Netværk og NetExpress2 på Win98SE
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 06-11-02 23:49

Jeg skal sætte et lille netværk op for en veninde, bestående af 2 PC'ere,
begge med Win98SE, en switch og TDC ADSL NetExpress 2 (altså kun én
IP-adresse).

HOST er sat op med 2 netkort, 1 til ADSL og 1 til netværk (IP-adresse
192.168.0.1 / 255.255.255.0). Jeg har sat fil-deling til og installeret
Microsoft ICS.
KLIENT er sat op med 1 netkort til netværk (IP-adresse 192.168.0.2 /
255.255.255.0 / Gateway 192.168.0.1).

Som jeg kan se det, så fungerer selve netværket, jeg kan pinge til begge
maskiner fra den anden.
Hvordan man så bruger det er jeg ikke helt med på, for når jeg på KLIENT
går ind på andre maskiner på netværket, kan jeg bare se HOST men ikke noget
andet. Skal man gøre noget specielt ellers, for også at brude det til
noget?

Og jeg kan stadigvæk ikke komme på internet fra KLIENT?

Mvh. Jan

Fra : Henrik

Dato : 07-11-02 03:10

Klienten skal ikke konfigureres med en fast ip adresse for at det skal
spille ordentligt.
Dette gør du ved under egenskaber for tcp/ip at hente en adresse automatisk.

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 07-11-02 03:12

Eller endnu bedre få hende til at købe en lille router 3com 3c855 eller
Dlink 604 eller lign.

Henrik