Ting til stor glæde for vore killinger
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-11-02 10:59

På trods forskelligtartet indkøbt legetøj, er vores to 13 ugers Norsk
Skovkat-killinger Diamond og Nova utoligt glade for noget så simpelt som
en staniolkugle og en stump hærdet polyureathanskum.

Staniolkuglen knitrer dejligt mens den ruller hen over gulvet.
Skummet har tilsyneladende også en rar lyd og så kan man bide i det

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Pia J

Dato : 07-11-02 11:09

Her er det lecakugler fra en urtepotte, som er et hit - nøj, hvor det lyder
skægt når man basker dem hen over trægulvet! Der bliver spillet hockey til
den store guldmedalje hver aften, også selvom jeg tror jeg har fundet de
sidste.

:Pia

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-11-02 11:13

Hej Sten!
Det med staniolen kender vi godt Vores kastrat er så glad for
staniol kugler at man bare skal tage en rulle op af skuffen, sså kommer
hun rendende med det samme, for hun ved bestemt godt hvad sådan en rulle
kan blive til

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-11-02 13:28

Steen Suder, privat wrote:
> og en stump hærdet polyureathanskum.

Jeg var lige ved at smutte på loftet og hente en stump til Choko, som
garanteret ville være vil med det, men

> Staniolkuglen knitrer dejligt mens den ruller hen over gulvet.

Det synes vores vist også

> Skummet har tilsyneladende også en rar lyd og så kan man bide i det

Og det er jeg overbevist om at vores også ville gøre. Jeg er desværre ret
bange for at PU-skum er meget lidt sundt at tygge på , så det bliver
nok
på loftet...

mvh

Jesper Brunholm

--
Pernille og Jespers katteside:<http://www.garion.dk/>
H C Andersen Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Pernille Scharff

Dato : 07-11-02 13:40

Tjaeh - jeg kan så tilføje til Jespers post at vores misser også er MEGET
glade for propper fra vinflasker - både hele og halve. Og "fiskestænger"
lavet af bambus, sejlgarn og en foldet papirsfidus for enden af snoren er
genialt godt legetøj (bortset fra når visse kreative skovkatte bider snoren
over, ikke Ce'Nedra?). Så man *behøver* ikke at indkøbe dyrt legetøj

/Pernille

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 07-11-02 18:26

Hejsa

Når jeg skriver opgave og kræller et stykke papir sammen, så er Pjevs der
med det samme. Han elsker at lege med sammenkrøllede papirkugler. Han kan
til tider fange kuglerne i luften.

mvh Cindie, Pjevs og Gismo

Fra : Kate

Dato : 07-11-02 23:27

Ja, sammenkrøllet papir er også et hit her, men på den anden side er
Mowser så meget legebarn endnu at alt kan leges med
Da jeg skiftede sengetøj gik han helt i selvsving, igen. Det var da kun
for hans skyld jeg gjorde det. En tom toiletrulle er også sjov, og når
han så er færdig med den spiser kaninen den. Det er så hyggeligt når de
kan dele

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 07-11-02 19:57

"Pernille Scharff" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
en foldet papirsfidus for enden af snoren er
> genialt godt legetøj (bortset fra når visse kreative skovkatte bider
snoren
> over, ikke Ce'Nedra?).

Nå, det er vist en skovkatteting?*G* Vi kan i hvert fald ikke bruge legetøj
med snor - mere end 5 minutter, så har tøserne gnavet snoren over *GG*

Mvh. Else.

Fra : Kate

Dato : 07-11-02 23:27

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> wrote in

> mere end 5 minutter, så har tøserne gnavet snoren over *GG*

Hæ, det har Mowser også fundet ud af, men han kan nu godt li' legetøj i
snor alligevel

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-11-02 00:14

Jesper Brunholm wrote:
> Steen Suder, privat wrote:

<KLIP>

> Og det er jeg overbevist om at vores også ville gøre. Jeg er desværre ret
> bange for at PU-skum er meget lidt sundt at tygge på , så det bliver
> nok
> på loftet...

Er det en formodning du kan underbygge?
PU-skum bruges f.eks. til akvariedekorationer inden i akvarier uden
problemer.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-11-02 10:52

Steen Suder, privat wrote:

> Er det en formodning du kan underbygge?

Jeg _ved_ ikke hvad der er i PU-skum, men jeg ved husker fra min tid som
tømrerarbejdsdreng at man ikke må opsætte/udsprøjte PU-skum til
isolering uden kulfiltermaske (alm filtmaske er ikke godt nok). Jeg vil
dog _gætte på_ at de store hvide beskyttelsesdragter primært var aht.
tømrernes tøj.

Jeg har søgt lidt på nettet, og ganske vist ikke fundet nogen dokumenter
som siger noget konkret om sundhedsproblemer ved ophærdet skum, men til
gengæld er der nogle stykker om at man skal vaske det af i høj hast hvis
man får uhærdet skum på huden osv... PU er ikke bare PU, der er så vidt
jeg kan se krav til maksimumsforekomster af diverse kemikalier og
metaller i forskellige varianter at PU skum... Mine undersøgelser
stopper dog her, jeg vil ikke bruge mere tid på det .
(søgningen her har en del fakta
<http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=Polyurethan+health&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=>)

Jeg ville aldrig lade børn slikke på, eller bide i det, og Choko får
altså heller ikke lov! ;-D

> PU-skum bruges f.eks. til akvariedekorationer inden i akvarier uden
> problemer.

Det kan godt være at den hærdede overflade indkapsler skadelige stoffer,
eller at fisk ikke bliver så gamle så man når at opdage sygdomme som
først ses efter en del tid. Jeg ved heller ikke hvordan man opdager
allergiske udslet hos fisk?
Jeg er vist nødt til at sige at jeg ikke på nogen måde ringeakter fisk (
), men at jeg kunne forestille mig at man ikke er helt så påpasselig
med sundhedsrisici ved akvarieudstyr som vi kunne ønske os?

Venligst

Jesper Brunholm

--
Pernille og Jespers katteside:<http://www.garion.dk/>
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 07-11-02 23:53

> [...]
>
> Staniolkuglen knitrer dejligt mens den ruller hen over gulvet.
> Skummet har tilsyneladende også en rar lyd og så kan man bide i det

Vores ene killing stjæler vores regninger så løber hun rundt med dem og
tilsidst er de blevet til konfetti, ja hvis altså ikke lige jeg når at
opdage det inden.

Hilsen Sanne

Fra : Birgitte

Dato : 08-11-02 10:15

Mine katte er nu vilde med kastanjer og nu hvor den søde juletid kommer
nødder....
Birgitte
www.truetrust.dk