MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
PC Speaker
Fra : Dopedog

Dato : 07-11-02 00:03

Til at starte med, undskyld hvis det ikke er den rigtige gruppe !

Nå men anyway, jeg kører med et netværks program som siger BIP (PC speakeren
siger BIP!) hver gang en logger sig på eller af netværket (min Computer er
.... serveren eller hvad man siger!)

Nå men det er jo selvfølgelig røvirreterende og det kan IKKE slås fra i
programmet (jo hvis jeg registrer det o.s.v.)

Er der ikke en-eller-anden måde man kan slå PC Speakeren fra ... ?

På forhånd tak !

-Ronnie

Fra : Madsen

Dato : 07-11-02 00:23

Dopedog skrev:

> Nå men anyway, jeg kører med et netværks program som siger BIP (PC
> speakeren siger BIP!) hver gang en logger sig på eller af
> netværket (min Computer er ... serveren eller hvad man siger!)

Hvilket styresystem?

Madsen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-11-02 00:49

Madsen wrote:

> Hvilket styresystem?

Uanset styresystem er der den hårde metode: Åbn kabinettet, find
højtaleren og træk ledningen ud af bundkortet. Vær dog opmærksom på, at
højtaleren også bruges af for eksempel BIOS til at advare dig om
forskellige fejl.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Madsen

Dato : 07-11-02 01:15

Kim Ludvigsen skrev:

> Uanset styresystem er der den hårde metode: Åbn kabinettet, find
> højtaleren og træk ledningen ud af bundkortet.

Både i Win2000 og XP kan du slå den indbyggede højttaler fra via
Enhedshåndtering. Jeg har da i hvert tilfælde fået den til at holde
kæft i Win2000 udelukkende vha. Enhedshåndtering.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/beep.png>
Den vil selvfølgelig bippe inden Windows er startet, men det program
Ronnie kører, kører vel under Windows.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 07-11-02 01:18

Madsen skrev:

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/beep.png>

Glemte lige at følgende måske også er en mulighed:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/system_speaker.png>
- men det var nok at slukke for beep her.

Madsen.

Fra : Dopedog

Dato : 07-11-02 10:26

> Glemte lige at følgende måske også er en mulighed:
> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/system_speaker.png>
> - men det var nok at slukke for beep her.

Hey mange 1000 tak!

Og jo, det var XP jeg kørte med ... tak igen

-Ronnie

Fra : Madsen

Dato : 07-11-02 13:42

Dopedog skrev:

> Og jo, det var XP jeg kørte med ... tak igen

Slukkede du for Beep, System speaker, eller rykkede du ledningen til
højttaleren af?

Madsen.

Fra : Dopedog

Dato : 07-11-02 21:34

> Slukkede du for Beep, System speaker, eller rykkede du ledningen til
> højttaleren af?

System Speaker ... men det lader ikke til du duede ...

Den bipper stadig ... hm er ikke meget for at rykke en ledning af ... og det
der Beep kan jeg ikke lige finde inde i device manageren ... hm ... kan du
sige mig helt præcist hvor den er henne?

-Ronnie

Fra : Edmund

Dato : 07-11-02 23:01

Dopedog wrote:

> [...]
> og det der Beep kan jeg ikke lige finde inde i device manageren ...
> hm ... kan du sige mig helt præcist hvor den er henne?

Hvad sker der hvis du åbner voloume kontrol og sætter et kryds i pc
højtaler.

Hvad med de ting Madsen nævner, kan det tænkes at XP skal genstartes før
det virker.

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 07-11-02 21:48

Dopedog skrev:

> [...]
> ... og det der Beep kan jeg ikke lige finde inde i device
> manageren ... hm ... kan du sige mig helt præcist hvor den er

Du skal lige op i View og placere et flueben ved 'Show hidden devices'.
Herefter skulle der gerne komme et punkt som hedder 'Non-Plug and Pray
Drivers' og herinde skulle Beep gerne befinde sig.

Madsen.

Fra : Dopedog

Dato : 07-11-02 23:19

> Du skal lige op i View og placere et flueben ved 'Show hidden devices'.
> Herefter skulle der gerne komme et punkt som hedder 'Non-Plug and Pray
> Drivers' og herinde skulle Beep gerne befinde sig.

AH DER gemte den sig!! :)

Og jo det virker nu, så kan man da få noget nattesøvn igen

Mange tak for hjælpen Madsen (og i andre 2) :)

-Ronnie