Decca - findes det stadig
Fra : Fly

Dato : 07-11-02 00:02

Hejsa!

Vi var nogle stykker, som i dag kom til at "diskutere" hvorvidt
Decca-systemet stadig er i drift.

Nogle af os mente at det var "lukket ned" mens andre sagde at det kører
nogle år endnu, og nu er jeg så irriteret over ikke at vide det.

Vi skal ikke bruge det til noget seriøst - bare et svar på en lille
diskussion. Så kom ikke og sig at det ikke er fremtiden men at GPS er det
bedste o.s.v. Det ved vi

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-11-02 00:43

"Fly" <doktor_fly@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogle af os mente at det var "lukket ned" mens andre sagde at det kører
> nogle år endnu, og nu er jeg så irriteret over ikke at vide det.

Decca kæden er lukket ned, er ved at være nogle år siden. Det blev alt for
dyrt at holde den igang, navnlig fordi indtægterne var baseret på licenser
ved salg af deres egne og philips ap navigatorer..

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Knud Erik Hørby

Dato : 07-11-02 21:41

Decca senderne blev slukkt den 1 januar 2001.
Staten ønskede ikke længere at vedligeholde masterne og sernderne.
Tidligere var det Decca's udstyr og de fik penge ind ved at leje udstyret
ud. Frem til 1982/83 kunne decca-navigatorer ikke købes, men kun lejes af
Decca.
Årlig leje i 1982 var 18.000,- + moms for 1 år.

Knud Erik