fremmed mands stive pik eller mod oenske have foelt dennes haender
paa dets numse og laar? Shit, saa staar det virkelig skidt til med
psyken derude.

Men ellers haaber jeg, du (selv) har det godt. Her for ikke saa laenge
siden forlod jeg (frivilligt) min gamle stilling til fordel for noget
mere udfordrende/relevant arbejde med tosprogede elever. Og saa er der
den saedvanlige begivenhed, at jeg har moedt en ny (otteaarig) pige.
Kampen fortsaetter paa alle fronter...

Venlige hilsener
Peter

--
All that no-one sees, you see, what's inside of me
Every nerve that hurts, you heal, deep inside of me

--"Joga" [Homogenic] 1997, Bjork.

Fra : Michel Komischke

Dato : 08-11-02 20:39

On Fri, 08 Nov 2002 19:23:15 +0000, T'abula R'asa wrote:

> [..] Paadrager barnet
> sig virkelig en langvarig psykisk skade, fordi det skulle have set en
> fremmed mands stive pik eller mod oenske have foelt dennes haender
> paa dets numse og laar?

Ja, det gør barnet!

--
,''`. Michel Komischke
: :' :

Fra : Chokmah

Dato : 08-11-02 21:08

On 8 Nov 2002 19:23:15 -0000, T'abula R'asa <tabularasa@nym.alias.net>
wrote:

>Der er saa bare forskel paa at stikke flade ud og braekke folks knogler.
>Og jeg tilslutter mig personligt baade afsender og Tomas, som mener, at
>selvtaegt er aldeles uacceptabelt i forhold til anklagedes rettigheder.

ja men Carsten skriver også en lang dunner tale for at overlade det
til myndighederne - hvad man optimalt set også bør gøre -
men jeg ville sgu da være blevet skide ræd selv hvis jeg var løbet på
sådan en da jeg var barn - bare det at have en til at stå og glo på
mig ( opdgaede jeg ) imens jeg sad på hingange storbælt færge fra et
lokum til et andet var sgu da dybt traumatiserene.

der er teori og praksis ... og der er sgu bare nogen tinge man ikke
gør.... gør man det så afligevel - jamen så resikere man sgu og få
noget på hovedet - sårn_da_livet -
og man for dem sgu ved selvtægt - kender en der fik 14 dage for at
tæve en der havde stukket ham ned med kniv - ja ham med kniven fik 3
mdr - det var Body E... fra Thy han var satme stor - men han holdt
bogstaveligt talt tarmen ind med venstre hånd løb den anden ind - der
well fik 9 brækkede riben og en hjerne rystelse mm.

- det er sgu en svær tanke den her fordi på mange måder så synes jeg
sgu tit for er for vatetde og konsikvens løse nu om dage tingen bliver
snakket eller syltet ihjel ....

der kan jeg et eller andet sted godt følge dem der på et eller andet
tidspunkt for nok også selv gør noget ved det.

jeg mener ikke rocker ære osv.

>Og ser vi nu lige bort fra skyldsspoergsmaalet her, er det saa rimeligt
>at slaa mennesker halvt eller helt ihjel, fordi de alene maatte have
>blottet sig eller befoelt mindreaarige udenpaa toejet?

ja det ved jeg sgu ikke - det er det well ikke men jeg kender godt den
der hissighed fra mig selv eller snarre da jeg var barn - hvor det
bare sige klik også ser man hvis lys og man kommer til sig selv med en
puls på 230 også er alt smaderet omkring en - man forstår ikke en gang
selv jeg tror i den slags situasionen der er både blotter og voldsmand
hinsides noget vi kan betragte som sund fornuft...lang væk ren
drift...

>Paadrager barnet
>sig virkelig en langvarig psykisk skade, fordi det skulle have set en
>fremmed mands stive pik eller mod oenske have foelt dennes haender
>paa dets numse og laar?

det er jo ikke til at sige - det er sgu sikkert meget individuelt -
havde det være fra en kvinde ville jeg hele mit liv synes det var mums
men fra en mand fy for satan ....

> Shit, saa staar det virkelig skidt til med
>psyken derude.

ja det gør det sgu nok ... det er well ikke så meget syken der ude .
skide være med den ... men i den isloerede situasione hvor det faktisk
sker .... jamen nogen kan well li det andre kan ikke - jeg vil væde på
at de fleste drenge børn med glæde ville gå om bord i en voksen kvinde
krop hvis de slev ku styre det -

med piger ved jeg det ikke ?
dynest set er jeg jo en jysk bonde røw - men jeg tror jeg har en en
eller anden grundligene ide om at piger er mere skrøbelige...

men selvfølig er jeg groft generaliserene ... jeg er trods alt kærste
med en jern lady ( det meste af tiden ) og nu gør jeg noget som jeg
ikke bør - ( fortæller om freYa uden at have fåed hendes samtygge men
hun er ikke kommet hjem endnu ) og jeg tror den går -
men hun havde sidet som banr med et jæv alderene famille medlem også
var der så kommet en blotter og stillet sig foran dem med sagerne
fremme - helt roligt have hun sagt til ham : skrid da af helved til
din laterlige nar !
tænk sig det gjorede han faktisk ...

>Men ellers haaber jeg, du (selv) har det godt.

jow tak og lige måde ( også selv om vi måske for første gang ikke er
helt enige om en sag - men det skal der også være plads til )

det lyder både spænende og godt.

bedste hilsner
Bo MM

Fra : Freya

Dato : 11-11-02 09:01

Hej Chokmah <chokmah@c.dk>, du skrev:

> [...]
>var der så kommet en blotter og stillet sig foran dem med sagerne
>fremme - helt roligt have hun sagt til ham : skrid da af helved til

Nu husker jeg ikke lige den nøjagtige ordlyd, men fyren var en kendt
original i byen, og formentlig ufarlig. Jeg kaldte ham ikke en
latterlig nar :)

Med til historien hører, at ingen af os på nogen måde tog skade af
oplevelsen, og at visse medlemmer af vores familie, som vi vidste
ville reagere hysterisk, fortalte vi den simpelthen ikke til. Dermed
afskar vi os så nok fra muligheden for psykolog-hjælp, og
sandsynligvis derfor havde - og har vi den dag i dag, et fuldstændig
afslappet forhold til episoden ;)

--
Freya

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-11-02 14:53

On Mon, 11 Nov 2002 09:00:53 +0100, Freya <freyz@c.dk> wrote:

>Nu husker jeg ikke lige den nøjagtige ordlyd, men fyren var en kendt
>original i byen, og formentlig ufarlig. Jeg kaldte ham ikke en
>latterlig nar :)

Gu gjorede du så - du hader bare og prale - du var sej som saten !

> [...]
>afskar vi os så nok fra muligheden for psykolog-hjælp, og
>sandsynligvis derfor havde - og har vi den dag i dag, et fuldstændig

ja du har da - meeeen jeg ved sgu ikke - om det lige var DET der
gjorede det - men kender du andre ind din fætter der sider og læser i
telefon bogen ?
Bo MM

Fra : Freya

Dato : 12-11-02 20:11

Hej Bo M Mogensen <chokmah@c.dk>, du skrev:

> - du var sej som saten !

Og derfor var det slet ikke nødvendigt for mig at kalde nogen for
latterlig ;)

>ja du har da - meeeen jeg ved sgu ikke - om det lige var DET der
>gjorede det - men kender du andre ind din fætter der sider og læser i
>telefon bogen ?

Ved nærmere eftertanke, så gik han rent faktisk til talepædagog i en
periode, så der finder du nok årsagen... ;)

--
Freya

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-11-02 21:21

On Tue, 12 Nov 2002 20:10:57 +0100, Freya <freyz@c.dk> wrote:

>Og derfor var det slet ikke nødvendigt for mig at kalde nogen for
>latterlig ;)

ja dte kan nemligt siges på en langt være måde

>Ved nærmere eftertanke, så gik han rent faktisk til talepædagog i en
>periode, så der finder du nok årsagen... ;)

du har du sgu da arldrig fortalt noget om :(((------???
for hvad dog ????
du har da det smukkeste blide jysk jeg nogen sinde har hørt ?

men jow det kan da godt være - det er en af de oplevelser der har
gjort dig stærker som du har overlevet

gider du ikke lige at gå på mes ?

Bo

Fra : Freya

Dato : 12-11-02 21:34

Hej Bo M Mogensen <chokmah@c.dk>, du skrev:

>du har du sgu da arldrig fortalt noget om :(((------???

Jøsses. Du har da vist alt for travlt i dk.admin.* til at koncentrere
dig om at _læse_ indlæg her.

--
Freya

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-02 22:56

"Freya" <freyz@c.dk> wrote in message

> Nu husker jeg ikke lige den nøjagtige ordlyd, men fyren var en kendt
> original i byen, og formentlig ufarlig. Jeg kaldte ham ikke en
> latterlig nar :)

Hvad opnåer man ved at håne og kalde en stakkel for "latterlig"?

Er der et eneste dokumenteret eksempel på at en blotter har styrke til at gå
videre og blive voldelig? De er vist - ligesom psykiatriske patienter der
ikke er behandlingsdømt pga vold - UTROLIG EGOSVAGE OG UFARLIGE

Så forældrenes snerperi er og bliver hovedproblemet

Fra : Nette

Dato : 10-11-02 02:38

"T'abula R'asa" wrote
>Paadrager barnet
> sig virkelig en langvarig psykisk skade, fordi det skulle have set en
> fremmed mands stive pik eller mod oenske have foelt dennes haender
> paa dets numse og laar?

Måske, måske ikke. Men det er dumt af den voksne at tage det ansvar, da ikke
engang den voksne kan vide, hvordan barnet vil reagere på det fremover.

Nette

Fra : Henning

Dato : 10-11-02 21:14

Nette wrote:
> "T'abula R'asa" wrote
>
> Måske, måske ikke. Men det er dumt af den voksne at tage det ansvar,
> da ikke engang den voksne kan vide, hvordan barnet vil reagere på det
> fremover.

Selv om de mennesker der udsættes for risiko faktore statistisk, for
70% vedkommende ikke får varige men, er der jo ikke en kæft, der på
forhånd kan sige, hvem der får men og hvem ikke!

MVH
Henning

Fra : Nette

Dato : 11-11-02 09:07

"Henning" wrote

> Selv om de mennesker der udsættes for risiko faktore statistisk, for
> 70% vedkommende ikke får varige men, er der jo ikke en kæft, der på
> forhånd kan sige, hvem der får men og hvem ikke!

Lige præcis det jeg mente. Mange tak for hjælpen.

Nette

Fra : Henning

Dato : 10-11-02 21:30

T'abula R'asa wrote:

> [...]
> skulle have set en fremmed mands stive pik eller mod oenske have
> foelt dennes haender paa dets numse og laar? Shit, saa staar det

Næh det står skidt til med pædofiles psyke og empati, hvis de mener
de har ret til at befamle børn eller blotte sig for dem!
Du afslører dig mere og mere som tiden går Peter og du skriver
indlæg på indlæg!

Lad os dvæle lidt ved det der kaldes risiko faktorer, det er der
lavet statestikker over. ( find dem selv, du er jo pædagog og ved
hvor du skal finde dem)
Ca 30% af de der udsættes for risikofaktorer vil få livsvarige
men i større eller mindre udstrækning!
Hverken du eller andre har ret til at spille "lykkelotto" med børns
eller menneskers liv i det hele taget!

Synes du det er prisen værd, at "kun" ca. 30% af de der udsættes
for overgreb får varige men? Det er jo kun lovgivningen der afholder
dig fra at følge dine preferangser, ikke din etik og moral, for der
har du jo udtrykt dig klart, at du mener du i virkeligheden har
morals og etisk ret til at have sex med børn?

MVH
Henning

Fra : Chokmah

Dato : 10-11-02 22:34

On Sun, 10 Nov 2002 21:30:19 +0100, "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>
wrote:
*snip*

> [...]
>har du jo udtrykt dig klart, at du mener du i virkeligheden har
>morals og etisk ret til at have sex med børn?

ja se det er jeg godt nok enig med Henning i -
de pædofiles skal høres have lov til at ytre sig - have alt det
kunstige materiale til rådighed som man kan fremstille - de må gerne
have ikke fysisk men kontakt med børn om det kan administreres.
men den fysisk bareier bør arldirg overskirdes.

Mv
Bo M Mogensen

Fra : Freya

Dato : 11-11-02 09:56

> [...]

>have ikke fysisk men kontakt med børn om det kan administreres.
>men den fysisk bareier bør arldirg overskirdes.

Det er godt nok ærgeligt at det her bliver gjort til et spørgsmål om
de pædofiles ret, contra børnenes, samtidig med at I lukker øjnene for
den mulighed forældre har for at forebygge og lindre de skadelige
virkninger et overgreb har.

Det er jo ikke et spørgsmål om enten eller, altså at enten skal
forældre opdrage deres børn ordentligt, eller også har blottere ret
til at blotte sig for dem. Blottere har ingen ret til at blotte sig,
men det fritager ikke forældrene for ansvar.

Hvis en fornuftig anti-hysterisk opdragelse kan medvirke til at børn
lettere kan håndtere en situation med en blotter, så er det vejen
frem!

Dermed siger jeg ikke at blottere bare skal rende rundt og blotte sig.

På samme måde, lærer man sine børn, at selvom der er grønt lys i
trafikken, skal de alligevel se sig for, fordi der findes hensynsløse
billister. Ja, det lærte jeg da som barn, og jeg ville da godt nok
synes at mine forældre var nogle idioter, såfremt de mente at jeg
skulle holde på min ret til at gå overfor grønt for enhver pris.

Dermed siger jeg ikke at idiot-bilister har ret til at køre overfor
rødt.

Børn har ret til at færdes uden at blive udsat for børnelokkere og
blottere, men man må nu engang forholde sig til verden som den ER og
ikke som man ønsker den skal være.

--
Freya

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-11-02 14:43

On Mon, 11 Nov 2002 09:56:28 +0100, Freya <freyz@c.dk> wrote:

hwa saten Kælling
skal du komme her og erklære dig alt andet ind uforbeholdent enig med
din mand du for sgu en tur over låret så skal jeg lære dig en ting
eller 2 om forebygelse og eftertanke !
Nå men du kan du ha til gode ....

> [...]
>de pædofiles ret, contra børnenes, samtidig med at I lukker øjnene for
>den mulighed forældre har for at forebygge og lindre de skadelige

jow men det er jo 2 ting der køre sammen jo større muligheder de
pædofile for - for aflad , jo mindre bliver risiko for overgreb.
og skulle skaden ske ja men så må man jo som forælder støøtte barenet
optimalt og selvføligt skal man lære poden at tage vare på sig selv -
MAN MÅ KUN BRUGE sin tåre gas pistol i mod seksual forbryder:)

> [...]
>til at blotte sig for dem. Blottere har ingen ret til at blotte sig,
>men det fritager ikke forældrene for ansvar.

nej Blotter har ikke ret til at blotte sig - men det gør de jo :)
hvordan man så reagere på det - ja ...det er selvføligt op til
forælderene at lære barnet at håndtere det så fornuftigt som muligt
- et barn der viler i sig selv og har slev tillid , vil næppe blive
bragt ud af fatning over noget der reelt ikke sker noget ved for der
jo ikke tale om fysisk kontakt....
men nu er det jo en skam det mest er mænd - jeg er sikker på hvis der
vat tale om en kvindelige blotter så vil det være et hit og et større
tiløbs stykke for drenge i alle alder
men mænd ad ad ad.....

>Hvis en fornuftig anti-hysterisk opdragelse kan medvirke til at børn
>lettere kan håndtere en situation med en blotter, så er det vejen
>frem!

jamen klart ... en situasione der er uproblematisk for barnet er jo
ikke noget problem ...som med f.eks en blotter.

man kunne slevføligt også sige at gensidigt oralt i overenstemelse med
barn voksen ku jeg da godt foretsille mig ku være en rigtig go
oplevelse imens det står på MEN det store vederlags fri spørgsmål er
hvad der sker på sigt... hvordan det præger selvopfatelsen.

menjeg tror tit man ser den pædofile som Bo Warmins *slik onkel* en
gamle fed vamle mand - men find bare en 7 årig dreng der ikke vil
bytte 2/3 af sit legetøj for at få lov til at gå amok på dolly partons
rum patter

>Dermed siger jeg ikke at blottere bare skal rende rundt og blotte sig.

nej du ku well gøre det på en en nøgen strand - en ø lejer osv gå i
sauna - med mindre det der gør det for dem er det at det er forkert.
ulovligt osv.

> [...]
>skulle holde på min ret til at gå overfor grønt for enhver pris.
>
>Dermed siger jeg ikke at idiot-bilister har ret til at køre overfor

ja ....man kunne også forestille sig forælder der gav derres børn så
stor livs apetit så de synes det var værd at ointere sig om
trafikken:)

>Børn har ret til at færdes uden at blive udsat for børnelokkere og
>blottere, men man må nu engang forholde sig til verden som den ER og
>ikke som man ønsker den skal være.

afgjort .... ikke for at lave fis med det men de gange hvor jeg er
skvattet på cykel røget af en hest osv. så har jeg også hadet tyngde
kraften som den var personelig

kYs i kussen manden din
Bo

Fra : Freya

Dato : 12-11-02 20:09

Hej Bo M Mogensen <chokmah@c.dk>, du skrev:

>jow men det er jo 2 ting der køre sammen jo større muligheder de
>pædofile for - for aflad , jo mindre bliver risiko for overgreb.

Jaja, men det oprindelige indlæg handlede jo faktisk slet ikke om
pædofile, men om en blotter og reaktionen derpå.

> [...]
>oplevelse imens det står på MEN det store vederlags fri spørgsmål er
>hvad der sker på sigt... hvordan det præger selvopfatelsen.

Der er da ingen tvivl om at det er skadeligt. Det vil jo være en
oplevelse som barnet enten måtte vælge at holde hemmelig, eller
risikere blæst ud af proportioner såfremt han betroede sig til andre
om.

En god oplevelse er da en god oplevelse uanset hvordan vi vender og
drejer det, men ville den få lov at forblive det hvis forældre og
skolepsykolog fik kendskab til den? Næppe.

--
Freya

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-11-02 21:26

On Tue, 12 Nov 2002 20:09:13 +0100, Freya <freyz@c.dk> wrote:

>Jaja, men det oprindelige indlæg handlede jo faktisk slet ikke om
>pædofile, men om en blotter og reaktionen derpå.

jamen det er da rigtigt -

> [...]
>oplevelse som barnet enten måtte vælge at holde hemmelig, eller
>risikere blæst ud af proportioner såfremt han betroede sig til andre

ja oralt det er måske så hæftigt igen om end det i sig selv er fysisk
harmløst.
tjaaaaa ---- men altså hvis et drenge barn fik lov til at gramse løs
på et par bapser - det er en drøm der går i opfyledelse ... jeg kan
bedre forstå det med mænd - fordi det er det første man ser for sig.

>En god oplevelse er da en god oplevelse uanset hvordan vi vender og
>drejer det,

jamen det er jo det jeg siger.....

>men ville den få lov at forblive det hvis forældre og
>skolepsykolog fik kendskab til den? Næppe.

nej men det er så noget andet - vi andre skal jo heler ikke stå til
regnskab for vores forældre eller en skole pysolog ( indrømmet det
ville sætte tingen i perspektiv - klip-klap

hjertligst
manden din
Bo

Fra : Henning

Dato : 11-11-02 18:43

Freya wrote:
> Hej Chokmah <chokmah@c.dk>, du skrev:

snip
> Børn har ret til at færdes uden at blive udsat for børnelokkere og
> blottere, men man må nu engang forholde sig til verden som den ER og
> ikke som man ønsker den skal være.

Du har ret i det du udtrykker om forældreansvar!
Verden er nu engang ikke ideel og man må som forældre forsøge at
ruste børnene til the real world så godt som det nu kan lade sig gøre.

Det er forældrenes pligt at fortælle om blottere, pædofile (børnelokkere)
etc. Hvad de MÅSKE kan møde i deres opvækst, hvad de ikke må
accepterer andre udsætter dem for, hvordan de i evt tilfælde skal
reagerer osv. osv.

Det er forældrenes PLIGT at ruste deres børn til livet!
Meget er måske vundet ved at forberede børnene og hvis skaden sker,
at forældrene optræder rolig og behersket, så forældrenes vrede, banden
og svovlen, ikke lægges oven i det aktuelle barns traumer og dermed
forstærke de følelser barnet har i forhold til det overgreb det har været
udsat for, som igen som følgevirkning, vil gøre det uendeligt meget
sværere for barnet at komme ud på den anden side, med et afklaret
sind og følelsesliv.

I påkommende tilfælde, har barnet mest brug for opmærksomhed,
ømhed og kærlighed, forældre der kan rumme barnets følelser, uden
at reagere med vrede ( selv om forældrene er fyldt med hævntørst
og raseri, det må de gå andet sted hen med, barnet skal ikke rumme
eller udsættes for disse følelser oveni)

Men nu er vi ude i de terapeutiske aspekter og ikke længere i debat
om seksuelle overgreb mod børn er tilladt eller ej og hvor pædofile
mener at der ikke kan begås seksuelle overgreb mod børn, da disse
er seksuelle individer, med lyst til sex med voksne, hvilket der i de
pædofiles øjne er talrige eksembler på, da børn jo flirter med voksne,
kravler op på de voksnes skød og tager de voksne om halsen, ja sågar
kysser de voksne, medens de presser deres små barnekroppe tæt
ind til dem de sidder hos, kort sagt, forfører den voksne med alle
midler som en jævnbyrdig, den lystfølelse den voksne oplever ved
det, får ham/hende til at betragte det som at barnet ønsker aktivt sex,
ud fra devisen, når jeg har lyst til sex med barnet, har barnet også
lyst til sex med mig, for han/hun har jo gjort mig liderlig med sin måde
at være på, ja bare ved sin blotte tilstedeværelses charme etc.

MVH
Henning

Fra : Freya

Dato : 12-11-02 20:04

Hej "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>, du skrev:

>Men nu er vi ude i de terapeutiske aspekter og ikke længere i debat
>om seksuelle overgreb mod børn er tilladt eller ej

Denne debat har ikke på noget tidspunkt haft udgangspunkt i de
pædofiles, eller blotteres ret til at begå overgreb. Ingen har
agiteret for at det skulle være lovligt at forgribe sig på børn.

Den startede med en ganske uskyldig blotter, som måske, måske ikke,
var gået ind bag nogen buske for at lade sit vand, og efterfølgende
fik tæsk af nogle afstumpede voldelige egoister, fordi et par børn fik
et glimt af en sølle pik.

Carsten Riis har beskrevet en mulig konsekvens af denne form for
selvtægt, ganske udmærket her:

Fra : Henning

Dato : 12-11-02 21:57

Freya wrote:
> Hej "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>, du skrev:

Hej FreYa!

> Den startede med en ganske uskyldig blotter,

En blotter er ikke uskyldig, vedkommende skal jo foretage
en fysisk handling for at vise frem.

> som måske, måske ikke,
> var gået ind bag nogen buske for at lade sit vand, og efterfølgende
> fik tæsk af nogle afstumpede voldelige egoister, fordi et par børn fik
> et glimt af en sølle pik.

Om manden bare skulle tisse eller hvad, ved vist ingen rigtig noget
om for nuværende, men generelt er jeg også mod at der øves selvtægt!

En stor del af de reaktioner der sker fra de voksne i forbindelse med
overgreb mod børn, er mere skadelige for børnene, end selve den
oplevelse barnet faktisk blev udsat for, når man udelukker der begås
vold/tvang mod barnet.

Børn af nudister, tager ikke skade på sjælen over at se voksnes
kønsorganer, så når der er tale om "ren blotning" uden andre
seksuelle tiltag, vil jeg også hælde til,at det fra de voksnes side, slås
hen under bagatel grænsen, i stedet for at skræmme barnet fra vid og
sans over det skete.

Dette næste er hvad jeg får ud af som essensen af bla. pædofiles
argumentation for sex mellem børn og voksne:

Den opfattelse vi har af seksualitet, er kulturelt og socialt betinget.
Hvis man forestillede sig et samfund, hvor et folkeslag havde sex
med hinanden på x og tværs, med en fødsel til død aldersspredning
blandt deltagerne, ville det vi betragter som pædofili, være en
naturlig del af dette samfund og ville ikke betinge skader på sindet,
derfor er der, ud fra de betingelser, ingen børn der vil tage skade af at
deltage seksuelt i voksen/barn seksualitet, hvor der ikke påføres barnet
fysisk smerte ved f.eks. at penetrere det, i et sådan samfund, ville f.eks.
incest heller ikke give barnet skader på sindet,

Firkantet og unuangseret set, kan vores syn på pædofili, incest etc.
koges ned til at det er kulturelt og socialt betinget og de skader der
sker på børns sind er sociale skader på grund af vores kulturs normer
og ikke på grund af de seksuelle forhold de involveres i fra vugge til
voksen stadiet, så længe det ikke er forbundet med tvang og fysisk
vold/smerte oplevelser. Et bevis jeg oplevede en pædofil mand fremføre
var: " Et spædbarn er ligeglad med om det får tilbudt en narresut eller
spidsen af en pik at trøste sig med, det vil med lige stor fryd tage mod
pikken, som dets moders brystvorte"

MVH
Henning
Ps. Jeg er generelt tilfreds med at leve i den kultur vi har i Danmark.

Fra : Kristine Gazel

Dato : 14-11-02 16:05

Henning wrote:

> [...]
> seksuelle tiltag, vil jeg også hælde til,at det fra de voksnes side,
> slås hen under bagatel grænsen, i stedet for at skræmme barnet fra

Men hvorfor egt. kun børn af nudister - kom jeg til at tænke på.
Det jeg mener er, at hvis de fleste forældre lod børnene se dem gå i bad,
tage tøj på etc. uden at der var noget odiøst i det, ville banet vænne sig
til at se hvordan folk ser ud når de er nøgne. Og det ville måske betyde, at
de slet ikke ville blive forskrækkede, og måske slet ikke ville opfatte det
som en krænkelse, hvis de *så* en anden (end deres fars) voksen mands pik.
Det betyder ikke at jeg billiger, at fremmede mænd eller kvinder render
rundt og viser børn (og andre) deres kønsorganer, bare at en form for
ubornethed måske kan tage brodden af hele situationen. At det så helelr ikke
var "nødvendigt" at banke folk, men blot bede dem om at lade være med at
blotte sig.

Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Stud. scient. bibl.
"He who lends a book is an idiot. He who returns the book is more
of an idiot". - Anonymous, Arabic Proverb

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-11-02 19:50

On Thu, 14 Nov 2002 16:05:02 +0100, "Kristine Gazel"
<kristine@FJERNDETTEgazel.dk> wrote:

>Men hvorfor egt. kun børn af nudister -

det kan der faktisk være noget om det er i grunden lidt ærgeligt

> [...]
>tage tøj på etc. uden at der var noget odiøst i det, ville banet vænne sig
>til at se hvordan folk ser ud når de er nøgne.

ja og nej - min far har nu altid taget de små med i bad well til de
bleb en 9-10-11 år ..... men så sker der en eller anden form for
ja_det_gør man bare ikke.... når puberteten melder sig - svært at
forklare hvorfor men det er bare indlysende.

>Og det ville måske betyde, at
>de slet ikke ville blive forskrækkede, og måske slet ikke ville opfatte det
>som en krænkelse, hvis de *så* en anden (end deres fars) voksen mands pik.

nej men det kommer well også an på situasionen ... hvis der vader en
rundt på en stran som gud ha skabt denne så er det well som det skal
være ... men kommer der en eller anden rabiat stoder springene ud af
en busk i en park og trække rjakken til side - så er det well ikka
bere det at vedkomen blotter sig - men at der er noget ubehageligt i
situasionen ...

>Det betyder ikke at jeg billiger, at fremmede mænd eller kvinder render
>rundt og viser børn (og andre) deres kønsorganer, bare at en form for
>ubornethed måske kan tage brodden af hele situationen.

en go løsning men nu er vi sgu ikke alle ens - men hvem ved måske om
20-30 kan man gå rundt den en trævl det er en menneske ret...
jeg sider og tænker på om det var sådan i nogen af de lande kultuer
jeg har været i ....penis kusse ved voksne mennesker nej... i
sydamerika - afrika er der nok steder hvor topløshed er normalt
men ikke *bundløshed* jeg tror uagtet hvordan man drejer det så for
det en - måske mest mænd til at tænke på sex - ja de kan faktisk ha
svært ved at koncentrede sig om andet - jeg mener at ku huske en
trusse reklamer der var enorm - de simpelthænd var nød til at pille
ned da bil no 5 var kørt ud over kanten på en bro.

> At det så helelr ikke
>var "nødvendigt" at banke folk, men blot bede dem om at lade være med at
>blotte sig.

nej det er well ikke så tit det er nødvendigt at banke folk - med
mindre det er i selvfosvarat man bliver enten truet overfaldet eller
frihedes berøvet.

menjeg tror sgu de fleste hetro skesuelle mænd fataser om end ikke så
megte som om sex - men tæt på om , at udøve vold
volden er en del af vores samfund den har altid været det - sex og
vold er det enste der går igen i enhver kultur og et eller andet sted
ligner de hianden lidt - de kommer det sammen sted fra - dybt dernede
i arkerne hvor virkligheden bliver til i sin rå form.

nu har jeg ikke selv udøvet vold i mange 6-7-8 år

ahh jeg smed en vitnamesik lommetyv ½ vejs igenem en restuarant en
gang - men der skete nu ikke noget.....

men når jeg tænker tilbage på 70 ernes skole gård de har få gange hvor
man virkeligt fik nok og alt blev til hvidt lys og adralin tiden står
stille inde i hovedet på en - man er hinsides konsikven og fornuft ...
det minder til forveksling om et rigtigt godt samleje - en konsikvent
udrensning af blokeringer kompromisser *fornuft*....
det er den slags slagsmål man ikke taber
det er den slags samleje hvor man for orgasme.

MvH
Bo MM

Fra : Henning

Dato : 15-11-02 15:45

Kristine Gazel wrote:

> Men hvorfor egt. kun børn af nudister - kom jeg til at tænke på.

Jeg nævnte nudister fordi det er en kultur, hvor alle aldre og køn
er repræsenteret, hvor børn vænnes til at se alt hvad der anatomisk
kan observeres, uden de tager skade på sjæl og krop af den grund.

> [...]
> måske betyde, at de slet ikke ville blive forskrækkede, og måske slet
> ikke ville opfatte det som en krænkelse, hvis de *så* en anden (end

Her i huset har vi aldrig skjult os for børnene, men der kommer en
periode i børnenes liv, hvor de helst er forældrenes nøgenhed foruden,
den periode må man som forælder så respektere, uden at blive
hysterisk tildækkende, men ikke længere bare vade ind i rum, hvor man
ved børnene opholders sig etc. etc.
De første tegn jeg oplevede var, at børnene selv begyndte at skjule sig
og låste døren når de gik i bad etc. etc.

> [...]
> brodden af hele situationen. At det så helelr ikke var "nødvendigt"
> at banke folk, men blot bede dem om at lade være med at blotte sig.

En blotter kan sammenlignes med en tvangs-neurotiker, han /hun
kan af al magt prøve at bekæmpe trangen, men kan ikke lade være
uanset konsekvensen, hvis en kvinde der kommer ud for en blotter
er i stand til at sige: Ja, men herregud det er da ikke noget at vise frem,
jeg har set det der var mere imponerende, så får blotteren ikke den
gevinst, der animere ham til at fortsætte.

MVH
Henning

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-02 07:18

> [...]
> den periode må man som forælder så respektere, uden at blive
> hysterisk tildækkende, men ikke længere bare vade ind i rum, hvor man

Selvfølgelig er det ikke altid etisk eller klogt , at respektere
vildledte børns forargelse over deres forældres nudisme. Voksne har
ansvar for at vejlede dem ud af vildledning.

Indenfor hjem og havens høje plankeværk har både min far og jeg altid
været nudist, og hvis børn pludselig får et anfald af fisefornem
snobbethed(og stalinsoldatagtig lyst til at være konform), så forråder
man sin egen gode børneopdragelse, hvis man tar tøj på for at købe sine
børns accept derved..
Kommer der gæster, er det en anden sag.

Sindsyge har sund reaktion på et sygt samfund, siger antipsykiaterne
klogt, og det sindsyge samfunds hjernevask af godt opdragne børn, til
pludselig at blive dømmesyge, smålige og intolerante og
konformitets-krævende, har jeg og min far da ofte bøjet mig for. Men
ligesom med pædofili, er der ikke klare regler om hvad skaber størst
mulig lykke for flest mulig mennesker, på langt sigt.

> De første tegn jeg oplevede var, at børnene selv begyndte at skjule
sig
> og låste døren når de gik i bad etc. etc.

Dem om det

> En blotter kan sammenlignes med en tvangs-neurotiker,

Som psykiatrisk ansat burde Henning vide at den værste skade på de
psykiatriske afvigere opstår ved at folk bruger lægeord som skældsord -
og Henning bruger nu våse-ordet "tvangs-neurotikere" om banebrydende
lykkeskabende pionerer

Dengang jeg var studievært på en lokalradio og havde en række
psykiatri-overlæger som interviewofre, forelagde jeg dem at deres
kollega Mogens Jacobsen havde kaldt Glistrup sindsyg.
Alle svarede at det var dybt kritisabelt og i strid med læge-etik og
lægeløfte, at diagnosticere folk der ikke 1. har søgt hjælp selv , eller
2. er i behandling pga vold/tvang.

Henning bør, selvom han kun er underordnet til lægerne, tale med sin
chef om ikke han handler i strid med sin stands klare moralske
forpligtelser(eller ihvertfald ville være det, hvis han anklagede
navngivne mennesker på den svinske måde han gør med en mindretalsgruppe:
nudister.
Hvornår argumenterer han for sin løgn om OT hos mig - jeg har hundred
tilfælde ´på OT fra hans side, men jeg er tolerant. Tror han at han er
folkevalgt med særstatus? Det var en manipuleret afstemning uden
usenet-værdi).

Fra : T'abula R'asa

Dato : 08-11-02 22:13

PSW:

Michel skrev:

> Ja, det goer barnet!

Jeg synes, det kunne vaere interessant at vide, hvad du bygger den
opfattelse paa, naar du nu virker saa overbevist.

Peter S. Winding, s.a.p.
TabulaRasa@nym.alias.net

--
Krystalnat-demo, loerdag d. 9. nov. 2002, kl. 17:00, mod nazisme,
racisme & fremmedhad. Fakkeltog fra Nytorv til Raadhuspladsen,

Fra : Michel Komischke

Dato : 08-11-02 22:49

On Fri, 08 Nov 2002 21:13:27 +0000, T'abula R'asa wrote:

> Jeg synes, det kunne vaere interessant at vide, hvad du bygger den
> opfattelse paa, naar du nu virker saa overbevist.

Gerne, jeg kender et barn der blev "befølt udenpå tøjet" i en alder af ca
10 år.. hun har stadig problemer her 4 år efter, og vil nok aldrig få et
normalt forhold til sex (ifølge psykiateren).

--
,''`. Michel Komischke
: :' :

Fra : Per

Dato : 09-11-02 18:45

In article <pan.2002.11.08.21.48.59.108128@REMOVEstreetwise.dk>,
crashKEEP@REMOVEstreetwise.dk says...

> Gerne, jeg kender et barn der blev "befølt udenpå tøjet" i en alder af ca
> 10 år.. hun har stadig problemer her 4 år efter, og vil nok aldrig få et
> normalt forhold til sex (ifølge psykiateren).

Mon ikke hun havde nogle problemer til at begynde med? De fleste 10årige
jeg har mødt vil have sparket ham hårdt og løbet som bare fanden.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-02 05:41

> Mon ikke hun havde nogle problemer til at begynde med? De fleste 10årige
> jeg har mødt vil have sparket ham hårdt og løbet som bare fanden.

Hvis ikke man har fået en snerpet opdragelse og har PROBLEMER TIL AT BEGYNDE
MED, kan alle tåle lidt befamling, lidt voldtægt der ikke gør gravid eller
aidssmitter, lidt sexchikane, lidt pædopornvideooptagelse.Det man ikke dør
af bliver man stærkere af!

Hovedskyldig er sjældent de dømte, men de snerpede

Hvis jeg blev analvoldtaget en dag på Vesterbro, ville jeg da gerne have at
forbryderen fik en straf, der kunne mærkes - men at ømhed i min (eller en
piges) ringsmuskel skal koste længere fængsling end hvis jeg blev sparket
til blindhed eller rullestolskørsel, er udtryk for kvindesagens extreme
skadelighed.
FORAGT AL SNERPERI, men foragt ikke de snerpede(frit efter Gandhi)

Fra : Nette

Dato : 10-11-02 11:40

"Bo Warming" wrote

> [...]
> af bliver man stærkere af!
>
> Hovedskyldig er sjældent de dømte, men de snerpede

Det giver jeg dig slet ikke ret i, men for at snakke dit sprog:

Er det så ok at en fremmed gør ting ved et barn, når den fremmede ikke ved
om barnet er opdraget "snerpet" og derfor får efterfølgende mén af det? Kan
en fremmede virkelig tillade sig at være så egoistisk?
- Barnet kunne sagtens klare sig med den "snerpede" opdragelse, men mødet
med den voksne ødelagde det hele....

Nette

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-02 20:54

> [...]
> en fremmede virkelig tillade sig at være så egoistisk?
> - Barnet kunne sagtens klare sig med den "snerpede" opdragelse, men mødet

Vi er fanget i uberettiget foragt og snerperi, så du har helt ret i at
tingene er ikke enkle.
Vejen frem er at gøre forældrene ansvarlige for deres børn, og straffe
mindre. Og bekæmpe snerperi.
Selvfølgelig bør vi lægge pres på forføreriske slik-onkler om at de skal
opføre sig ansvarligt - men tingene er altså mere komplicerede end hvad de
strafliderlige gør det til

Her lidt om de historiske rødder

------------

Hexeproces var som §266b og pædofil-justitsmord

Kvindesag har søgt at beskrive hexe til "naturmedicin-læger", og bålene
skulle beskytte statslægerne mod konkurrence. Spændingsforfatteren
JanGuillou har med sin ny "Heksenes forsvarer" påvist, at præster styrede
pøblens lynch mod de titusinder af uskyldige henrettede sindsyge eller
kætterske eller - især - normale kvinder.

Og retssagerne har påfaldende lighed med vor tids justitsmord mod påståede
pædofilforbrydere.

Tyge Krogs "Oplysningstiden og det magiske" ser dybt på det næste
århundrede, 1700-tallet hvor adelen havde fået stoppet hexeprocesserne, men
et tilsvarende barbari fortsatte mod ugifte mødre og mænd der havde
forskrevet sig til djævelen og lignende.

Straffe handlede om, at vedligeholde en kriminel underklasse, som samfundets
magthavere havde brug for som syndebukke.

Humanister af Struensee-typen har fået ry for at have indført "humanisme" -
og der er en vis sandhed i det.

Når Moses Hansen og Søren Krarup retter kritik imod oplysningstidens
opreklamerede "humanisme" så har de en pointe.

Når man forstår udfra pædofili-hekseprocesserne i vor tid , at vi intet har
lært af historien, bliver de fundamentalistiske kristnes modvilje mod
reform-bevægelserne mere forståelige. Tingene er komplicerede.

Grundtvig gik som politiker stærkt imod den ny medlidenheds-styrede
socialhjælp - hvad Nietzsche teoretiserede om, udførte han i praksis. Dansk
erhvervssucces skyldes i høj grad, at sentimental fordelingspolitik blev
udskudt af langsigtet klog og sparsommelig anti-humanisme,bl.a Grundtvigs.

-------------------

Af følgende anmeldelse fra Politiken vedr bogen om pædofili og hexeri
justitsmordene fremgår at godhedsindustrien er ikke så god som medierne
påstår.

Jan Guillou: " Heksenes forsvarere" ---

Det er en djaevelsk god bog Jan Guillou har skrevet om 1600-tallets
svenske hekseprocesser. Selv kalder han bogen for historisk reportage.
Det er ikke traditionel akademisk historieskrivning, og hans
informationer stammer i det vaesentlige fra den svenske hekseekspert
Bengt Ankerloos grundlaeggende vaerk om svenske trolddomsprocesser
fra 1971.

Men Guillou har sin egen dagsorden. Hans anliggende er de psykiske
mekanismer bag det hysteri, der fik hekseprocesserne til at brede sig.
I denne forbindelse drager han nogle djaevelske paralleller til nutiden,
hvor paedofilisager i nogle tilfaelde har antaget samme groteske
karakter.

Den historiske scenografi skifter, men hysteriet er det samme. Og som i
1600-tallet kan hysteriet foeres tilbage til akademiske eksperter,
dengang praester, nu om stunder psykologer. Bogen handler derfor ikke
kun om hekse, det er venstrefloejsrationalistens opgoer med overtro og
irrationalisme i dens mest ondartede form, nemlig naar den forklaedes
som videnskab.

I 1660'erne kom de svenske hekseprocesser helt ud af kontrol. I loebet
af faa aar blev mere end 300 kvinder halshugget og braendt.
Kaedereaktionen blev sat i gang, da en praest i Dalarna forhoerte en
spinkel tolvaarig pige om, hvordan hun havde baaret sig ad med at hente
nogle geder ind til bredden, som var kommet for langt ud i Dalelven.

Praesten mente, at det maatte have oversteget pigens evner og kraefter;
noget var galt. Ved vidners hjaelp stod det klart, at pigen maatte have
gaaet paa vandet. Ved at foreholde pigen, at hendes synder ville blive
tilgivet, hvis hun tilstod, fik praesten lirket ud af den stakkels
Gertrud Svensdotter, at hendes evner skyldtes, at hun stod i ledtog
med Djaevelen.

Hun havde vaeret paa Bloksbjerg (paa svensk Blaakulla), hvor hun havde
moedt andre troldkvinder fra det lille samfund i Dalarna. Nitten
personer blev angivet, deraf otte voksne. I modsaetning til dem hun
angav, undgik Gertrud boedlen og baalet. I stedet maatte hun staa til
skam i kirken tre soendage i traek med et ris i haenderne for derefter
at blive hudflettet. Strafnedsaettelsen begrundedes med, at hun ved at
angive andre havde givet dem mulighed for at bekende deres synder.

Det saerlige ved de svenske processer var den rolle, boern spillede som
vidner. Gertruds fortaellinger udloeste en hel konkurrence blandt boern
fra Dalarna om at praestere de bedste beretninger fra Bloksbjerg.

En af de store heksejaegere var praesten i Torsaaker, der betjente sig
af saakaldte visgossar, drenge, der havde evnen til at se heksetegn paa
forbipasserende, og som derfor blev stillet op i kirkedoeren for at
iagttage kirkegaengerne. En af dem kom ved en fejl til at angive
praestens kone, men blev klar over fejlen og undskyldte sig med,
at han var blaendet af solen.

Det er et uhyggeligt sceneri, Guillou aabner for. oevrigheden var altid
splittet i sagerne. Adelige embedsmaend stillede sig ofte tvivlende til
hekseanklager, mens praesterne drev paa. For dem drejede det sig om at
undgaa, at Sverige blev ramt af Guds vrede. Og den ville man faa at
foele, hvis ikke man bekaempede Djaevelen og hans slaeng.

Saa laenge han holder sig til den historiske reportage, har Guillou
godt tag paa sit emne. Derimod er redegoerelsen for de historiske
forudsaetninger noget forenklet, uden tvivl bogens svageste afsnit.
Det er rigtigt, at heksesagerne fik et voldsomt omfang i protestantiske
marginalomraader som Skandinavien og New England.

Forklaringen skal naeppe soeges i en saerlig protestantisk
fundamentalisme, men snarere i det forhold, at reformationen medfoerte
et fuldstaendigt brud med fortiden ogsaa juridisk, idet den
traditionelle kirkeret blev forkastet. Det betoed, at heksesagerne
faldt i et retsligt vakuum, hvor de verdslige dommere foelte sig usikre
over for praesternes teologisk-dogmatiske argumentation.

I modsaetning hertil var den katolske kirkeret baseret paa klart
definerede juridiske principper, der var bestemte krav til
bevisfoerelsen, de anklagede havde ret til en forsvarer, boernevidner
var forbudt etc.

Ogsaa i katolske lande tilkom den doemmende magt normalt verdslige
domstole, men kaettersager, herunder sager vedroerende hekseri, blev
forberedt af kirkelige jurister, der gennem deres responsa, saakaldte
ekspertiser, vejledte de verdslige dommere.

Velgoerende er derimod Guillous opgoer med de spekulative forklaringer
paa hekseprocesserne, som har cirkuleret baade i den serioese
forskning og populaerlitteraturen. Der tages afstand fra spekulative
klassekampteorier og fra den i feministkredse yndede paastand om, at
hekseprocesserne var en sammensvaergelse mod kloge koner for at sikre
markedsandele for mandlige akademiske laeger.

Eftertiden har fordoemt hekseprocesserne. Men de psykologiske
mekanismer er fortsat til stede. Guillou tager derfor fat paa en raekke
moderne incest- og paedofilisager, hvor anklager og paastande er
hinsides enhver rimelighed.

Vaerst er utvivlsomt sagen fra Bjugn, et lille samfund uden for
Trondheim, hvor et foredrag i 1992 af en selvlaert ekspert i seksuelle
overgreb mod boern udloeste anklager og beskyldninger af ufatteligt
omfang. Symptomer paa overgreb var ifoelge foredragsholderen
koncentrationsvanskeligheder, sengevaedning, soevnproblemer, hovedpine,
urinvejsinfektioner, aggressivitet, overdreven kaelenhed, klyngen sig
til voksne, ondt i halsen og meget mere.

Med et saadant katalog var det klart, at mange flere boern end hidtil
antaget maatte have vaeret udsat for overgreb. Offentligt ansatte
psykologer og boernehavepersonale, der hoerte foredraget, tog vaaset
for paalydende. En af tilhoerene halede ud af sit barnebarn, at hun
havde set en mandlig paedagogs tissemand, mens foraeldre kunne
fortaelle om boern, der kom hjem med saed i haaret.

Snart kunne det paa grundlag af boernenes udsagn slaas fast, at
samtlige 40 boern i institutionen var blevet misbrugt af samme paedagog.
Oven i koebet skulle han have bortfoert boern til hemmelige
satanistklubber, hvor de blev lagt i smaa krybber, mens maendene havde
omgang med faar og kvinderne slagtede lam.

Ganske som i 1600-tallet endte det med, at satanisme og heksesabbat-
lignende orgier indgik i anklagerne. Et helt bysamfund blev splittet
af sladder og sludder.

Anklagerne i Bjugnsagen og andre paedofilisager er i vidt omfang
baseret paa boernevidner, med den begrundelse at boern ikke kan lyve
om saa alvorlige overgreb, praecis som man for 300 aar siden ikke mente,
de kunne lyve om heksesabbatter. Guillou paralleliserer derfor
psykologer, og psykoterapeuters rolle i incest- og paedofilisager med
praesternes engagement i heksesager for 300 aar siden.

Baade dengang og nu betjente den akademiske ekspertise sig af den mest
forbloeffende argumentation. Hvis et barn ikke genkender et formodet
gerningssted og dermed bekraefter psykologens forudfattede mening,
bliver det med det samme fortolket som en fortraengning. Saadan
konverteres manglende beviser til uigendrivelige kendsgerninger.
Men laeren af denne og andre sager er, at mandlige paedagoger goer
klogt i at undgaa enhver fysisk kontakt med boernene.

Nogle vil sikkert indvende mod Guillou, at hekse er fantasi, mens
paedofili forekommer i virkeligheden. Hvilket netop er hans pointe.
Hysteriet goer det umuligt at skelne mellem virkelighed og fantasi og
goer det svaerere at faa hold paa de tilfaelde, hvor overgreb virkelig
har fundet sted.

Ansvarsfulde og fagligt bevidste psykologer ved, hvad der staar paa
spil, og har ikke toevet med at tage afstand fra begreber som
'recovered memory' og andre former for okkultisme, der er blevet brugt
i jagten paa formodede incestforbrydere.

Ogsaa i 1600-tallet var der kritiske roester. En praest i Gõvle sagde
paa praedikestolen, at man i stedet for at lytte til boernenes
heksehistorier skulle give dem en gang med piskeriset. Ham fik
fanatikerne mistaenkeliggjort ved at anklage hans kone for hekseri.

Nogle vil sikkert foele sig ramt og anfaegte Guillous synspunkter og
motiver. Men med sin bog har han placeret sig som en slags bannerfoerer
i kampen for rationalitet og oplysning mod det moerke og den okkultisme,
der stadig truer os.

Fra : Chokmah

Dato : 10-11-02 22:22

On Sun, 10 Nov 2002 20:54:04 +0100, "Bo Warming"
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

>Vi er fanget i uberettiget foragt og snerperi, så du har helt ret i at
>tingene er ikke enkle.

de er individuelle...

>Vejen frem er at gøre forældrene ansvarlige for deres børn,

Det er de jo sådan set allerede...

>og straffe mindre.

ja så bliver der well heller ikke staffe mere ?
hvis loven kan sætte ind der hvor de dårlige forældre ikke magter det
synes jeg er fint da børn også har retigheder .

>Og bekæmpe snerperi.

altid ... men det skal være på holdninger .... men i faktisk samenhæmg
i mellem levene mennesker .... der bør man tilstræbe sig at udvise
respekt for det enkelte menneskes intigritet -& værne om den.

>Selvfølgelig bør vi lægge pres på forføreriske slik-onkler om at de skal
>opføre sig ansvarligt

Øhh ja dem havde jeg sgu helt glemt ....

> - men tingene er altså mere komplicerede end hvad de
>strafliderlige gør det til

jamen det er da rigtigt der er næppe ret mange kriminelle der betrager
derrres egene gerninger som forkerte og ud fra et filosofisk synspunkt
er det også rigtigt..... jeg vil da selv skide på loven § dit og dat -
så længe jeg ikke bliver taget så har jeg heller ikke gjort noget
forkert

Der var en taoistisk mester der sagde der findes ingen love - bare det
at tale om det bevsier man har misfortåed alt....

hvis folk er mætte og klare i hovedet så gør de heller ikke noget
forkert

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-02 05:14

> hvis folk er mætte og klare i hovedet så gør de heller ikke noget
> forkert

Netop og jo mindre staten blander sig, jo bedre.

Hvis nogen klager over en blotter, så bør politiet sige "Prøv at snakke med
ham om ikke han gider la vær at udstille sig, når nu I ikke kan lide det"
Straf og især selvtægt er værre end nazisme, når drivkraften er folks
vildledte nævenyttighed

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-11-02 14:47

On Mon, 11 Nov 2002 05:13:31 +0100, "Bo Warming"

>Netop og jo mindre staten blander sig, jo bedre.
>
>Hvis nogen klager over en blotter, så bør politiet sige "Prøv at snakke med
>ham om ikke han gider la vær at udstille sig, når nu I ikke kan lide det"

det er jo netop en reaktion for de stærkeste mennesker

>Straf og især selvtægt er værre end nazisme,

ja efter 1945

> når drivkraften er folks
>vildledte nævenyttighed

kom til at tænke på en beretning jeg fik da jeg var barn det var en
mor der havde en søn der blev moppet så grueligt - hun fangede de her
røder tog dem med hjem og overfoderet dem med slik læske drikke osv.
og var skide flink ved dem - de rørte ham arldrig igen.
om det er en and ved jeg ikke - men en interesandt tanke trods alt

Fra : Nette

Dato : 11-11-02 01:24

"Bo Warming" wrote

> Vi er fanget i uberettiget foragt og snerperi, så du har helt ret i at
> tingene er ikke enkle.
> Vejen frem er at gøre forældrene ansvarlige for deres børn, og straffe
> mindre. Og bekæmpe snerperi.

Men måden at gøre forældrene opmærksomme på dette "problem" på ER altså at
udsætte børn, så forældrene kan se, at de er nød til at begynde at opdrage
anderledes, sådan voksne der har lyst til sex med børn, kan få lov til at
dyrke det legalt uden at børnene tager skade??

Lad os vende den om og lad os antage, at du har ret: Det er forældrene, der
skal opdrage anderledes.

Når en voksen nu ved at forældre flest opdrager deres børn, som de nu gør,
så er der da noget helt galt, når denne så forgriber sig på barnet.

Sagt med andre ord, hvis den voksne virkelig elsker barnet, hvorfor så
risikere at gøre tilværelsen vanskeligere for barnet, ved at forgribe sig på
det?

Nette

Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-02 05:07

> [...]
> anderledes, sådan voksne der har lyst til sex med børn, kan få lov til at
> dyrke det legalt uden at børnene tager skade??

Børnene tager skade, fordi forældrene var sindsyge - snerpede - skylds og
syndsbevidste i en grad, så man må betvivle ægtehed og dybde af deres
følelser overfor børnene.

> Lad os vende den om og lad os antage, at du har ret: Det er forældrene,
der
> skal opdrage anderledes.

Alle skal ændre sig gradvist - se om det gør ondt at være tolerant fx.

> Når en voksen nu ved at forældre flest opdrager deres børn, som de nu gør,
> så er der da noget helt galt, når denne så forgriber sig på barnet.

Jeg og mange andre opdrager ikke børn til skyldfølelse.
Jeg tror ikke at nogen pædofil oplever at han eller hun "forgriber" sig på
barnet - de er kærlige mod et forsømt barn, men der sker misforståelse.

> Sagt med andre ord, hvis den voksne virkelig elsker barnet, hvorfor så
> risikere at gøre tilværelsen vanskeligere for barnet, ved at forgribe sig

> det?

Jeg lærte mine børn fysik og kemi tidligt, og beskyldes nu af mor og stedfar
for at have forgrebet mig på deres barndom og ikke ladet dem være børn -
såden er der så meget

Min mor gjorde tilværelsen vanskelig for mig, ved at pæse mig frem så jeg
kom til at stemme. Jeg er hende taknelig for at HUN VAR SIG SELV og handlede
i kærlighed, og hvor der handles der spildes.

Fra : Nette

Dato : 11-11-02 08:59

"Bo Warming" wrote

> Børnene tager skade, fordi forældrene var sindsyge - snerpede - skylds og
> syndsbevidste i en grad,........

Jeg har givet udtryk for, at jeg forstår din holdning. Ingen grund til
yderligere at proklamere den.

> Alle skal ændre sig gradvist - se om det gør ondt at være tolerant fx.

Men i denne ændringsproces, er det altså ok, at det er barnet det går ud
over?
Var det så ikke de voksne, der holder så meget af børn, der kunne være
tolerante og holde sig tilbage???

> Jeg tror ikke at nogen pædofil oplever at han eller hun "forgriber" sig på
> barnet - de er kærlige mod et forsømt barn, men der sker misforståelse.

Jamen er det så så skide smart, at de er "kærlige" mod dette barn? Jeg
mener, det er jo barnet det går ud over i den sidste ende. Var det ikke
bedre, at de ventede med at være "kærlige" overfor dette barn indtil
opdragelsen havde vendt sig, sådan barnet ikke oplevede den skyldfølelse?

> [...]
stedfar
> for at have forgrebet mig på deres barndom og ikke ladet dem være børn -

Lad os forstille os, at de har ret. Synes du så selv at det er fedt at du
har lært dine børn fysik og kemi i en alder af f.eks.7 år, hvis de nu har
det dårligt pga. det i dag?
Var det så det værd?

> [...]
handlede
> i kærlighed, og hvor der handles der spildes.

ØØØhhh....???
Nu er der fileme også forskel på at stemme som 18 årig og så på at have sex
med en legesyg onkel/tante/nabo som 6 årig.
Og forresten kan man sagtens blive syg og dårlig over en oplevelse man har
haft med et andet menneske, selv om man elsker dem og er dem dybt taknemlig.

Nette

Fra : Danish Bacon

Dato : 13-11-02 17:00

Og i tilfækdet BW er der vist spildt en del

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-11-02 17:46

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-02 11:37

"Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> wrote in message
> Og i tilfækdet BW er der vist spildt en del

> handlede

Hvis folk der har besluttet at du kun vil se negativt i mine indlæg,
alligevel åbner og læser dem, er jeg så skyld i deres tidsspilde?

Nogen er til moderen, nogen er til datteren - hvis nogen ikke er til
BW-indlæg, så bør de i stilhed filtrere eller lade vær at åbne - hvor
svært kan det være

Det er under alle omstændigheder OT at ævle om sådant usexet - jeg er
aldrig OT, men mine kritikere er.

Fra : Danish Bacon

Dato : 20-11-02 01:05

Det er muligt du ikke er OT i egne og andres øjne....
Men jeg synes nu, at du får præsteret flere indlæg der ikke just har med
seksualitet at gøre. Og det må da være OT i denne gruppe.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-11-02 07:24

> Det er muligt du ikke er OT i egne og andres øjne....
> Men jeg synes nu, at du får præsteret flere indlæg der ikke just har
med
> seksualitet at gøre. Og det må da være OT i denne gruppe.

Tabula Rasa har henledt opmærksomheden på HEXE-bog af Guillou, med
påpegning af hexeproces-aspekt ved pædofili-justitsmord.
Jeg har på bogmessen været i debat med Guillou og følger op på den gode
ontopic pointe - som vor høje folkevalgte chef Henning kalder OT, fordi
han ikke fatter fundatsen.

En masse dss-læsere har intet på hjerte, men elsker at mobbe, og oplever
mig som et godt mobningsoffer, hvilket jeg måske burde ignorere, men -
- da DET HELE HÆNGER SAMMEN, så svarer jeg.

Dybest set er der jo ingen forskel på mobning pr justitsmord(med direkte
dss-relevans) og mobning pr løgn om OT - det hele handler om tolerance
og ytringsfrihed
At mine ontopic-tråde bevidst køres ud i OT-absurditeter af mine
kritikere, kan aldrig være min fejl. Men jeg svarer for de intolerante
bør ikke tro, at deres nazi-mentalitet kan undskyldes. Sexualitet
handler meget om at tilkæmpe sig god plads på den sociale rangstige -
opnå kærlighed, blive elsket - og meget livsglæde spoleres af, at
snerper bekriger al afvigelse med deres stupide person-kritik. Set i
bred sammenhæng er det relevant og mere i tråd med fundats, end når
dss-regering laver afstemning og intern chat, der ikke berører
seksualitet eller samliv.

Fra : Steen Johansen

Dato : 20-11-02 09:20

Set i bred sammenhæng er det relevant og mere i tråd med fundats, end når
dss-regering laver afstemning og intern chat, der ikke berører
seksualitet eller samliv.

Bo du er selv en del af dss-regeringen, du kommer til deres fester
MvH Steen

Fra : Bo Warming

Dato : 20-11-02 16:55

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> seksualitet eller samliv.
>
> Bo du er selv en del af dss-regeringen, du kommer til deres fester

Jeg glæder mig til næste fest, har været til een på Vesterbro, men ved
den sidste, kunne man ikke dispensere fra regel om at ledsager skulle
have været skriveaktiv, så jeg måtte droppe det.

Dss-regering er de nære venner og netbetjent-mindede. Som jeg syns er
flinke mennesker, trods et par ønsker fra nogle om at få mig væk fra
dss.

Iøvrigt mener jeg at folk der tror at kondomer kan gå i stykker ved
normalt samleje, er så overtroiske som dem der huserede i
hexeprocessernes tid.

Kommer du til næste fest, Steen?

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-11-02 11:01

"Bo Warming" <XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote in message

> Iøvrigt mener jeg at folk der tror at kondomer kan gå i stykker ved
> normalt samleje, er så overtroiske som dem der huserede i
> hexeprocessernes tid.

Vi tager den lige igen for arveprins Knud: Jeg har selv, personligt, helt på
egen krop, i vågen tilstand, uden at have indtaget euforiserende stoffer,
oplevet tre-fire kondombrud i mine unge dage, hvor to af dem førte til
graviditet (min søn minder mig om den ene begivenhed ved sin blotte
tilstedeværelse). Det er ikke overtro. Det er ikke engang tro. Det kaldes
viden! Du ligger måske under for den overtro, at brud ikke kan ske, fordi du
aldrig har dyrket sex på en måde, hvor kondomet rent faktisk bliver udsat
for en vis belastning, hvis du forstår, hvad jeg mener? Men det er måske
ikke "normalt samleje" i din bog - altså at kondomet udsættes for en vis
belastning?

Du kan vel også finde på at påstå, at det er overtro at forhudsstrengen kan
springe, når man dyrker (god) sex? Har du forresten din streng i behold, Bo?

--
-Jens B.

Fra : Nette

Dato : 21-11-02 23:39

"Jens Bruun" wrote

> [...]

> for en vis belastning, hvis du forstår, hvad jeg mener? Men det er måske
> ikke "normalt samleje" i din bog - altså at kondomet udsættes for en vis

Nej Jens Bruun, du tager heeelt fejl. Det er psykisk...kondomerne springer
nemlig ved tankeoverførelse fra det ene kondom til det andet. De har de
arbejdet på siden de lå samlet i pakken, på samme måde som kondylomerne
formere sig psykisk,

Sorry, kunne ikke lade være:)

Nette

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-11-02 10:00

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message

> Sorry, kunne ikke lade være:)

Det er så okay, når det nu ikke kan være anerledes

--
-Jens B.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-02 08:09

> [...]

Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes.

Fra : Freya

Dato : 11-11-02 09:17

Hej "Nette" <nettesnetpost@hotmail.com>, du skrev:

>Er det så ok at en fremmed gør ting ved et barn, når den fremmede ikke ved
>om barnet er opdraget "snerpet" og derfor får efterfølgende mén af det? Kan
>en fremmede virkelig tillade sig at være så egoistisk?

Nej det er ikke i orden. Voksne skal altid, gentager altid, holde
fingrene og voksenseksualitet væk fra børn, men forældrene har så
sandelig et ansvar for at deres børn vokser op og er bedst muligt
rustede til mødet med verden omkring sig.

>- Barnet kunne sagtens klare sig med den "snerpede" opdragelse, men mødet
>med den voksne ødelagde det hele....

At opdrage sit barn i en snerpet, seksualforskrækket ånd, er IMO også
en form for overgreb. Fars og mors voksenseksualitet er det da heller
ikke i orden at påtvinge barnet, og det er efter min mening, det der
sker, når man lader sin egen snerpethed overføre til sit barn.

--
Freya

Fra : Nette

Dato : 11-11-02 17:21

"Freya"wrote
>men forældrene har så
> sandelig et ansvar for at deres børn vokser op og er bedst muligt
> rustede til mødet med verden omkring sig.

Ja, selvfølgelig har de da det. Det skal ikke negligeres. Men det er ikke
alt, der kan rustes imod før det sker.

> At opdrage sit barn i en snerpet, seksualforskrækket ånd, er IMO også
> en form for overgreb.

Og du mener, man opdrager dem i en snerpet, seksualforskrækket hånd, fordi
man ikke legaliserer, at de har sex med andre voksne mennesker?
..
>Fars og mors voksenseksualitet er det da heller
> ikke i orden at påtvinge barnet, og det er efter min mening, det der
> sker, når man lader sin egen snerpethed overføre til sit barn.

Den forstår jeg ikke?

Nette

Fra : Freya

Dato : 12-11-02 19:43

Jeg skrev:

"Voksne skal altid, gentager altid, holde
fingrene og voksenseksualitet væk fra børn[...]"

Dette er for mig, uforeneligt med et ønske om legalisering af sex
imellem børn og voksne, så den konklussion må stå for din egen
regning.

Det jeg _mener_ er at seksualforskrækkede og snerpede voksne påfører
deres barn skam og skyld i forbindelse med seksuel lystfølelse, og
dermed er medvirkende til at forværre de skadelige virkninger af et
overgreb, også fordi de, forældrene, ikke kan håndtere det og reagerer
hysterisk, eller med vrede, eller som i dette tilfælde, med at udøve
vold og selvtægt.

>Den forstår jeg ikke?

Læs ovenfor. Jeg synes at det er et overgreb at hindre sine børn i at
udvikle en fri og utvungen seksualitet . Jeg mener feks. at en
forælder begår et alvorligt seksuelt overgreb ved at forhindre barnet
i at masturbere, eller skælde det ud når det leger doktor med andre
børn, eller såmænd bare ved at føle vrede og irritation eller udvise
snagende nysgerrighed, ved mødet med sit barns seksualitet.

Forældre skal, ligesom alle mulige andre voksne, blande sig totalt
udenom.

--
Freya

Fra : Bo Warming

Dato : 12-11-02 21:50

> Forældre skal, ligesom alle mulige andre voksne, blande sig totalt
> udenom.

Smuk moralisering - men har moralisering nogensinde gjort gavn

Sexdrift er sværere at styre end jernbanedriften og statslige løsninger gør
altid skade, men hvis vi siger FORÆLDRE ER ANSVARLIGE, og viser dem tillid,
så går det måske meget , meget bedre end idag

Tabula Rasa har anbefalet Guillou-bog "Heksenes forsvarere" det vil jeg også
gøre. Den viser at moralisme er djævelskab, og helt ens fra 1600talspræster
og fra vor tids psykologer. Justitsmordenes mekanik er nu som før.
--------------

HOMOSEX PÅ HEKSEBÅLENES TID

Spændingsforfatteren Jan Guillou har skrevet en ukritisabelt-videnskabelig
og alligevel fængende bog "Heksenes forsvarere".

Her dokumenteres at efter Nord-Europa frigjorde sig fra paven blev vi helt
vilde med absurde overtro-anklager mod hekse (og troldmænd) - indtil adelen
o. 1700 fik tid at dæmpe de fanatiske præster og indføre jura med mere logik
end før.

Selvfølgelig har folk været tilsvarende onde mod hinanden i den foregående
middelalder, men det var især kvinder der fik magt over medsøstre og
misbrugte den, da katolicismen sparkedes ud, og der henrettedes endnu flere
enlige mødre end hekse.

På en dag henrettedes i Sverige 700 mænd der havde haft sex med husdyr
(typisk mens de kedede sig som hyrder).,

Onani er lettere at skjule, men også det førte til hårde straffe -
Homosex (mellem mænd, lesbiske er stort set ikke beskrevet) har måske været
sjælden - eller er fortiet, fordi adelen var skræmt ved fænomenet og de
intriger der idag ses i militære grupper med bøsse-kæresteri.

Der var faktisk sund fornuft i hovedparten af de afskrækkende straffe -
nemlig dem mod enlige mødre . Og i mobningen af de "uægte børn". For
samfundets havde lige oplevet "Den sorte død" pga for stor befolkningsvækst
og dermed sult, og hvis ikke kvinder skræmtes til at udskyde graviditet ,
til de havde giftet sig med et skafferdyr, ville pest og sultedød være
blevet værre og værre - nu blev den sjældnere og sjældnere (og efter sidste
kolera-epidemi 1853 holdt det hurtigt næsten helt op, at unge døde af
infektioin/sult i Europa.

Når de "fornuftige snerpe-domme" var af så stor samfundsgavn, kunne det ikke
undgås, at dømmesuyge præster også rettede skytset mod andre sex-afvigere,
fx onanister og husdyr-bollere(som biblen klart siger skal henrettes).
Holberg var med til at få indført at "sodomister" dræbtes _før_ de brændtes
på et bål (mens dyret brændtes på et andet bål!)

Formodentlig har få haft fantasi til at onanere, fordi der var meget lidt
porno i cirkulation. Men mon ikke der har været en enorm mængde pædofili og
homosex, selvom det ikke fylder meget i tidens rets-statistik. Det er jo
nemt at skjule sex, der ikke giver graviditet( og so ikke sker med dyr ude
på åbent land).

Det er næsten utænkeligt, at ikke de sex-sultne mænd, der så ofte brugte dyr
at bolle ind i, ikke fandt på at bruge hinanden og børn - men bøsseri vendte
man altså det blinde øje til, og pædofili straffedes kun når incest(som jo
er nævnt i biblen). De havde ikke vor tids syge forgudelse af børn, så man
gas simpelthen ikke bruge børn sexuelt.

Sidste 1/3 af bogen gennemgår pædofili-justitsmord i vor tid og påpeger, at
vi intet har lært af historien: Der er næsten ingen forskel på
juristeri-fejl i 1600-tallet og 1900-tallet. Målet er at statsmagten skal
sætte sig i respekt - hvilken forbrydelse der slås ned på (/opfindes) er en
biting. Hekse-processernes urimelighed har mange paralleler, både pædofili-
og racisme- og miljø-sager.

Fra : Nette

Dato : 12-11-02 22:08

"Freya" wrote

> Jeg skrev:
>
> "Voksne skal altid, gentager altid, holde
> fingrene og voksenseksualitet væk fra børn[...]"

Nej det var ikke det jeg hentydede til. Desværre har en eller anden slettet
mine meddelelser herinde. Hvordan det så kan lade sig gøre, det ved jeg
ikke.
Men jeg kan altså ikke engang vise dig meddelelsen, jeg hentydede til.

> [...]
> overgreb, også fordi de, forældrene, ikke kan håndtere det og reagerer
> hysterisk, eller med vrede, eller som i dette tilfælde, med at udøve

Jeg vil give dig ret, til dels. Dog mener jeg godt selv at børn kan finde ud
af, hvornår de føler sig svigtet af en voksen. Også selv om det ikke er en
voksen som er barnet nært.
Et hvert svigt fra en voksen vil virke meget hårdt på et barn.
men det er da helt rigtigt, at forældrene ikke gør det bedre, når de reagere
som de gjorde i dette tilfælde.

> Læs ovenfor. Jeg synes at det er et overgreb at hindre sine børn i at
> udvikle en fri og utvungen seksualitet .

Det er det da osse, er du helt tosset..huh...

> [...]
> børn, eller såmænd bare ved at føle vrede og irritation eller udvise
> snagende nysgerrighed, ved mødet med sit barns seksualitet.

Jeps

> Forældre skal, ligesom alle mulige andre voksne, blande sig totalt
> udenom.

Og være klar med en god skulder til at læsse af på, hvis det skulle blive
nødvendigt

Nette

Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-02 10:28

> Og være klar med en god skulder til at læsse af på, hvis det skulle blive
> nødvendigt

Siden næsten alle dss-mennesker er enige i trådstartens budskab, at forældre
skal være der og lade barnet komme til den voksne, når behov og ikke blande
sig unødigt, er det mærkeligt at medierne bliver ved at forsøge at opskrue
hysteriet.

Heldigvis er sæsonens bøger nu mere om vold mod kvinder(som jo bare kan
flytte) og det er som debatindsats om tolerance har båret frugt vedr
pædofili.
Staveplade-sagen og Roum-sagen betød ikke straf over de ondskabsfulde
pædofili-opfindere, men de har vist skræmt nogen fra påtånkt ondskab ala
hekseproces.

Kan nogen forstå at man vil forhøre børn uden at anklagede og dennes
forsvarsadvokat hører vidneudsagnet?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-11-02 17:30

On Sun, 10 Nov 2002 05:41:26 +0100, "Bo Warming"
<XUMPEYFQNLVX@spammotel.com> wrote:

>Hvis ikke man har fået en snerpet opdragelse og har PROBLEMER TIL AT BEGYNDE
>MED, kan alle tåle lidt befamling, lidt voldtægt

uagted hvad man er opdraget til - så bør man optimalt set have ret til
at sige nej til ting man ikke bryder sig om - respektern for det
enkelt menneskes følser lyster osv.
handler ikke om hvad man kan tåle men grundligene om respekt for
andres grænser - når dette direkte føre til handling .... du ville
well for fan heller ikke være wild med at jeg gik ned og overmalede
DIT hus med grafiti - eller jeg ville gøre dig lidt stærker ved at
skære dit ene øre af ?

> der ikke gør gravid eller
>aidssmitter, lidt sexchikane, lidt pædopornvideooptagelse.Det man ikke dør
>af bliver man stærkere af!

Nahh det er en gamle Nietzhie som er blevet misbrugt den stiler i mod
en perosnelig oplevelse af en krise.
og den kan ikke skæres ned til død eller styrke der ligger en masse i
mellem .... jeg tror ikke den der bare vender sig til at blive krænket
er blevet stærker - de står sig bare svager !

>Hovedskyldig er sjældent de dømte, men de snerpede
>
>Hvis jeg blev analvoldtaget en dag på Vesterbro, ville jeg da gerne have at
>forbryderen fik en straf, der kunne mærkes -

ja det må man well sige har sin rigemelighed....

den forstår jeg ikke ??

MvH
Bo MM

Fra : Bo Warming

Dato : 10-11-02 20:57

Gandhi sagde "Bekæmp synden, ikke synderen.

At man kan blive stærkere af ubehageligheder manikke dør af, betyder ikke at
lemlestelser der ikke er dødelige skal lovliggøres.

Men vi skal opøve PROPORTIONSSANS -
blødende sår er altså værre end at børn forføres til pikslik

Fra : Chokmah

Dato : 10-11-02 22:30

On Sun, 10 Nov 2002 20:57:17 +0100, "Bo Warming"

ok jeg er med

>At man kan blive stærkere af ubehageligheder man ikke dør af, betyder ikke at
>lemlestelser der ikke er dødelige skal lovliggøres.

klart det var bare lige det jeg ville have på plads

>Men vi skal opøve PROPORTIONSSANS -
>blødende sår er altså værre end at børn forføres til pikslik

ja nu er jeg godt nok ikke barn mere .... men jeg vil til dags dato ca
41 000 gange heller have et blødene sår ind at slikke pik på en mand -
fy for satan det vil være en grim oplevelse ....om end jeg næppe var
så fisse som bryst fikseret som barn - så ville jeg tilgendgæld gerne
have pådraget mig et blødene sår for at gå om bord i et par goe
nødder

Der er fanmen noget imho vamelt over mænd ... men kvinder kan jo være
fantastiske arldirg mere ind KVINDEN ....

som Lou kvæder det i sangen af sammen navn :

women
I love women, I think they're great
they're a solace to the world in a terrible state
They're a blessing to the eyes, a balm to the soul
what a nightmare to have no women in the world

I love women
I love women
I love women
we all love women

I used to look at women in the magazines
I know that it was sexist, but I was in my teens
I was very bitter, all my sex was on the sly
I couldn't keep my hands off women, and I won't till I die

I love women
oh, I love women
we love women
we all love women

A woman's love can lift you up, and women can inspire
I feel like buying flowers and hiring a celestial choir
A choir of castratis to serenade my love
they'd sing a little Bach for us and then we'd make love

I love women
I love women
We all love women
we love women
Lou Reed

Fra : Henning

Dato : 10-11-02 21:06

Per wrote:
> [...]
>
> Mon ikke hun havde nogle problemer til at begynde med? De fleste
> 10årige jeg har mødt vil have sparket ham hårdt og løbet som bare

Psykologisk viden, er der flere der ikke har!

Som du stiller det op her, lyder det som, at det er i orden,
for et "sundt barn" vil stikke af/forsvare sig, derfor må det så
være i orden at begramse og på anden vis begå overgreb på/mod
børn der er "skadet" på forhån og derfor ikke kan forsvare sig/
reagere "sundt"?

MVH
Henning

Fra : Per

Dato : 11-11-02 02:19

In article <3dcebc46$0$150$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
h2m@madsen.mail.dk says...

> Psykologisk viden, er der flere der ikke har!

Hvad det så end skal betyde.

> [...]
> være i orden at begramse og på anden vis begå overgreb på/mod
> børn der er "skadet" på forhån og derfor ikke kan forsvare sig/

Nå.

Fra : Freya

Dato : 11-11-02 09:48

> [...]

>være i orden at begramse og på anden vis begå overgreb på/mod
>børn der er "skadet" på forhån og derfor ikke kan forsvare sig/

Det er aldrig i orden at forgribe sig på et barn, men det ændrer ikke
på at det stærke barn har en fordel, som det kunne være
hensigtsmæssigt at afkode, således at man kan gøre noget ved problemet
"svage børn - lette ofre".

Kan man virkelig ikke tillade sig at sige det i en debat, uden at
skulle skydes i skoene, at man så må synes at det er i orden at der
begåes overgreb imod de svage børn? Eller som i tidligere debatter: at
det er ok at forgribe sig på børn fordi (nogle) ikke tager skade af
det.

Spørgsmålet er: skal der virkelig ikke mere til, før man tager
langvarig skade, og hvis ja, så kunne jeg da personligt godt tænke mig
at vide hvorfor, samt hvordan man som forældre, ruster sine børn til
de oplevelser livet kan bringe, herunder de mere ubehagelige af
slagsen.

Nogle kan jo altså sagtens tåle lidt befamling, eller at se en blotter
uden at gå i chok og langvarig terapi, så det er da interessant at
finde ud af hvad lige præcis disse børn (og voksne) har, som gør dem
stærkere og mere robuste.

Jeg må understrege at dette er altså ikke for at finde ud af hvilke
børn de pædofile frit kan forgribe sig på, men for at finde ud af
hvordan man (1.) forebygger overgreb og (2.) hvordan man bedst hjælper
et barn som har været udsat for overgreb.

Hvis man som forældre kan være med til at mindske kedelige følger ved
den type ubehagelige oplevelser, så er man da et skarn hvis man ikke
handler og forebygger, men istedet først reagerer når skaden er sket,
og selv her aner man tilsyneladende ikke hvordan man hjælper sine egne
børn, men sender dem videre i behandler-systemet og i grelle tilfælde,
udøver selvtægt, hvilket på ingen måde kommer barnet til gode, endsige
er noget man gør for nogen andens skyld end sin egen.

--
Freya

Fra : Henning

Dato : 11-11-02 19:38

Freya wrote:
> Hej "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>, du skrev:

Hej FreYa

> [...]
> begåes overgreb imod de svage børn? Eller som i tidligere debatter: at
> det er ok at forgribe sig på børn fordi (nogle) ikke tager skade af

Som skribenten formulerede sit indlæg, så det ud som et forsvar mod
overgreb, for de unger der ikke ville være med til befamlinger, kunne jo
bare skrige op, sparke og slå etc.

> [...]
> uden at gå i chok og langvarig terapi, så det er da interessant at
> finde ud af hvad lige præcis disse børn (og voksne) har, som gør dem

Ingen kan vide bestemt hvem der evt tager skade på sjælen, var det
bare så enkelt, men det synes som om, at vi som individer fødes
med en given personlighed, men selv om et barn har en personlighed,
der statistisk set betinger men og eftervirkninger efter overgreb, går
ca.70% af dem fri/kommer over traumatiske oplevelser uden væsentlige
livskvalitets foringende men.

> Jeg må understrege at dette er altså ikke for at finde ud af hvilke
> børn de pædofile frit kan forgribe sig på,

Er jeg klar over

> [...]
> udøver selvtægt, hvilket på ingen måde kommer barnet til gode, endsige
> er noget man gør for nogen andens skyld end sin egen.

Forståeligt, hvis forældre ikke kan hånterer barnets oplevelser og følelser,
for gennem barnet oplever forældrene smerte og skyld, nogen gange er
de dårligste til at hjælpe, netop fordi de er alt for tæt på og
følelsesmæssigt
engageret.

MVH
Henning

Fra : Per

Dato : 12-11-02 05:55

In article <3dcff919$0$129$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
h2m@madsen.mail.dk says...
> Som skribenten formulerede sit indlæg, så det ud som et forsvar mod
> overgreb, for de unger der ikke ville være med til befamlinger, kunne jo
> bare skrige op, sparke og slå etc.

Vist kun for dig.

Fra : Freya

Dato : 12-11-02 19:57

> [...]

>Som skribenten formulerede sit indlæg, så det ud som et forsvar mod
>overgreb, for de unger der ikke ville være med til befamlinger, kunne jo

Det synes jeg ikke. Jeg opfattede indlægget som et kritisk
spørgsmålstegn ved nødvendigheden af at en 10-14 årig sendes til
psykiater, på grund af en bagatel som en blotter/beføling _udenpå_
tøjet (ikke uden tøj på, som fremført andetsteds).

Det er efter min mening et symptom for denne type debat, at man ganske
ukritisk forholder sig til eksempler hvor der påkaldes højere magter,
i form af diverse myndigheder, politi, vold, selvtægt, psykolog - og
psykiatere, uden at forholde sig til at den dybere årsag til at alle
disse foranstaltninger er nødvendige, måske skal findes i barnets egen
baggrund, og navnlig uden at forholde sig til om 'forbrydelsen' i sig
selv er skadelig.

Så jeg synes det er helt fint, med et kritisk indslag.

Alle former for seksuelle overgreb mod børn skæres efterhånden over en
kam, uden skelnen til karaktér eller grovhed, og det efter min mening,
til stor skade for de børn som kun har været udsat for en mindre
krænkelse, som eksempelvis en blotter, eller beføling udenpå tøjet. De
børn betaler prisen for deres omgivelsers pædofili-hysteri, for det er
tydeligvis fuldstændig ligegyldigt hvordan barnet har oplevet
overgrebet; de voksne har besluttet at det er det værste der kan
overgå et menneske og dermed basta! og det er de voksnes følelser
omkring det, der nu skal hjælpes til ro via selvtægt og
psykolog-hjælp, og så skide være med om barnet måske slet ikke syntes
det var værre end at få buksevand ovre i skolen.

--
Freya

Fra : Gudrun

Dato : 12-11-02 22:09

Freya <freyz@c.dk> ulejligede sig med at skrive:

[SNIP]

> [...]
>psykolog-hjælp, og så skide være med om barnet måske slet ikke syntes
>det var værre end at få buksevand ovre i skolen.

Hvor er jeg dog enig!

Knus Gudrun

__

Livet er uforudsigeligt... Spis dessert først!

Fra : Henning

Dato : 12-11-02 22:11

Freya wrote:
> Hej "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>, du skrev:

> psykolog-hjælp, og så skide være med om barnet måske slet ikke syntes
> det var værre end at få buksevand ovre i skolen.

Læs og besvaret i andet indlæg

MVH
Henning

Fra : Nette

Dato : 11-11-02 01:32

"Per" wrote
> Mon ikke hun havde nogle problemer til at begynde med? De fleste 10årige
> jeg har mødt vil have sparket ham hårdt og løbet som bare fanden.

Det må virkelig være 10 årige af dem hårde kerne du har kendskab til der da.
Jeg arbejder med 10-årige og tro mig, jeg kunne ikke forestille mig at en
eneste af dem ville sparke fra sig og løbe. Og der er her tale om børn UDEN
problemer i forvejen.

Virkeligheden er anderledes end teorien, når først et andet menneske har
taget "magten" over een selv.

Nette

Fra : Per

Dato : 11-11-02 02:27

In article <3dcefa6c$0$5746$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
nettesnetpost@hotmail.com says...

> [...]
> eneste af dem ville sparke fra sig og løbe. Og der er her tale om børn UDEN

Ok. Det kan da godt være det ikke er et representativt udvalg jeg har
mødt.

> Virkeligheden er anderledes end teorien, når først et andet menneske har
> taget "magten" over een selv.

Magten? Hallå, snakkede vi ikke bare om en fyr som blotter sig? Det er
sgu da bare latterligt at en smider bukserne. Mon ikke nærmere de vil
være flade af grin? Men ok, de gør de måske ikke, jeg kender ikke så
meget til børn. (Og jeg vil da generelt have mig frabet at blotter hopper
frem bag buske og siger "Se her!")

Fra : Nette

Dato : 11-11-02 09:06

"Per" wrote

> Magten? Hallå, snakkede vi ikke bare om en fyr som blotter sig?

Nej, vi snakker om et barn på 10 år, som er blevet "befølt uden tøj på" af
en mand....

Jeg kan ikke give dig adressen på det tidligere indlæg, for den virker
åbenabrt ikke. Men du svarer følgende:

Også her da

Nette

Fra : Per

Dato : 11-11-02 12:01

In article <3dcf64c7$0$5755$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
nettesnetpost@hotmail.com says...

> "Per" wrote

> Nej, vi snakker om et barn på 10 år, som er blevet "befølt uden tøj på" af
> en mand....

Øh.. trådens navn må have gjort jeg troede det drejede sig om blottere.

Fra : Nette

Dato : 11-11-02 16:50

"Per" wrote

> Øh.. trådens navn må have gjort jeg troede det drejede sig om blottere.

Sådan kan det gå

Nette

Fra : Freya

Dato : 11-11-02 09:11

Hej Per <hyp1999@hotmail_removethis_.com>, du skrev:

>Mon ikke hun havde nogle problemer til at begynde med? De fleste 10årige
>jeg har mødt vil have sparket ham hårdt og løbet som bare fanden.

Det samme gør sig gældende for de børn jeg kender og de børn jeg
omgikkes med da jeg selv var barn. De fleste ville sandsynligvis have
opfattet situationen som værende ubehagelig, men ikke værre end at
deres forældre ville kunne berolige og trøste dem. Forældre som
kender deres barn, og som har viden, indsigt og deres barns ubetingede
tillid, burde være mere end rigelig hjælp til at komme over en sådan
oplevelse.

--
Freya

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-11-02 23:45

T'abula R'asa <tabularasa@nym.alias.net> skrev :

>Jeg synes, det kunne vaere interessant at vide, hvad du bygger den
>opfattelse paa, naar du nu virker saa overbevist.

Hvis det var mig, der havde skrevet det og skulle svare:

På egne oplevelser.

Fra : T'abula R'asa

Dato : 11-11-02 18:28

PSW:

Henning skrev bl.a.:

> Naeh det staar skidt til med paedofiles psyke og empati, hvis de
> mener de har ret til at befamle boern eller blotte sig for dem!
> [fortsaettes]

Jeg har aldrig talt for nogen af delene. Ovenstaaende handler for
pokker ikke om, hvad paedofile maatte eller ikke maatte have ret til,
men hvilke psykologiske konsekvenser, saadanne handlinger maatte have.

Og disse er minimale, gentager jeg gerne, om forurettede maatte have
en bare nogenlunde chance for efterfoelgende at undslippe situation og
gerningsmand, hvad der selvsagt er tilfaeldet, naar det handler om,
ja, " blotteri i det fri ".

> [fortsaettes her] Du afsloerer dig mere og mere som tiden gaar,
> Peter, og du skriver indlaeg paa indlaeg!

Jeg "afsloerer" ingenting, som du kalder det. Du afsloerer derimod,
at flere alene laeser mine indlaeg, for at finde loesrevne udtalelser,
der kan understoette de fordomme, man maatte sidde med og under ingen
omstaendigheder oensker at laegge paa hylden. Taenk engang om verden
tog sig anderledes ud.

> Lad os dvaele lidt ved det der kaldes risiko faktorer, det er der
> lavet statestikker over. ( find dem selv, du er jo paedagog og ved
> hvor du skal finde dem) Ca 30% [...]

Hvor mange gange skal det siges. Jeg er ikke paedagog, men uddannet
folkeskolelaerer. Men nu du selv inviterer til en diskussion omkring
vort professionelle virke, benytter jeg lejligheden til at angribe
dit eget grundlag, som jeg oplever medfoerer et forvraenget billede
af virkeligheden. Det, at du udelukkende maatte beskaeftige dig med
kriminelle paedofile og heterosexuelle, giver reelt intet vaerktoej
til at analysere og vurdere restgruppen, heriblandt undertegnede.

Hey derude
PSW

--
I'm hanging on your words,
living on your breath,

--" In Your Room " [Songs of Faith and Devotion] 1993, Depeche Mode.

Fra : Henning

Dato : 11-11-02 19:47

T'abula R'asa wrote:

> [...]
> der kan understoette de fordomme, man maatte sidde med og under ingen
> omstaendigheder oensker at laegge paa hylden. Taenk engang om verden

Jeg er nu ikke så firkantet og regid, som jeg nogle gange lyder som

> [...]
> kriminelle paedofile og heterosexuelle, giver reelt intet vaerktoej
> til at analysere og vurdere restgruppen, heriblandt undertegnede.

Jeg har jo også ofrene med i mit arbejde, så jeg ser begge sider
af problematikken, både ofret og skadevolderen, så mit " analyse
grundlag" er ikke så smalt endda.

> Hey derude
> PSW

Selv Hey
MVH
Henning

Fra : T'abula R'asa

Dato : 16-11-02 00:20

Chokmah, " min bedste ven i Koebenhavn ", skrev bl.a.:

> [...] bare det at have en til at staa og glo paa mig (opdagede jeg)
> imens jeg sad paa den hedengangne Storebaeltsfaerge fra et lokum
> [...], var sgu da dybt traumatiserende.

Fra min egen skoletid mindes jeg en lignende episode, hvor man
pludselig oplever den her " store elev " (subjektiv vurdering) haenge
over skillevaeggen og glo paa een, som man sidder der og, ja, skider.
Det foeltes bestemt heller ikke rart, ellers havde jeg nok heller ikke
husket den i dag, men til forskel fra det vi nu en gang diskuterer her,
var det ubehageligt, fordi man var fanget i situationen og naturligvis
ikke vidste, hvad vedkommende havde taenkt sig at goere. Deri ligger
der en kolossal forskel, mener jeg; at man ikke selv havde en chance
for at slippe vaek, modsat f.eks. barnet paa en legeplads.

> [...]
> havde det vaere fra en kvinde, ville jeg hele mit liv synes, det
> var mums, men fra en mand, fy for Satan...

> Ja, det goer det sgu nok... det er vel ikke saa meget psyken derude,
> skide vaere med den, men i den isolerede situation, hvor det faktisk
> sker... Jamen nogen kan vel li' det, andre kan ikke - jeg vil vaedde
> paa, at de fleste drengeboern med glaede ville gaa ombord i en
> voksen kvindekrop, hvis de selv ku' styre det -

> Med piger, ved jeg det ikke. Dybest set er jeg jo en jysk bonderoev -
> men jeg tror jeg har en eller anden grundlaeggende ide om, at piger

Nu begynder du saa at tale om sexuelle forhold mellem boern og voksne,
men all right, kunne man saa ikke tage hensyn til denne forskel, hvis
ellers man havde en smule forstaaelse for samspillet imellem miljoe,
psyke, koen og alder? Kunne man ikke forestille sig, at der var
forskellige maader at gribe sin kaerlighed og lyst an paa i forhold til
de her drenge- og pigeboern? Lige for tiden ser jeg f.eks. jaevnligt to
piger paa 4 og 5 aar. Hvis jeg her skulle reagere paa min betagelse og
liderlighed, ville det vaere meget forskelligt fra, hvordan jeg ellers
droemmer om noget " i genren " med min otteaarige veninde.

Flere hilsener
Peter

--
People just ain't no good
I think that's well understood

--" People Ain't No Good " [The Boatman's Call] 1997, Nick Cave.