Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt kamera til festforening (undskyld~
Fra : Allan Bach

Dato : 07-11-02 10:29

Hejsa NG

Dette er muligvis postet før, men min newsreader har fået egen vilje, og jeg
har først nu fået kontrol over den igen... dog kan jeg kun se indlæg tilbage
til 5-11, så....

Jeg er nok ikke den første der har stillet dette spørgsmål, men jeg har
meget svært ved at overskue market hvad ang. kvalitet og pris...

Jeg skal ud og købe et digi cam. til vores fest forening, og jeg håber at
nogen vil anbefale et godt kamera ud fra følgende krav.

Billederne skal primært bruges på en hjemmeside, enkelte billeder skal dog
nok også bruges til tryksager.
Billederne vil primært blivet taget til fester hvor der måske ikke er alt
for meget lys og lokalet kan være godt tilrøget.
Kameraet vil blive håndteret af folk i festlig stemning (læs: med en
promille der ikke er forenlig med bilkørsel) hvorfor der gerne må være
robust og holdbart.
Endvidere skal kameraet også kunne håndteres af folk uden nogen større viden
om fotografering og digitalkameraer!
Prisen må gerne være overkommelig, og helst ikke overstige 4000,-

Jeg håber at folk vil komme med deres forslag, da jeg helst skulle stå med
et kamera på fredag og har svært ved at skille skidt fra kanel i
digitalkamera junglen!

På forhånd tak

Allan Bach
pva.
Umbilicus af 2001

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-11-02 11:44

Allan Bach wrote:

> Hejsa NG
>
> Dette er muligvis postet før, men min newsreader har fået
> egen vilje, og jeg har først nu fået kontrol over den igen...
> dog kan jeg kun se indlæg tilbage til 5-11, så....

Så prøv Google Groups
http://groups.google.com/groups?ie=ISO-8859-1&as_ugroup=dk.fritid.foto&lr=&as_drrb=b&as_mind=1&as_minm=7&as_miny=2002&as_maxd=5&as_maxm=11&as_maxy=2002&num=100&as_scoring=d&hl=da

OBS: Hvis dette link bliver delt i flere linier, så skal det
manuelt kopieres over i browserens lokation feldt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : U. Pedersen

Dato : 07-11-02 12:19

Allan Bach skrev:

> [...]
>
>Jeg håber at folk vil komme med deres forslag, da jeg helst skulle stå med
>et kamera på fredag og har svært ved at skille skidt fra kanel i

Hej Allan.

Med de forbehold du nævner, ville jeg nok vælge et engangs kamera.
Det kan betjenes af fulde folk mv. og hvad angår prisen, så kan det
vist godt tåle en tur i et glas øl

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 07-11-02 19:04

> [...]
viden
> om fotografering og digitalkameraer!
> Prisen må gerne være overkommelig, og helst ikke overstige 4000,-

Mørkt tilrøget lokale og bimlende berusede folk uden begreb om
fotografering...hm...

Det lyder fuldautomatisk og billigt. Jeg ville ikke ofre ret meget på sagen,
eftersom du skal op i den helt dyre ende for at få noget, der kan udnytte et
sparsomt baggrundslys.

Det bliver altså nok noget med direkte flash. Det kan der da blive billeder
ud af, men i et tilrøget lokale taler meget for, at resultatet bliver ligeså
pløret som operatøren. Det skyldes forholdene og ikke kameraet, så hvorfor
ofre et dyrt af slagsen. At kameraet kommer i hænderne på folk med en mindre
bøhmand på, taler vel heller ikke for at ofre en formue...

Mvh.
Johan Gadegaard