MS Windows
briani 27239
XP Problemer
Fra : Stig Mogensen

Dato : 07-11-02 08:19

Har lige installeret XP Pro på en bekendts PC(ECS K7S5A, DDR266, Seagate IV
80gb, Geforce2 MX-400).

Alt gik glat...og dog. XP mener helt bestemt under hver boot, at finde nyt
hardware - et PCI modem. Sådant ét har aldrig været i nærheden af PCen.

Hvad er det der trigger XPens sære idé om et PCI modem? Hvordan sniger jeg
mig udenom det??

/Stig

--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.4, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : One Fat Ugly Knob

Dato : 07-11-02 09:16

Det kunne være, at Win XP troede der var et modem der sidder på bundkortet.
Hvis det, så disable det i BIOS.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 07-11-02 09:26

> Det kunne være, at Win XP troede der var et modem der sidder på
> bundkortet. Hvis det, så disable det i BIOS.

Det er gjort. Desuden har jeg også prøvet at installere driveren til det PCI
modem, men XP finder intet når den søger. Ej heller på Mainboard CD-rommen.

Fra : One Fat Ugly Knob

Dato : 07-11-02 09:50

Så deaktiver modemet i Windows XP's hardware-enhedshåndtering.

Fra : Frank

Dato : 08-11-02 09:03

Hej

Jeg har nøjagtig samme problem med min bærbare Presario 716, dog er mit
pludselig opstået.

Hverken compaq eller andre har kunne løse problemet for mig, de anbefaler at
jeg laver en quick restore !!!

Frank